نرم افزارهای بورسی

پردیس فناوری کیش _ طرح مشاوره متخصصین صنعت ومدیریت _دپارتمان فناوری اطلاعات وارتباطات

انواع نرم افزارهای بورس و کاربرد آن‌ها

۱- متا تریدر یکی از رایج‌ترین نرم افزارهای بورس

متا تریدر یا MetaTrader جزو رایج‌ ترین برنامه‌هایی است که سال‌هاست در کنار معامله‌ گران بورس حضور دارد.

این نرم افزار قوی در نسخه‌های مختلفی به بازار عرضه شد و هر بار توانست، تحلیل‌های قوی‌تری را به بازار بورس ارائه دهد. سهامداران و افراد فعال در بورس که قصد دارند از روش‌های مدرن استفاده کنند، متا تریدر را در نسخه‌های جدید آن مورد استفاده قرار می‌دهند.

در حال حاضر نسخه‌ ۵ متا تریدر در دسترس است که این نسخه دارای کارایی بیشتری است. این پلتفرم قوی، چندین متغیر را با هم رصد می‌کند و با کارایی بالایی که دارد، قابلیت‌های زیادی را به کاربر می‌دهد.

پلتفرم متا تریدر به گونه‌ای طراحی شده است که امکان استفاده از سیستم‌های تجاری خودکار (ربات‌های معاملاتی) و کپی تریدها را فراهم می‌کند. از متا تریدر در بورس‌های داخلی و خارجی مانند فارکس، سهام و معاملات بازار بورس تهران می‌توان استفاده کرد.

به کمک این نرم افزار با محاسبات عالی و تحلیل‌های فوق‌العاده‌ای که دارد، آزادی عمل را تا حد امکان به شما می‌دهد تا به افراد دیگر برای کمک در بازار بورس نیاز نداشته باشید.

مزایای متا تریدر

متا تریدر می‌تواند تجارت آنلاین را برای شما به مراتب ساده کند. برای این منظور باید آن را بر روی تلفن‌های هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ خود نصب کنید و می‌توانید با هر دستگاهی که در دسترستان است، کار معاملات بورس را با تحلیلی دقیق انجام دهید.

متا تریدر ۵ که آخرین نسخه از این نرم افزار است، امکان دسترسی به بازارهای داخلی و ربات‌های تجاری، بانک اطلاعات برنامه نویسان استراتژی بورس، کپی ترایدر و سرویس‌های میزبانی مجازی یا (Forex VPS) را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

اگر با نحوه‌ عملکرد این نرم افزار آشنا باشید و ترفندهای آن را بدانید، می‌توانید از تمام خدمات آن را یک جا به کار گیرید و فرصت‌های تجاری جدیدی را در بازار بورس به دست آورید.

۲- پلتفرم eSignal و نرم افزارهای بورس

تاجران بورس از این برنامه که مبتنی بر ویندوز است برای ساختن شاخص‌های سفارشی استفاده می‌کنند. هر چند اندیکاتورهای تکنیکال که در این نرم افزار وجود دارند، نسبت به متا تریدر محدودترند؛ اما می‌توان پلت فرم را سفارشی کرد و به کمک زبان برنامه‌نویسی، از آن یک پلتفرم کاملاً اختصاصی و حرفه‌ای ساخت. این کار از دست افراد ماهر در زمینه‌ برنامه‌نویسی برمی‌آید و می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

روش و مزایای استفاده از eSignal به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای بورس

استفاده از eSignal، فرصت‌های معاملاتی جدیدی را به روی شما می‌گشاید و بدون این که بخواهید هزاران سهام را به صورت جداگانه بررسی کنید، آن‌ها را در نمایشگر بازار Plus+ می‌توانید ببینید.

در این صورت امکان سوددهی شما از طریق سرمایه‌گذاری در بورس به مراتب افزایش می‌یابد. اما چگونه می‌توانیم پلتفرم معاملاتی خود را انتخاب کنیم؟ منوی کشویی بالای نرم افزار، به شما امکان فیلتر کردن پلتفرم معاملاتی مورد نظر خود را می‌دهد تا اطلاعات اضافی حذف شوند.

در این صورت نتایج به دست آمده اختصاصی‌تر هستند و تحلیل آن‌ها به شما کمک می‌کند تا در زمینه‌ مورد نظر خود به راحتی خرید و فروش انجام دهید. می‌توانید نتایج اسکن خود را مرتب کنید و آن‌ها را در لیست مشاهدات خود کپی کنید یا در یک فرم اکسل قرار دهید. در این صورت تحلیل‌های این نرم افزار را هم می‌توانید با دیگر نرم افزارها مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *