سرمایه گذاری چین برای پنل های خورشیدی

سرمایه گذاری چین برای پنل های خورشیدی


پردیس فناوری کیش_ طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه خبری: مالی و اقتصادی و صنعت و فناوری


کشور چین که بزرگترین تامین کننده انرژی خورشیدی جهان می‌باشد از هر راهی برای تامین و حل مشکل انرژی مورد نیاز خود اقدام کرده است. در زیر به چند نمونه از این پروژه‌ها اشاره می‌کنیم. به گزارش برق نیوز، کشور چین که بزرگترین تامین کننده انرژی خورشیدی جهان می‌باشد از هر راهی برای تامین و حل مشکل انرژی مورد نیاز خود اقدام کرده است. در زیر به چند نمونه از این پروژه‌ها اشاره می‌کنیم.کشور چین برای تامین برق در هر ساعت از شبانه روز در شمال در شهر Qinhuangdao، به تعداد کافی پنل‌ های خورشیدی نصب کرده که می‌تواند ۲۰MW برق تولید کند. 

Image result for ‫سرمایه گذاری چین برای پنل های خورشیدی‬‎

شرکت “جی ای سولار تکنولوژی” قصد دارد برای احداث دو کارخانه تولید فوتوولتائیک در استان ژیجیانگ ۶.۶ میلیارد یوان (۹۴۷ میلیون دلار) سرمایه گذاری کند.

به گزارش ایسنا، این شرکت در اظهارنامه خود به بازار بورس شنزن اعلام کرد یکی از کارخانه‌ها در شهر یی‌وو سالانه پنج گیگاوات پنلهای خورشیدی تولید خواهد کرد.

شرکت “جی ای سولار تکنولوژی” با کمیته مدیریت منطقه صنعتی برای این سرمایه گذاری توافقنامه امضا کرده است.

این شرکت در میان تولیدکنندگان چینی است که برای کاهش هزینه‌ها و تحکیم فعالیت‌هایشان، به افزایش ظرفیت تولید اقدام کرده‌اند.

پیشرفت های چین در زمینه توسعه انرژی

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت “جی ای سولار تکنولوژی” اعلام کرده که ساخت این کارخانه‌ها ممکن است چهار سال زمان ببرد و روی درآمد امسال این شرکت تاثیر نخواهد گذاشت.

چین در توسعه پروژه‌های خورشیدی پیشرفت عظیمی داشته و متعهد شده است از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ به میزان ۲.۵ تریلیون یوان (۳۶۷ میلیارد دلار) در تولید نیروی تجدیدپذیر شامل خورشیدی، بادی، هیدرو و هسته‌ای، سرمایه گذاری کند. طبق گزارش بلومبرگ نیو انرژی فاینانس (BNEF)، چین و آمریکا با داشتن بزرگترین سهم در سرمایه‌گذاری‌های انرژی پاک در این زمینه پیشتاز هستند.

Image result for ‫سرمایه گذاری چین برای پنل های خورشیدی‬‎

به تازگی یک مزرعه خورشیدی به شکل پاندای بزرگ در شمال چین که توان تولیدی ۱۰۰MW را دارد، نصب شده است.

Image result for ‫سرمایه گذاری چین برای پنل های خورشیدی‬‎

همچنین بزرگترین تاسیسات خورشیدی شناور جهان در جنوب چین ساخته شده است.ین کشور ظرفیت خورشیدی خود را در سال گذشته، دوبرابر کرده است. فراتر از اهداف تولید برق از خورشید و باد، امروزه چین دو سوم سلول‌های خورشیدی جهان را تولید می‌کند.در حال حاضر این کشور از اهداف در نظر گرفته شده دولت برای استفاده از ظرفیت خورشیدی در سال ۲۰۲۰ فراتر رفته و هدف جدید خود که افزایش استفاده از توان خورشیدی تا ۲۱۳ گیگاوات در سال ۲۰۲۰ می‌باشد را جایگزین آن کرده است، که این طرح ۵ برابر ظرفیت تولید امریکا می‌باشد.علارغم این رشد سریع، تنها ۲۰ درصد انرژی چین از انرژی‌های نو تامین می‌شود.

تهیه شده در گروه تولید محتوا و خبر همایش نقش مشاوره؛ نویسنده: شیوا نوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *