سرمایه گذاری شرکت های اروپایی در ایران افزایش می یابد

به نقل از مرکز مشاوره صنعت ipccوزیر نیرو شامگاه شنبه در حاشیه دیدار با کمیسیونر انرژی اروپا از برگزاری کنفرانسی تحت عنوان «سرمایه گذاری شرکت های کوچک و متوسط اروپایی» در پاییز سال جاری خبر داد و گفت: این نشست فرصتی برای گسترش همکاری ها و افزایش سرمایه گذاری های کشورهای اروپایی در ایران است.«رضا اردکانیان» شامگاه شنبه در حاشیه دیدار با «میگل آریاس کانیته» کمیسیونر انرژی و تغییر اقلیم اروپا به خبرنگاران گفت: این کنفرانس که در تهران برگزار می شود، فرصتی خواهد بود تا ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا زمینه های توسعه همکاری ها و جذب سرمایه را گسترش دهند.
عضو هیات وزیران دولت دوازدهم، اظهار کرد: با مذاکرات انجام‌شده بین ایران و اتحادیه اروپا، می توانیم به دستور کاری دست یابیم که نه تنها توقفی در همکاری ها رخ ندهد، بلکه توسعه همکاری ها به ویژه برای سرمایه گذاری های کوچک و متوسط نیز امکان‌پذیر شود.
وزیر نیرو افزود: کمیسیونر انرژی و تغییر اقلیم اروپا در این نشست تاکید کرد که در جلسه سران اتحادیه اروپا (در صوفیه پایتخت بلغارستان) شرکت کنندگان به اتفاق آرا تصمیم گرفتند همه اقدامات لازم را برای ایفای تعهداتشان نسبت به ایران انجام دهند.
وی اضافه کرد: در نشست صوفیه سران اتحادیه اروپا به این تصمیم مشترک رسیده اند که سرمایه گذاری های کوچک و متوسط شرکت های اروپایی در ایران را توسط «بانک سرمایه گذاری اروپا» پوشش دهند.
اردکانیان ادامه داد: این تصمیمی تعیین کننده برای همه سرمایه گذاران خارجی به ویژه برای شرکت هایی است که در حوزه فعالیت وزارت نیرو کار می کنند.
وی گفت: در حوزه وزارت نیرو، پوشش سرمایه گذاری ها توسط «بانک سرمایه گذاری اروپا» مربوط به پروژه های انرژی های تجدیدپذیر و افزایش راندمان نیروگاه هاست و حتی می تواند به پروژه های مربوط به افزایش بهره وری آب و فاضلاب نیز تسری پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *