پرواز اولین حشره رباتیک توسط محققان دانشگاه واشنگتن

 

به نقل از مرکز تخصصی صنعت ipcc مینی پهپادها ریزتر می‌شوند و آنچه می‌بینید اولین ربات پرنده است که توسط محققان دانشگاه واشنگتن در ابعاد حشره به پرواز درآمده استRoboFly در سایز یک حشره در نمایشگاه بین‌المللی رباتیک در بریسبان به معرض نمایش درآمده است
«سایر فولر» و همکاران برای نمایش حشره رباتیک خود با سه چالش روبرو بودند: اول ساخت روتور و پروانه در مقیاس کوچک بود. دوم ساخت موتور کوچک تا جایی که با قدرت بتواند پرواز کند. سوم بهترین باتری سنگین‌ترین است اما آن‌ها باید یک باتری کوچک و درعین‌حال قدرتمند می‌ساختند تا توانایی پرواز را داشته باشد.
دکتر فولر در سال 2013 بخشی از یک تیم علمی در هاروارد بود که توانستند حشره رباتیک 80 میلی‌گرمی بسازند(نمونه اولیه حشره در 5 سال پیش). سپس با توسعه پروژه، نمونه بعدی در یک ثانیه 120 بار بال‌های خود را بر هم زد تا بتواند پرواز یک حشره واقعی را شبیه‌سازی کند. آن‌ها از سرامیک فیزوالکتریک برای جریان الکتریسیته بهره بردند و حالا حشره با پرتو لیزری انرژی می‌گیرد. ارسال سیگنال به‌صورت بی‌سیم تکامل یافت و دکتر مولر با همکاران جدید خود در دانشگاه واشنگتن بر سایر مشکلات پروژه فائق آمده و سلول خورشیدی 8 میلی‌متری را روی حشره رباتیک سوار کردند و نام آن را ربوفلای گذاشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *