پریز هوشمند

پریز هوشمند

پردیس فناوری کیش – طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت – گروه فناوری و تاسیسات ساختمان

این روزها تقریبا همه چیز یا اغلب وسیله ها هوشمند سازی شده و میتوان آن ها را با کمک اپلیکیشن های مخصوص کنترل کرد. یکی از دستگاه ها و لوازم خانگی هوشمند پریزها هستند.

هوشمندسازی این دستگاه ها زندگی را به معنی واقعی کلمه برای ما آسان کرده و حتی اگر در خانه شما هیچ وسیله هوشمندی وجود ندارد، با کمک کاربرد پریز هوشمند قادر خواهید بود از فواید یک خانه هوشمند بهره مند شوید.

پریز هوشمند

کاربردهای پریز هوشمند

۱. خنک کردن خانه

ساده ترین و ابتدایی ترین کاربرد پریز هوشمند میتواند برای روزهای گرم سال باشد.

میتوانید وسیله سرمایشی قدیمی و یا جدید خود را به پریز هوشمند متصل کنید. تنها کافیست وقتی نزدیک خانه هستید پریز را روشن کنید تا سیستم سرمایشی روشن شود و خانه را برایتان خنک کند.

۲. افزایش آرامش ذهن و روان

اگر شما فکر میکنید که آدم فراموش کاری هستید و همیشه وقتی خارج از خانه به این فکر میکنید که “مبادا فلان وسیله روشن باشد و من آن را خاموش نکرده باشم”، حتما باید یک پریز هوشمند بگیرید.

افزایش آرامش خاطر نیز میتواند کاربر پریز هوشمند باشد. زیرا بدون هیچ دغدغه دیگری، با کمک گوشی هوشمند خود وسایل متصل به پریز را چک میکنید.

۳. آشپزی در خارج از خانه

تنها کافیست که مواد اولیه را داخل آرامپز خودتان قرار دهید و از محل کارتان با کمک پریز هوشمند آن را کنترل کنید. تا زمانی که به خانه میروید، آرامپز غذای شما را آماده کرده است.

۴. فریب دادن سارقان و خرابکاران

روشن کردن هوشمندانه چراغ ها زمانی که در خانه نیستید یکی از بهترین  روش های در امان ماندن خانه ها از دست سارقان است.

تنها کافیست که چند لامپ را به پریز خودتان متصل کنید تا از این کاربرد پریز هوشمند نیز استفاده کرده باشید. برای اینکه بیشتر سارقان را سردرگم کنید، میتوانید در هر جایی از بیرون خانه برای مدتی چراغ را خاموش کرده و دوباره روشن کنید.

۵. جوشاندن آب

ساده ترین استفاده از آب جوش، دم کردن چایی یا آماده کردن قهوه است.

۶. دسترسی راحت تر به پریزهای مخفی

بعضی اوقات پریزها در جایگاه های نامناسبی تعبیه میشوند. برای مثال زیرپله، پشت کمد، کابینت و خلاصه در جایی نصب شده اند که دسترسی آنی به آن ها سخت است و اگر نیاز باشد چیزی را از برق بکشیم واقعا به دردسر میافتیم.

یک راه زیرکانه در این مواقع استفاده از کاربرد پریز هوشمند است. به این شکل که شما یک بار برای همیشه در این موقعیت یک پریز هوشمند متصل میکنید و هر زمان که لازم بود پریز فعال یا خاموش باشد آن را کنترل میکنید.

۷. روشن و خاموش کردن سیستمهای صوتی

8.گرم کردن خانه

هرچند که ترموستات هوشمند بهترین وسیله برای کنترل دمای خانه و گرم نگاه داشتن آن است اما اگر خانه شما بزرگ باشد تنها یک ترموستات نمیتواند پاسخگوی تنظیم دمای همه اتاق ها باشد.

در این شرایط، شما باید قطعا از یک وسیله گرمایشی پرتابل و سیار استفاده کنید. گرم کردن و تنظیم این وسیله پرتابل میتواند کاربرد پریز هوشمند باشد.

شما با کمک پریز هوشمند میتواند قبل از اینکه وارد یک اتاق سرد شوید از قبل بخاری یا وسیله گرمایشی را روشن کنید تا وقتی وارد آن اتاق میشوید از هوای مطبوبع و گرم آن لذت ببرید.

9. کنترل روشنایی

روشن کردن سیستم های روشنایی که به هیچ طریق دیگری نمیتوان آن ها را هوشمندسازی کرد از کاربردهای پریز هوشمند امروزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *