مایکروسافت بی سر و صدا به روزرسانی جدید کنسول XBOX ONE را منتشر کرد

پردیس فناوری کیش-طرح مشاوره تخصصی صنعت- گروه خدمات عمومی:

شرکت مایکروسافت خیلی بی سروصدا به روزرسانی سیستمی جدید کنسول ایکس باکس وان را منتشر کرده است. این به روزرسانی که نسخه 1902 ایکس باکس وان است، برای مدت زمانی مرحله آزمایش خود را توسط اینسایدرهای ایکس باکس طی می‌کرد و حال برای عموم در دسترس قرار گرفته است.

بیلدی که روز گذشته در دسترس تمام دارندگان ایکس باکس وان قرار گرفته است، همان بیلدی است که اوایل این ماه جاری در دسترس اینسایدرهای ایکس باکس اُمِگا (Omega Xbox) قرار گرفته بود. برخلاف به روزرسانی ماه نوامبر ایکس باکس که با آن پشتیبانی از ماوس و صفحه‌کلید به کنسول اضافه شد و قابلیت‌های الکسا و کورتانا را افزایش داد، به روزرسانی 1902 بسیار جزئی است؛ مایکروسافت برای این به روزرسانی <<بهبودی و اصلاح مختلف کلی سیستم>> را اعلام کرده است و با دریافت آن شاهد هیچ گونه ویژگی جدیدی نخواهید بود.

حال که کار مایکروسافت با به روزرسانی سیستمی 1902 ایکس باکس وان تمام شده است، تیم ایکس باکس می‌تواند به طور کامل برروی به روزرسانی 19904 که باید در ماه آوریل عرضه شود تمرکز کند. تاکنون، مایکروسافت در حال آزمودن دو ویژگی جدید با اینسایدرهای تعیین شده ایکس باکس است که شامل یک صفحه‌کلید کوچک شناور و قابلیت برنامه نویسی دوباره دکمه OneGuide روی ایکس باکس مدیا رموت (Xbox Media Remote) است. ما امیدواریم که افزونه‌های جدید در به روزرسانی آینده در راه ایکس باکس وان باشند اما طبق معمول، ویژگی‌های جدید ابتدا در دسترس اینسایدرها روی پیش نمایش آلفا (Preview Alpha) و سپس رینگ‌ها قرار می‌گیرند. بعد از این مرحله، به روزرسانی‌های سیستمی در دسترس دارندگان کنسول‌های ایکس باکس وان قرار می‌گیرند.