شبیه‌ساز چند منظوره حفاری

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره تخصصی صنعت و مدیریت:

تنها شبیه‌ساز فوق مدرن و چند منظوره حفاری در کشور، با تلاش های شبانه‌روزی متخصصان توانمند داخلی در مرکز تحقیقات دانشگاه صنعت نفت راه اندازی شد.

جلسه راه اندازی شبیه ساز چند منظوره و فوق پیشرفته حفاری

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه بالادستی پارسیان مجری راه اندازی شبیه ساز چند منظوره و فوق پیشرفته حفاری در کشور امروز (سه شنبه) در یک نشست خبری اظهار کرد: با تلاش متخصصان ایرانی، دانش شبیه‌سازی بومی شد، همچنین توانستیم از خروج ارز نیز جلوگیری کنیم. ما دو دستگاه دیگر هم داریم که امیدواریم آن‌ها نیز در آینده‌ای نه‌چندان دور راه‌اندازی شوند.
امیرعابدپور گفت: ما مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را با تیمی جوان متشکل از 20 دانش آموخته دانشگاه نفت و نزدیک دو هزار نفر ساعت کار برطرف کردیم.
عابدپور خاطر نشان کرد: ما به سمت «شرکت هاب» خارجی رفتیم تا حداقل از آن‌ها کمک و مشاوره بگیریم، ولی شرکت سازنده هم به دلیل تحریم ها، ایمیل‌های ما را پاسخ نداد.
وی با اشاره به اهمیت دوره های آموزشی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه صنعت نفت اهمیت زیادی دارد؛ چون می تواند از حوادث جلوگیری کند. در کشور عراق، پنج دستگاه شبیه‌ساز حفاری مشغول‌به‌کار است. جمهوری آذربایجان هم چهار دستگاه دارد، ولی ما به عنوان دارنده بزرگ‌ترین ذخائر نفت و گاز، یک دستگاه هم نداشتیم که خدا را شکر راه‌اندازی شد.
عابدپور تاکید کرد: مدرس دوره‌های آموزشی باید در سطح بین‌المللی باشد. ما «کنترل فوران» را در پنج سطح بومی کرده‌ایم. هزینه برگزاری دوره‌ها حدود 2 هزار دلار است و با توجه به پیشرفته‌بودن دستگاه، کیفیت دوره‌ها بسیار بالا خواهد بود.وی در پاسخ به سوال ایرنا در مورد اینكه چرا از ظرفیت متخصصان داخلی برای مقابله با تحریم ها استفاده نمی شود، گفت: یكی از دلایل این امر این نكته است كه هنوز در مسئولان اعتماد به جوانان وجود ندارد و فكر می كنند در هر صورت شركت خارجی كار را بهتر انجام می دهد. من در همین نشست قول می دهم كه ما با بهترین استانداردها و با تیم جوان می توانیم نیاز های صنعت نفت كشور را رفع كنیم.

به نقل از:http://www.ripi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *