روش جدید شناسایی آنلاین دانش آموزان حواس‌پرت در کلاس

به نقل از مرکز مشاوره صنعت ipcc مدرسه‌ای در چین شاگردانی که به حرف‌های معلم گوش نمی‌دهند را شناسایی می‌کند.
به گزارش خبرآنلاین، محصول «چشمان هوشمند» در دبیرستان هانگژو در استان ژجیانگ بر اساس فناوری تشخیص چهره آنلاین مبتنی بر خلق‌وخوی تعریف‌شده و مودهایی مانند سورپرایز، غمگین، متعجب، نگران، عصبانی، شاد، ترس و یا خنثی در آن دسته‌بندی‌شده است.
نرم‌افزار مربوطه از ماه مارس به‌صورت آزمایشی بکار گرفته‌شده و مدیران آموزشی پس از فیدبک مثبت، قرار است از این محصول برای تغییر سیستم آموزشی در دبیرستان‌ها استفاده کنند.
معلمان از طریق بسته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نصب‌شده در کلاس می‌توانند گراف زمانی توجه دانش آموزان به مطالب آموزشی را مشاهده کرده و ضمن اینکه متوجه شوند که کدام دانش‌آموز بیشتر توجه کرده است، به این نتیجه برسند که باید به دانش آموزان حواس‌پرت بیشتر توجه کرده و مطالب آموزشی را برایشان بازگو کنند.
البته معلوم نیست واکنش نرم‌افزار نسبت به دانش‌آموز عصبانی یا غمگین چیست و اینکه آیا گزارش حواس‌پرتی برای والدین ارسال می‌شود یا نه؟
شبیه این فناوری در برخی مدارس آمریکایی بکار گرفته‌شده است تا جلوی وقایع غیرمنتظره نظیر تیراندازی در مدرسه و … گرفته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *