چگونه متخصص شویم؟

چگونه متخصص شویم؟

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت :

“من می‌خواهم در زمینه کارم متخصص باشم.” تبریک، این جمله انجام هر کاری را برایتان میسر می کند.

چگونه به یک متخصص تبدیل شوم

به گزارش آلامتو به نقل از addicted2success؛ اگر به درون خود نگاه کنید و اعتماد به نفس تان را پیدا کنید، آنچه را که نیاز دارید تا به یک متخصص در هر کاری تبدیل شوید خواهید داشت. مشکل این است که بسیاری از ما باور نداریم که آنچه را که برای رسیدن به موفقیت لازم است، داریم. یک فرد خبره و متخصص با اعتقاد به خود شروع می کند نه اطلاعات و یا اعتبار!

فکر نکنید که شما نمی ‌توانید یک متخصص باشید. شما می توانید. همه ما می ‌توانیم.

باور به خودتان چگونگی شروع یک کار است. شروع با اعتقاد به اینکه می‌ توانید این کار را انجام دهید همان چیزی است که به شما اجازه می ‌دهد تا ابزارهایی را که برای متخصص شدن از دست داده ‌اید ، یاد بگیرید. هیچ کدام از ما متخصص متولد نشده ایم.

ما به خودمان ایمان داریم، یاد می ‌گیریم، شکست می ‌خوریم و به آن ادامه می دهیم تا اینکه ناگهان مثل جادو، همه ما را متخصص صدا می‌ کنند. ایمان آوردن به خودمان ، مرا به یاد فیلمی درباره یک دلال سهام جوان به نام کریس گاردنر می ‌اندازد.

او هیچ پول، تحصیلات و هیچ ارتباطی در دنیای سرمایه ‌گذاری نداشت. هیچ خودروی خیالی و یا مربی ای، کریس را متخصص نکرد. او قبل از این که از مردی با کت و شلوار و ماشین گران قیمت باشد، ابتدا به خود ایمان داشت. ایمان به خودش اولین چیزی بود که پیروزی او را به دنبال داشت.

دلایلی که ما اعتقاد نداریم یک متخصص هستیم.

این به این دلیل است که ما در حال دنبال رنگین‌ کمان و خیالبافی کردن در مورد کیسه های پول نقد هستیم، به جای اینکه بدانیم که حتی کارشناسان چگونه از صفر شروع به کار کردند.

همه ما نسبت به برخی از افراد در مورد یک حوزه از زندگی کمی بیشتر اطلاعات داریم. ما ممکن است در سطح تخصصی نباشیم، اما ما چند سطح جلوتر از شخص دیگری در حداقل یک مورد قرار داریم.

درسی که در اینجا وجود دارد این است که یک متخصص نیاز دارد از جایی شروع کند. شما نسبت به تعدادی از افراد فقط به سطح بهتری از مهارت و دانش نیاز دارید. این افراد کسانی هستند که به شما کمک می کنند، آموزش می دهند و الهام بخش شما هستند.

بازخورد دریافتی از این گروه چیزی است که در نهایت شما را به سطح تخصصی می ‌رساند.

فردی که متخصص می شود، امروز شروع می کند. آنها منتظر رسیدن به سطح مشخصی از موفقیت نیستند. آن‌ها منتظر منابع یا تیم و یا هر چیز دیگری نیستند. فقط کارشان را بدون بهانه شروع میکنند.

تبدیل شدن به یک متخصص در اصل تمایل به شروع بدون هیچ چیز است.

هیچ‌ کس به این فرد که منتظر زمان مناسب باشد، احترام نمی‌ گذارد. هرگز زمان مناسبی برای تبدیل شدن به یک متخصص را پیدا نخواهید کرد ، پس منتظر زمان نباشید و شروع کنید.

ما باید این کار را انجام دهیم.

هر چیزی که شما نیاز دارید در هر کاری متخصص شوید باید با شما شروع شود. شما باید کار را انجام دهید. در جهانی که ما در آن زندگی می ‌کنیم، انتظار داریم فردی دیگر پیامدهایی را مبنی بر متخصص شدن ما ارائه کند.

ما فکر می ‌کنیم که می ‌توانیم با محول کردن همه چیز به یک شخص ثالث به یک متخصص تبدیل شویم. اگر از ابتدا این رویکرد را پیش بگیرید، هرگز تجربه لازم برای تبدیل شدن به یک متخصص را به دست نخواهید آورد. این فرآیند انجام کار در ابتدا است که بعدها ما را به یک متخصص تبدیل می‌ کند.

همه ما از گوش دادن به یک فرد به اصطلاح “متخصص” که به جای کار و تجربه فقط تفکراتی که در کتاب های خوانده اند را بازگو می کنند، متنفریم.

موقعیت کارشناس از اعتماد به نفس می ‌آید.

روشی که من دوست دارم آن را توصیف کنم این است که زمانی که حوزه ای را انتخاب می‌ کنید که می ‌خواهید در آن یک متخصص باشید، با استفاده از اعتماد به نفس تان به آنجا خواهید رسید.

اعتماد به نفس دقیقاً همان ابزاری است که شما را به سمت متخصص شدن هدایت میکند.

حتی اگر هنوز به مهارت کافی در تخصص خود نرسیده باشید شما میتوانید نقش یک فرد متخصص با اعتماد به نفس را بازی کنید تا مهارت های خودتان را تقویت نمایید.

راه متخصص شدن در هر چیزی

برای متخصص شدن باید ترس را فراموش کنید.

اگر می‌ خواهید در هر کاری سریع‌تر یک متخصص باشید ضربه کوچکی که می توانید از آن استفاده کنید، نفوذ در خودتان است.

این کار را با قبول فرصتی که نیاز به یک متخصص دارد انجام دهید، تا مهارت ‌های لازم را سریع ‌تر یاد بگیرید و به وعده ‌های تخصصی خود عمل کنید.

پس دفعه بعدی که کسی به متخصص در زمینه ای که شما فعالیت میکنید داشت از ابراز وجود نترسید و خودتان را معرفی کنید.

سخن پایانی:

اگر انتظار یک روزه متخصص شدن را نداشته باشیم، و مهارت های مورد نظر را به خوبی یاد بگیریم، بالاخره آنچه را که می ‌خواهیم به دست خواهیم آورد. کلمه “متخصص” بیشتر درک از یک ایده سیاه و سفید است که آیا شما یک متخصص هستید یا خیر؟

در حال حاضر شما می ‌توانید یک متخصص در هر در زمینه مهارتی خود باشید

جهت اطلاعات بیشتر شما میتوانید در ساعات اداری از ساعت 9 صبح الی 16:30 با کارشناسان ما در تماس باشید .

021-66176196                  021-66493527

متخصص شو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *