نرم افزارهای بورسی پرکاربرد

پردیس فناوری کیش_ طرح مشاوره متخصصین صنعت ومدیریت_ دپارتمان فناوری اطلاعات وارتباطات

1- داینامیک تریدر از نرم ‌افزارهای بورس تحلیل هارمونیک

کسانی که می‌خواهند از تحلیل هارمونیک و فیبوناچی بازار بورس بهره ببرند، قوی‌ترین نرم افزاری که در این زمینه می‌توانند پیدا کنند، داینامیک تریدر است که هم برای بورس‌های بین‌المللی و هم بورس داخلی تهران قابل استفاده است.

مانند دیگر نرم افزارها، نسخه‌های متعددی از داینامیک تریدر در دسترس است که بهتر است زمان استفاده، جدیدترین نسخه‌ها را استفاده کنید تا از امکانات و قابلیت‌های بیشتری برخوردار شوید.

یکی از معایب داینامیک ترایدر، تهیه داده و وارد کردن آن به محیط نرم افزار است. برخی افراد برای تهیه‌ دیتای مورد نیاز از نرم افزارهای دیگر مانند متا تریدر استفاده می‌کنند.

قابلیت‌های نرم افزار داینامیک ترایدر

برای این که حرفه‌ای‌تر با این ابزار کار کنید، می‌توانید داده‌های هر سهم را در قسمتی از آن در یک بازه‌ زمانی مشخص کنید و از داده‌ها، خروجی اکسل تهیه کنید.

این برنامه، برای امواج الیوت به خوبی کار می‌کنند و ترسیم بسیار خوبی از ابزار فیبوناچی دارند.

از دیگر قابلیت‌های داینامیک ترایدر این است که سیستم هشدار گذاری بر روی نمودارها و خطوط را می‌توان در آن فعال کرد و همین‌طور امواج الیوت را برچسب‌گذاری کرد تا استفاده از آن‌ها ساده‌تر باشد.

مقیاس لگاریتمی و هماهنگ‌سازی ابزار قیمتی با آن نیز می‌تواند در تحلیل به شما کمک شایانی کند. اسکنر قوی نرم افزار این امکان را برای شما فراهم می‌کند که نواحی برگشتی را بر اساس الیوت و الگوهای هارمونیک بیابید.

2- معامله گر نینجا (Ninja Trader)

اگر جزو افراد تازه وارد هستید که می‌خواهید از پلتفرم‌هایی استفاده کنید که محیط کاربری راحتی دارند، نینجا تریدر بهترین گزینه برای شماست.

این برنامه، به صورت یکپارچه است و از پلت فرم معاملاتی و برنامه‌نویسی تشکیل شده است. برنامه‌نویسی در این نرم افزار، می‌تواند با پایگاه داده نیز ادغام شود و با تعداد زیادی برنامه کاربردی نیز سازگار است.

از این رو از افراد مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند و تحلیل‌های خوبی از بازار بورس به دست آورند. از این نرم افزار در تحلیل بازارهای بورس ارز مانند فارکس نیز می‌توان بهره برد.

البته برای این که بتوانید از نینجا تریدر استفاده کنید، باید اشتراک تهیه کنید که هر چه هزینه‌ اشتراک بیشتر باشد، قابلیت‌های بیشتری هم در دسترس کاربر قرار می‌دهد معمولاً هزینه‌ اشتراک این نرم افزار از ۳۵ دلار شروع می‌شود.

در نینجا تریدر علاوه بر ۱۰۰ اندیکاتور تکنیکال، برنامه‌ریز، فاندامنتال و غیره، نرم افزارهای شبیه‌ساز معاملاتی را هم برای کاربر مهیا می‌کند تا بتوانند به صورت تمرینی در آن کار کنند و تجارت در بازار بورس را به صورت مجازی تجربه کنند.

3- آمی بروکر (AmiBroker)

آمی بروکر اولین نوع از نرم ‌افزارهای مدرن تجزیه و تحلیل فنی بازار بورس است.

این نرم افزارها ویژگی‌های زیادی دارد که شامل شاخص‌ها، فرمول‌ها و تست برگشت است. برنامه این امکان را به شما می‌دهد تا سیستم رمزگذاری داخلی خود را با کد نویسی ساده‌ای بسازید.

استفاده از آمی بروکر برای کسانی که می‌خواهند در بازه‌های زمانی بلند مدت معامله کنند یک گزینه‌ عالی و کارآمد است. به همین علت اگر جزو این گروه هستید، بهتر است این پلتفرم را جایگزین برنامه‌های دیگری مانند داینامیک تریدر و متا تریدر کنید.

مزایای استفاده از آمی بروکر

همان‌طور که گفته شد، تحلیل‌های دراز مدت برای بازار بورس به کمک این برنامه امکان‌پذیر و قابل اطمینان است. AmiBroker پارامترهای مختلفی دارد و رابط کاربری آن ساده است.

همین امر سبب می‌شود تا کاربران تازه وارد هم بتوانند به سادگی آن را به کار گیرند. نرم افزار آمی بروکر به کاربر امکان می‌دهد تا با ابزاری مانند Bar Replay بک تست‌های کاملی تهیه کنند و به کمک ابزار آنالیز (Analysis) تحلیلی قوی از بک تست انجام دهد.

آنچه یک نرم افزار را پرطرفدار می‌کند، اطمینان بخش بودن تحلیل‌هایی است که دارد. آمی بروکر نرم افزار قابل اطمینانی است ریسک معاملات به کمک تحلیل‌های آن تقریباً صفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *