هک شدن فایرفاکس، مایکروسافت اج و تسلا مدل ۳

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره تخصصی صنعت و مدیریت_گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات :  شرکت‌کنندگان مسابقات Pwn2Own 2019، در روز دوم و سوم موفق شدند مرورگرهای فایرفاکس، و Edge و سیستم اطلاعاتی خودرو Tesla Model3 را با موفقیت مورد نفوذ قرار دهند.

 

هک شدن فایرفاکس، مایکروسافت اج و تسلا مدل ۳ در روز دوم و سوم مسابقات Pwn2Own 2019

 

در جریان روز دوم مسابقات، شرکت‌کنندگان موفق شدند آسیب‌پذیری‌ مرورگرهای موزیلا فایرفاکس و مرورگر Edge مایکروسافت و همچنین نسخه کلاینت VMware Workstation را کشف کنند و مجموعاً ۲۷۰هزار دلار جایزه نقدی را به‌دست آورند. در ابتدا تیم Fluoroacetate موفق شد توسط کشف آسیب‌پذیری Kernel Escalation در مرورگر فایرفاکس توسط ضعف امنیتی JIT و انجام Exploit موفقیت‌آمیز آن، بالاترین سطح دسترسی جهت اعمال دستورها مخرب در سیستم‌عامل میزبان که در اینجا، سیستم‌عامل ویندوز بود را به‌دست بیاورد. همچنین این تیم موفق شد آسیب‌پذیری را در مرورگر Edge مایکروسافت کشف کند که در حالت اجرای سیستم‌عامل مجازی در VMware Workstation Client و مشاهده صفحه‌ی وب مخرب طراحی‌شده توسط شرکت‌کنندگان در مرورگر Edge، امکان اجرای حمله‌ی Escape و خروج از سیستم مجازی و گرفتن دسترسی از سیستم‌عامل مادر را ممکن ساختند و در مجموع برای کشف این دو آسیب‌پذیری، ۱۸۰هزار دلار به‌دست آوردند.

نیکلاس بامشتارک از دیگر شرکت‌کنندگان این دور از مسابقات، با کشف آسیب‌پذیری Sandbox Escape توسط ضعف امنیتی منطقی JIT در مرورگر فایرفاکس، دومین آسیب‌پذیری در این مرورگر را با موفقیت Exploit کرد و جایزه ۴۰ هزار دلاری را از آن خود کرد. همچنین آرتور گرکیس از تیم Exodus Intelligence با کشف آسیب‌پذیری منطقی در مرورگر Edge مایکروسافت جهت دور زدن Sandbox آن، جایزه ۵۰ هزار دلاری را به‌دست آورد.

در روز سوم و پایانی مسابقات، آمات کاما و ریچارد زوو از تیم Fluoroacetate موفق شدند سیستم اطلاعات خودرو تسلا Model3 که بر پایه‌ی Chromium است را با استفاده از ضعف امنیتی JIT مورد نفوذ قرار دهند و کنترل کامل آن را به‌دست بگیرد و پیغامی مبنی بر نفوذ به آن سیستم به جهت اثبات ادعای خویش به نمایش بگذارند و جایزه ۳۶ هزار دلاری را از آن خود کنند. این اولین‌بار نیست که این تیم در مسابقات Pwn2Own جوایز متعددی را بدست می‌آورد. در نوامبر ۲۰۱۸ که این مسابقات در توکیو ژاپن برگزار شده بود، این تیم موفق شد در مجموع ۲۱۵ هزار دلار را برنده شود و عنوان Master of Pwn را از آن خود کند.

 

Fluoroacetate_team

 

منبع : BleepingComputer

BleepingComputer

موتورسیکلت‌ برقی لایتنینگ استرایک معرفی شد

موتورسیکلت‌ برقی لایتنینگ استرایک معرفی شد

موتورسیکلت‌ برقی استرایک به‌زودی به‌عنوان جدیدترین محصولات برند لایتنینگ عرضه می‌شود. ۳ نسخه تولیدی از این موتور، بین ۹۰ تا ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت خواهند داشت.


شرکت لایتنینگ که تاکنون موتور‌های برقی قدرتمند و جذابی را معرفی کرده، این‌بار اولین محصول با تیراژ بالا خود را رونمایی کرده است. موتورسیکلت Strike جدید‌ترین محصول این شرکت است که قیمت پایه آن از ۱۲,۹۹۸ دلار آغاز می‌شود و پک باتری‌های ۱۰ کیلووات ساعتی ۹۰ اسب‌بخار قدرت و گشتاور خارق‌العاده ۲۴۴ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. همچنین شعاع مسافتی این موتورسیکلت برقی در حالت بیشینه به ۱۱۳ کیلومتر در بزرگراه‌ها می‌رسد.

موتورسیکلت برقی لایتنینگ استرایک

اطلاعاتی که تاکنون گفتیم، مربوط‌به نسخه پایه‌ای این موتورسیکلت بود؛ اما دو نمونه میان‌رده و کربن ادیشن هم از این موتورسیکلت عرضه می‌شود. نمونه میان‌رده‌ای استرایک از باتری‌های ۱۵ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد و قادر به طی مسافت ۱۶۸ کیلومتر در هر بار شارژ است. قیمت پایه‌ای در نظر گرفته شده برای نسخه ۱۶,۹۹۸ دلار خواهد بود. نسخه جذاب کربن ادیشن، قدرتمند‌ترین نسخه تولیدشده از موتورسیکلت لایتنینگ استرایک خواهد بود که با بهره‌مندی از پک باتری‌های ۲۰ کیلووات ساعتی، ۲۴۱ کیلومتر مسافت را طی می‌کند و ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت خواهد داشت.

موتورسیکلت برقی لایتنینگ استرایک

قیمت پایه‌ای در نظر گرفته شده برای نسخه کربن ادیشن ۱۹,۹۹۸ دلار خواهد بود. در نسخه کربن ادیشن، قابلیت شارژ سریع مرحله ۳ به‌صورت استاندارد در نظر گرفته شده؛ درحالی‌که برای سایر مدل‌ها، شارژ مرحله ۱ و ۲ در نظر گرفته شده و قابلیت شارژ مرحله ۳ به‌صورت آپشن قابل سفارش خواهد بود. قابلیت شارژ مرحله ۳ به مالکان اجازه می‌دهد تا انرژی مورد نیاز برای طی مسافت ۱۶۱ کیلومتر را تنها در مدت زمان ۲۰ دقیقه بدست آورند. بدیهی است که موتورسیکلت‌های برقی در سواری شهری مسافت بیشتری را طی می‌کنند؛ اما همانند موتورسیکلت Zero S لایتنینگ، در استرایک هم ویژگی‌های ایرودینامیکی‌ای به‌کاررفته تا در سرعت‌های بالا در بزرگراه‌ها، میزان نیروی درگ تا ۳۰ درصد کاهش و شعاع مسافتی افزایش پیدا کند.

موتورسیکلت برقی لایتنینگ استرایک

قیمت‌گذاری موتورسیکلت لایتنینگ استرایک نسبت به موتور‌های Zero هم بیشتر است؛ اما با خرید جدیدترین نسخه Zero با نام SR/F شما مجبور به پرداخت ۱۸,۹۹۵ هستید و به ازای این پول، ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و تنها شعاع مسافتی ۱۳۰ کیلومتر در بزرگراه را دریافت خواهید کرد. اما چه چیزی باعث کاهش هزینه‌های ساخت موتورسیکلت لایتنینگ شده است؟ در یک کلام می‌توانیم بگوییم کشور چین. شرکت لایتنینگ به‌تازگی خط تولید جدیدی را در چین راه‌اندازی کرده که به اندازه خط تولید اصلی آن‌ها در سن خوزه کالیفرنیا وسعت دارد. اکنون بسیاری از قطعات این موتورسیکلت برقی در خط‌ تولید چین ساخته شده و سرانجام در کارخانه سن خوزه مونتاژ می‌شود. مسئولان لایتنینگ درصدد هستند تا تولید و عرضه موتورسیکلت‌های خود را تا پایان سال جاری افزایش دهند و به همین منظور، روی کمک دوستان آسیایی خود حساب باز کرده‌اند.

موتورسیکلت برقی لایتنینگ استرایک

نسخه‌های معمولی موتورسیکلت لایتنینگ قابلیت دستیابی به سرعت نهایی ۲۲۰ کیلومتربرساعت را خواهند داشت. این در حالی است که سرعت‌ نهایی در نظر گرفته شده برای نسخه کربن ادیشن، با افزایش سرعت ۲۰ کیلومتری به ۲۴۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. موتورسیکلت استرایک نسبت به سایر موتورهای هم‌رده خود مانند LS218 ارتفاع کمتری دارد و با بهره‌گیری از سیستم خنک‌کاری مایع در موتور، عملکرد خوبی را به‌نمایش می‌گذارد. هنوز اطلاعاتی از سیستم تعلیق و ترمز‌های نسخه معمولی در دست نیست اما می‌دانیم که تمامی ویژگی‌های به‌کاررفته در نسخه کربن ادیشن در سایر نمونه‌ها هم به‌عنوان آپشن قابل سفارش خواهد بود.

موتورسیکلت برقی لایتنینگ استرایک

این آپشن‌ها شامل ترمز‌های برمبو، عقربه‌های دیجیتالی و پکیج قدرتی می‌شود. باتوجه‌به مشخصات به‌کاررفته در موتورسیکلت لایتنینگ استرایک، پیش‌بینی می‌شود که این موتور در پیست‌های مسابقه هم عملکرد قابل قبولی داشته باشد. نسبت به موتورسیکلت LS-218، استرایک طراحی جذاب‌تری دارد و مکان قرار‌گیری صندلی طوری طراحی شده تا راننده راحتی بیشتری داشته باشد. اهرم گاز موتور هم طوری طراحی شده تا عکس‌العمل سریعی داشته باشد. در حال حاضر موتورسیکلت لایتنینگ استرایک را می‌توان به‌عنوان تنها موتورسیکلت اسپرت برقی با قیمت مناسب معرفی کرد.

موتورسیکلت برقی لایتنینگ استرایک

نسخه پایه‌ای این موتور شاید شعاع مسافتی کمی داشته باشد اما برای استفاده روزانه در مسیر‌های شهری، بهترین گزینه محسوب می‌شود. شاید تجربه و حضور لایتنینگ نسبت به برند Zero و موتورهای SR/F در بازار کمتر باشد، اما ظاهر و قیمت استرایک هر خریداری به خود جذب می‌کند. با گسترش روز‌افزون تولید و عرضه موتور‌های برقی و محبوبیت این کلاس، پیش‌بینی می‌شود که این دست موتورها به‌زودی جای موتورسیکلت‌های بنزینی در بازار را تصاحب کنند. اولین نمونه‌های موتورسیکلت لایتنینگ استرایک تا سه ماه آینده عرضه می‌شوند. نمونه‌های کربن ادیشن زودتر از سایر نمونه‌ها عرضه می‌شوند.

 

منبع : newatlas

معرفی استارتاپ‌های برتر صنعت پیش‌بینی آب‌وهوا

معرفی استارتاپ‌های برتر صنعت پیش‌بینی آب‌وهوا

 

استارتاپ‌های فعال در زمینه‌ی پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا با استفاده از ایستگاه‌های هواشناسی و ماهواره‌های خود، تحلیل دقیقی از وضعیت جوی یک منطقه ارائه می‌دهند.


صحبت کردن در مورد آب‌وهوا یکی از موضوعات ثابت تمام مکالمات است. همه‌ی ما دوست داریم در مورد مسائلی مانند میزان بارش باران و برف با دوستان و همکارانمان حرف بزنیم و از پیش‌بینی وضعیت آن در آینده مطلع شویم. آب‌وهوا بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنیم روی زندگی ما تأثیر می‌گذارد و وضعیت آن به‌دلیل آلودگی هوا و گرم شدن کره‌ی زمین در تمام دنیا به یک نگرانی جدی تبدیل شده است.

بارش بی‌سابقه‌ی برف، جاری شدن سیل و طوفان‌های شدید بیش از هر زمانی در حال وقوع هستند و جان و مال انسان‌ها را تهدید می‌کنند، به همین دلیل پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا اهمیت زیادی پیدا کرده و استارتاپ‌های زیادی نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند. این استارتاپ‌ها با استفاده از داده‌های دقیقی که هر ثانیه از وضعیت جوی و سطح زمین به دست می‌آورند مانند میزان رطوبت، فشار و دما می‌توانند پیش‌بینی دقیقی برای آب‌وهوای هر منطقه ارائه داده و اطلاعات خود را در اختیار صنایع مختلفی از جمله کشاورزی، خطوط هواپیمایی، حمل‌ونقل، بیمه و… قرار دهند تا میزان تلفات را به حداقل کاهش دهند.

داده‌ها پایه و اساس تمام استارتاپ‌هایی هستند که در زمینه‌ی پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا فعالیت می‌کنند. آن‌ها با احداث ایستگاه‌های هواشناسی در سطح زمین و ماهواره‌هایی که به مدار کم ارتفاع زمین ارسال می‌کنند داده‌های مورد نظر خود را تهیه کرده و سپس با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین آن‌ها را پردازش کرده و وضعیت آب‌وهوای یک منطقه را به‌طور دقیق پیش‌بینی می‌کنند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی پردیس فناوری کیش به معرفی تعدادی از این استارتاپ‌ها و روند کاری آن‌ها می‌پردازیم.

۱- استارتاپ ClimaCell

ClimaCell

استارتاپ ClimaCell در سال ۲۰۱۵ توسط سه فارغ‌التحصیل دانشگاه ام‌آی‌تی در بوستون آمریکا بنیان‌گذاری شد. این استارتاپ از شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم برای پیش‌بینی پیشرفته و لحظه‌ای آب‌وهوا در صنایع مهمی مانند مدیریت شهر، ورزش و حمل‌ونقل استفاده می‌کند.

پیش‌بینی‌های قدیمی و سنتی آب‌وهوا براساس داده‌های عمومی دولتی انجام می‌گرفت اما ClimaCell داده‌های زمان واقعی خود را با استفاده از تکنیک‌های جدید و پیش‌گام زیرساخت ارتباطات بی‌سیم و اینترنت اشیا جمع‌آوری می‌کند. آن‌ها اطلاعات آب‌وهوا را از شبکه‌های تلفن همراه جمع‌آوری می‌کنند و با داده‌های سنتی و قدیمی که از سنسورهایی مانند ایستگاه‌های آب‌وهوایی، رادارها و ماهواره جمع‌آوری شده ترکیب می‌کنند. داده‌هایی که آن‌ها با تکنولوژی جدید خود تولید می‌کنند، نسبت به داده‌های جمع‌آوری شده توسط ماهواره‌ها وضوح بالاتری دارد. سپس داده‌های جمع‌آوری شده توسط سنسورها از جمله داده‌های مربوط‌به دما، سرعت باد و میزان بارش در نرم‌افزار اختصاصی این شرکت پردازش می‌شود.

نرم‌افزار اختصاصی این استارتاپ Nowcasting نام دارد که توسط جی‌پی‌یو انویدیا ساخته شده و می‌تواند نقشه‌های باکیفیت آب‌وهوایی بسازد. ClimaCell پلتفرم نرم‌افزاری خود را به صنایع مختلفی از جمله خطوط هواپیمایی، خدمات تحویل، شرکت‌های ساخت‌وساز و بیمه می‌فروشد.

شرکت‌های بیمه بعد از وقوع بلایای طبیعی خسارت بالایی به بیمه‌شدگان پرداخت می‌کنند. به‌عنوان مثال شرکت بیمه‌ی State Farm در جریان طوفان سال ۲۰۱۴ حدود دو میلیارد دلار خسارت پرداخت کرد؛ بنابراین شرکت‌های بیمه با استفاده از تکنولوژی ClimaCell اعتبار مربوط‌به ادعاهای بیمه‌شدگان در مورد بلایای طبیعی و تغییرات آب‌وهوایی از جمله شدت بارش در هر خیابان را می‌توانند با دقت بالا بررسی کنند تا بیمه‌شدگان نتوانند از شرکت‌های بیمه سوءاستفاده کنند.

استارتاپ ClimaCell اولین شرکتی است که منبع جدیدی از داده‌های آب‌وهوایی را به بازار عرضه کرد، طبق اعلام کرانچ‌بیس این استارتاپ تا به حال ۶۸ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. نرم‌افزار این شرکت اطلاعات ارزشمندی از پیش‌بینی آب‌وهوا را برای خطوط هواپیمایی، سایت‌های ساخت‌وساز، بیمه، ورزش و رویدادهای فضای باز تأمین می‌کند. شرکت‌های بزرگی مانند خطوط هواپیمایی JetBlue، Delta و New England Patriots از مشتری‌های استارتاپ ClimaCell هستند.

۲- استارتاپ Understory

Understory

Understory استارتاپ دیگری است که در زمینه‌ی پیش‌بینی آب‌وهوا فعالیت کرده و داده‌های خود را با استفاده از شبکه‌ی سخت‌افزاری حساس به آب‌وهوا و از سطح زمین جمع‌آوری می‌کند. این استارتاپ در سال ۲۰۱۲ و در ویسکانسین آمریکا بنیان‌گذاری شد. این استارتاپ به‌جای استفاده از نرم‌افزار، پیش‌بینی‌های آب‌وهوایی را براساس تکنولوژی سخت‌افزاری خود انجام می‌دهد.

Understory ایستگاه‌های هواشناسی به نام RTis دارد که مخفف عبارت «ابزارهای زمان واقعی» بوده و به‌جای استفاده از داده‌های جوی، شدت باد، باران، دما، فشار و رطوبت را از سطح زمین و در هر ثانیه در هر روز اندازه‌گیری می‌کند. هر ایستگاه هواشناسی حدود ۰.۳ متر پهنا و حدود ۰.۶ متر طول دارد و ازطریق اتصالات سلولی به شبکه متصل می‌شود. این پلتفرم همچنین اطلاعات دیگری مانند میزان سردی باد، شاخص گرما، نرخ تبخیر و سایر متغیرهای آب‌وهوایی را نیز جمع‌آوری می‌کند. ایستگاه‌ها اطلاعات را با نرخی معادل ۵۰ هزار بار در ثانیه اندازه‌گیری می‌کنند و هسته‌ی هوش مصنوعی مبتنی بر ابر هر ایستگاه هواشناسی، داده‌های جمع‌آوری شده را با هم ترکیب می‌کند تا مفهوم خوب و باکیفیتی از پیش‌بینی آب‌وهوا ارائه دهد.

استارتاپ Understory خدمات ویژه‌ای از جمله نظارت بر باد، تگرگ و بارش باران با وضوح بالا را به شرکت‌های بیمه ارائه می‌دهد. این استارتاپ همچنین خدمات خود را به شرکت‌های فعال در صنعت کشاورزی ارائه داده و ادعا می‌کند که شبکه‌ی آب‌وهوایی آن قادر است وضعیت آب‌وهوا را به‌صورت شخصی و برای هر مزرعه پیش‌بینی کند. طبق اعلام کرانچ‌بیس این استارتاپ تا به حال ۱۷ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

۳- استارتاپ Earth Networks

Earth Networks

استارتاپ Earth Networks در سال ۱۹۹۳ در مریلند آمریکا بنیان‌گذاری شد و تا به حال حدود ۴۴ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. این استارتاپ ۱۲ هزار ایستگاه هواشناسی در شبکه‌ی رعدوبرق خود در بیش از ۹۰ کشور و ۱۸۰۰ حسگر در ۵۰ کشور دارد تا وقوع طوفان، گردباد و بارش تگرگ را پیش‌بینی کند.

این استارتاپ مشاهدات خود را از سراسر دنیا جمع‌آوری می‌کند و بعد از تحلیل آن‌ها درک بهتری از شرایط جوی را ارائه می‌دهد. پیش‌بینی شرایط جوی، LCD نمایش آب‌وهوا، خدمات داده‌ای سیستم اطلاعات جغرافیایی، شبکه‌ی رعدوبرق، ایستگاه‌های هواشناسی و هشدار طوفان‌های خطرناک بخشی از محصولات این استارتاپ هستند.

صنایع گوناگون مانند کشاورزی، حمل‌ونقل و همچنین ادارات دولتی مختلفی از جمله فرودگاه بین‌المللی اورلاندو برای پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا از خدمات این استارتاپ استفاده می‌کنند. بسیاری از مشتری‌های این استارتاپ مانند تیم ملی بسکتبال واشنگتن از خدمات پیش‌بینی آب‌وهوای این شرکت استفاده می‌کنند و اگر طوفانی در راه باشد بازی‌های خود را لغو می‌کنند.

۴- استارتاپ ArabiaWeather

ArabiaWeather

ArabiaWeather یک استارتاپ عربی است که در سال ۲۰۰۶ توسط محمد الشاکر در امان پایتخت اردن بنیان‌گذاری شد و شرکت آن در دوبی و امارات نیز شعبه دارد. در این استارتاپ بیش از ۳۰ هواشناس، محقق، طراح و توسعه‌دهنده از اردن، امارات، کویت، سوریه و… مشغول به کار هستند و خدماتی را ازطریق اپلیکیشن موبایل و وب‌سایت خود ارائه می‌دهند.ArabiaWeather

استارتاپ ArabiaWeather اطلاعات هواشناسی خود را از ایستگاه‌های محلی دریافت می‌کند و ارتباط مستقیمی با ماهواره‌ی هوایی جهان عرب دارد. اطلاعات دریافت شده سپس توسط اعضای تیم و الگوریتم‌های آن‌ها مدل‌سازی شده و وضعیت آب‌وهوای منطقه را پیش‌بینی می‌کند و خدمات خود را به سازمان‌ها و شرکت‌های رسانه‌ای، کشاورزی، حمل‌ونقل، ساخت‌وساز، انرژی و… ارائه می‌دهد. این استارتاپ به منبع هواشناسی اصلی تعداد زیادی از ایستگاه‌های تلویزیونی، رادیویی، روزنامه‌ها و سایت‌های آنلاین تبدیل شده است.  

طبق اعلام کرانچ‌بیس این استارتاپ تا به حال هفت میلیون دلار سرمایه جذب کرده و وب‌سایت آن یکی از ۱۰۰ وب‌سایت برتر در عربستان صعودی و اردن است. اپلیکیشن این استارتاپ هم برای گوشی‌های اندرویدی و هم گوشی‌های iOS ارائه شده است.

مدل کسب‌وکار استارتاپ ArabiaWeather با دو مدل تجارت با تجارت (B2B) و تجارت با مشتری (B2C) ارائه می‌شود. در مدل B2B خدمات و گزارش‌های جمع‌آوری شده به صنایع هوایی، رسانه، فرودگاه‌ها، کشاورزی و شرکت‌های نفت و گاز در عربستان صعودی ارائه می‌شود. در مدل B2C، اطلاعات تحلیل شده ازطریق وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل به کاربران ارائه شده و منبع درآمد آن تبلیغات است.

ArabiaWeather خدمات آب‌وهوایی بیش از پنج هزار منطقه و ۱۲ صنعت کسب‌وکار را با استفاده از جمع‌آوری داده، تحلیل آن‌ها توسط الگوریتم‌های خاص در ابر کامپیوترها و تولید اطلاعات به روز در منطقه‌ی منا پوشش می‌دهد. این استارتاپ علاوه‌بر پیش‌بینی هوا، اخبار علمی و همچنین اخبار مرتبط با طبیعت را نیز ارائه می‌دهد.

۵- استارتاپ .Spire Global Inc

Spire Global Inc

استارتاپ Spire Global یکی دیگر از استارتاپ‌های فعال در زمینه‌ی پیش‌بینی آب‌وهوا است. این استارتاپ از ماهواره‌های کوچک یا نانوستلایت و الگوریتم‌های مخصوص برای ساخت الگوهای هوایی، دریایی و آب‌وهوایی استفاده می‌کند. تحلیل داده‌های این استارتاپ به‌طور کامل توسط ماهواره‌های کوچک و ایستگاه‌های زمینی که در سراسر جهان نصب شده پشتیبانی می‌شود. این داده‌های زمان واقعی ۱۰۰ بار در هر روز و در هفت روز هفته تولید شده و باعث می‌شوند تحلیل‌ها دقیق و به روز باشند.

استارتاپ Spire در سال ۲۰۱۲ در سان‌فرانسیسکوی آمریکا بنیان‌گذاری شد. ماهواره‌های Spire طبق استاندارد CubeSat ساخته شده و شرکت برای کاهش هزینه‌ی ساخت آن‌ها از قطعات الکترونیکی بازیافت شده استفاده می‌کند. ماهواره‌ها در مدارهای کم ارتفاع زمین یا لئو قرار می‌گیرند و هر دو سال یک بار تعویض می‌شوند. Spire تمام ماهواره‌ها دارای چند حسگر هستند و در همین شرکت طراحی، تولید و آزمایش می‌شوند.

داده‌هایی که از ماهواره‌ها به دست می‌آید برای خدمات مختلف از جمله سیستم شناسایی و ردیابی خودکار کشتی‌ها، اندازه‌گیری دما، فشار و میزان بارش و همچنین شناسایی ماهیگیری‌های غیرقانونی، جست‌وجو و نجات و شناسایی دزدان دریایی استفاده می‌شود. طبق اعلام کرانچ‌بیس استارتاپ Spire بیش از ۱۴۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

۶- استارتاپ Skymet Weather Services

Skymet Weather Services

Skymet Weather Services یک استارتاپ هندی در زمینه‌ی پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا است که در سال ۲۰۰۳ در شهر نویدا هند بنیان‌گذاری شد. این استارتاپ خدمات خود را به شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای هندی، شرکت‌های بیمه، انرژی، کشاورزی و همچنین خدمات دریایی در هندوستان ارائه می‌دهد.

Skymet پیش‌بینی‌های بادی و خورشیدی را به شرکت‌های فعال در زمینه‌ی انرژی تجدیدپذیر ارائه می‌دهد و همچنین به منظور بهبود شرایط کشاورزان در نقاط مختلف هند با چند شرکت غیردولتی همکاری نزدیک دارد. کاربران می‌توانند سایر خدمات این استارتاپ و پیش‌بینی‌های آب‌وهوایی آن را در وب‌سایت این شرکت یا اپلیکیشن اندروید و iOS آن و به‌صورت رایگان دریافت کنند.

با اینکه اپلیکیشن‌های زیادی در زمینه‌ی هواشناسی در گوگل پلی وجود دارند اما اپلیکیشن Skymet به‌عنوان اولین اپلیکیشن هواشناسی هندی به کاربران نشان داده می‌شود. Skymet ابزارهای نرم‌افزاری زیادی برای پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا ارائه داده و مانند وب‌سایت‌های بزرگ و بین‌المللی مانند Accuweather به آن ارجاع می‌شود. طبق اعلام کرانچ‌بیس این استارتاپ بیش از ۱۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

۷- استارتاپ Weather Analytics

Weather Analytics

استارتاپ Weather Analytics از دیگر استارتاپ‌هایی است که به صنعت بیمه کمک می‌کند. این استارتاپ تا به حال بیش از ۳۲ میلیون دلار سرمایه جذب کرده و به شرکت‌های بیمه و سایر شرکت‌ها کمک می‌کند تا دربرابر تغییرات ناخوشایند آب‌وهوا آماده باشند. این استارتاپ با استفاده از داده‌های قدیمی و مدل‌های پیش‌بینی آب‌وهوای سرویس هواشناسی ملی، خدمات مختلفی را در هر ساعت و برای هر نقطه از دنیا ارائه می‌دهد.

پلتفرم مخصوص این استارتاپ برای صنعت بیمه Dexter نام دارد و نرخ ریسک را براساس احتمال تخریب در اثر تغییرات جوی تخمین می‌زند. این استارتاپ در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که با شرکتی فعال در زمینه‌ی تحلیل آب‌وهوا به نام Athenium ادغام شده و بیش از ۲۵ میلیون دلار برای ساخت نرم‌افزارهایی هزینه کرده است که با استفاده از هوش مصنوعی به شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات بیمه کمک می‌کند. بعد از این ادغام نام استارتاپ به Athenium Analytics تغییر پیدا کرد.

۸- استارتاپ Riskpulse

Riskpulse

استارتاپ Riskpulse در سال ۲۰۰۷ در آمریکا بنیان‌گذاری شد و طبق اعلام کرانچ‌بیس حدود ۲.۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. این استارتاپ با استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی خود به نام Sunrise به بهینه‌سازی حمل‌ونقل بار کشتی‌ها کمک می‌کند.

Sunrise با تجزیه و تحلیل برنامه‌ی ۱۰ روزه‌ی حمل‌ونقل شرکت و همچنین اسکن کردن خطرات احتمالی از جمله آب‌وهوای نامساعد که باعث تأخیر می‌شود یا دمای زیاد که کیفیت محموله‌ها را پایین می‌آورد به شرکت‌ها حمل‌ونقل کمک می‌کند عملکرد بهتری داشته باشند. این استارتاپ همچنین عوامل دیگری مانند بلایای طبیعی و حمله‌ی دزدان دریایی را بررسی می‌کند. درواقع این استارتاپ می‌تواند نرخ ریسک را برای شرکت‌هایی که روزانه ۱۵ هزار محموله‌ی دریایی را جابه‌جا می‌کنند تخمین بزند.

۹- استارتاپ Tempo Quest

Tempo Quest

این استارتاپ در سال ۲۰۱۴ در آمریکا بنیان‌گذاری شد و تا به حال طبق اعلام کرانچ‌بیس ۳.۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. این استارتاپ نیز مانند استارتاپ ClimaCell از جی‌پی‌یوهای انویدیا در سخت‌افزارهای خود استفاده می‌کند.

استارتاپ Tempo Quest به‌عنوان یک واسطه‌ی فناوری آب‌وهوا فعالیت می‌کند. به این صورت که داده‌های آب‌وهوایی را از ماهواره‌ها، هواپیماهای بدون سرنشین، رادارها و سایر منابع جمع‌آوری می‌کند و سپس با استفاده از نرم‌افزارهای خود، داده‌ها را به پیش‌بینی آب‌وهوا تبدیل می‌کند و درنهایت پیش‌بینی‌ها را در اختیار کانال‌های آب‌وهوا یا معامله‌گران کالا قرار می‌دهد.

 

منبع :

Skymet

wikipedia

spire

wikipedia

arabiaweather

wikipedia

crunchbase

crunchbase

nanalyze

کارگاه حس هفتم ، تقویت شادی

کارگاه حس هفتم ، تقویت شادی

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره تخصصی صنعت و مدیریت_گروه روانشناسی :

  • آموزش تمرینات ذهن آگاه و زندگی کردن در حال و اکنون
  • تاثیرکلام و بیان درارتباطات
  • مهارت های کاهش استرس و پرخاشگری و افزایش تاب وری
  • ایجاد بینش مثبت گرایی در زندگی و محیط کار با تمرینات سپاسگزاری
  • رفتارشناسی تیپ های شخصیتی

شما با شرکت در کارگاه حس هفتم،تقویت شادی میتوانید شادی درونی خویش را بازدارید.

 

 

تاریخ برگزاری کارگاه:5 اریبهشت 1398
محل برگزاری:تهران،بلوار کشاورز،خیابان16 آذر، انتشارات دانشگاه تهران،پلاک 54،طبقه 5، واحد9 
(رایگان در صورت ثبت نام در سامانه متخصصین)

 

لینک سامانه متخصصین:http://kishindustry.ir
لینک ثبت نام: portal.kishtech.ir
شماره تماس:66176196-09336329366

نحوه محاسبه تعداد و ظرفیت آسانسور

نحوه محاسبه تعداد و ظرفیت آسانسور

 

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره تخصصی صنعت و مدیریت_گروه فنی و مهندسی :

 

نحوه محاسبه تعداد و ظرفیت آسانسور -

نحوه محاسبه تعداد و ظرفیت آسانسورها
انتخاب ظرفیت وتعدادآسانسوریک تصمیم اساسی درطراحی ساختمان است وهرگونه اشتباهی ممکن است منجربه کاهش رضایت مسافرین به علت زمانهای طولانی انتظارگرددویافضای مفیدازساختمان رابه هدردهدکه نتیجه هردوضرراقتصادی است.
مسئولیت تعیین ظرفیت وتعداد آسانسوربامهندس طراح است و طراح شخصاًویاتوسط مشاورین آسانسورهای مناسب رابایدپیش بینی نماید.
باتوجه به پیشرفت سریع تکنولوژی مخصوصاً درمبحث الکترونیک توصیه می شودکه درمحاسبات ترافیک ازمشاورین متخصص دراین زمینه استفاده شود.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت زیر مراجعه نمایید .

www.irlift.ir

راهکاری مطمئن برای خنک‌سازی زمین

راهکاری مطمئن برای خنک‌سازی زمین

 

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره تخصصی صنعت و مدیریت_گروه محیط زیست و کشاورزی :

دانشمندان تلاش می‌کنند با دانش مهندسی آب‌و‌هوا از نتایج مخرب تغییرات آب‌وهوایی جلوگیری کنند.

مهندسی آب‌وهوا (ژئومهندسی) به‌عنوان مجموعه راهکارهایی که قرار است دنیا را از تغییرات آب‌وهوایی حفظ کند، دشمنان زیادی دارد.

دراین‌میان، تدابیر ژئومهندسی خورشیدی یکی از راهکارهای جنجالی‌ محسوب می‌شود. این شاخه از مهندسی، ایده‌ای جسورانه‌ برای تزریق موادشیمیایی به درون اتمسفر با هدف کنترل بازتابش نورخورشید است تا بشر بتواند دمای جهان را کنترل کند.

درحالی‌که منتقدان هشدار می‌دهند تلاش‌های بازتابش مصنوعی نورخورشید برای خنک‌شدن زمین می‌تواند به عواقب ناخواسته شدیدی منجر شود؛ اما گروهی از پژوهشگران هاروارد با پافشاری خود این هشدارها را هراسی غلوآمیز می‌دانند.

پژوهشگران در مطالعه‌ای جدید می‌گویند پاشش موادشیمیایی درون اتمسفر برای ایجاد سایه‌ی خورشید همانند کلیدی جادویی برای حل تمام دشواری‌های بشر از اعتیاد شدید به مصرف سوخت‌های فسیلی نیست.

باوجوداین، اگر این روش دقیق و با هدف کاهش نیمی از افزایش دمای جهانی به‌کار گرفته شود، می‌تواند به‌عنوان راهکاری مؤثر شناخته شود.

دیوید كيث، فیزیک‌دانی از دانشگاه هاروارد، توضیح می‌دهد برخی مشکلات مشخص در پژوهش‌های قبلی ژئومهندسی خورشیدی برای خنثی‌سازی کامل گرمایش جهانی، نمونه‌ای از این مثل است که می‌گوید هیچ‌چیز سمّی یا غیرسمّی وجود ندارد و تنها اندازه است که آن را سمّی یا غیر سمّی می‌کند.

البته بازهم تردیدی بزرگ به‌جا می‌ماند؛ اما مدل‌های آب‌وهوایی پیش‌بینی می‌کنند ژئومهندسی می‌تواند به‌طرز شگفت‌آوری فواید مستمری به‌‌همراه داشته باشد.

ژئومهندسی خورشیدی

درحالی‌که بیش از نیم‌قرن از قدمت ژئومهندسی خورشیدی می‌گذرد، تنها در این سال‌های اخیر است که این دانش به‌دلیل فجایع اقلیمی زمین موردتوجه قرار گرفته و پژوهش‌هایی جدی درباره‌ی آن انجام شده است. درواقع، بیش از ۱۰۰ مقاله‌ی پژوهشی درباره‌ی احتمالات و نتایج ایده‌ی رادیکالی و ضربتی خنک‌کردن زمین با استفاده از تزریق ذره‌ها به لایه‌ی اتمسفری با هدف کنترل بازتاب نور خورشید وجود دارد.

در میان این پژوهش‌ها، دانشمندان هاروارد بیش از دیگران فعال بوده‌اند و با راه‌اندازی بزرگ‌ترین پژوهش ژئومهندسی خورشیدی جهان به‌دنبال تعیین چگونگی عملکرد این موادشیمیایی در آسمان هستند و انتظار می‌رود نخستین آزمایش‌های این برنامه‌ی پژوهشی در سال جاری انجام شود؛ ولی مقاله‌ی جدید درباره‌ی این پروژه نیست.

مانند بسیاری از پژوهش‌های مهندسی آب‌وهوا که یافته‌ها براساس مدل‌سازی است، برای این برنامه نیز نوعی شبیه‌سازی انجام شده است.

در این مدل‌سازی، نتایج انتشار دوبرابری کربن‌دی‌اکسید در اتمسفر و استفاده از ژئومهندسی خورشیدی برای کاهش نیمی از افزایش گرمای ناشی از فزونی کربن در جوّ بررسی می‌شود.

باتوجه‌به نتایج شبیه‌سازی، به‌زبانِ‌ساده می‌توان گفت در اجرای عملیاتی ایده‌آل، مهندسی آب‌وهوا راهبردی است که می‌تواند به خنک‌سازی سیاره منجر شود، بدون اینکه در اغلب مناطق، تشدید تنش‌های آب‌وهوایی را به‌دنبال داشته باشد یا در ایجاد باران‌های شدید یا تشدید توفندها نقشی ایفا کند.

پژوهشگران می‌گویند درنهایت، ۸۵ درصد از افزایش شدت توفندها با ژئومهندسی خورشیدی جبران می‌شود و کمتر از ۰.۴ درصد از زمین‌های عاری از یخ‌برانگیختگی شدید آب‌وهوایی را تجربه خواهند کرد.

پیتر ایروین، نویسنده‌ی اصلی مقاله و پژوهشگر ژئومهندسی خورشیدی از دانشکده مهندسی و علم کاربردی دانشگاه جان هاروارد می‌گوید:

پژوهش قبلی فرض کرده بود درنهایت، ژئومهندسی خورشیدی به بازی برنده و بازنده‌ منجر می‌شود و برخی از مناطق دچار آسیب‌های جدی‌تری می‌شوند؛ اما پژوهش ما این فرضیه را به رقابت می‌طلبد. ما کشف کردیم خطر تغییرات آب‌وهوایی کل سیاره بسیار مهم‌تر از خطر تغییرات در بعضی از مناطق خواهد بود.

با وجود این نتایج و اعداد، بازهم تیم پژوهشی تأکید می‌کند هنوز بخش زیادی از فهم اثرها و چگونگی ژئومهندسی خورشیدی بر اتمسفر و زمین زیر آن ناشناخته است.

این پژوهشگران نیز راهکار اصلی را درمقابل تغییرات آب‌وهوایی جلوگیری از انتشار کربن می‌دانند و تأکید می‌کنند مهندسی آب‌وهوا نمی‌تواند مشکلات زیست‌محیطی بشر و گرمایش جهانی را ریشه‌کن کند.

اگرچه هنوزهم باید به‌عنوان شیوه‌ی مقابله‌‌ای به نتایج احتمالی آن توجه کرد. کیت در مصاحبه‌ای با گاردین گفت:

من نمی‌گویم می‌دانیم که این کار می‌کند و باید هم‌اکنون آن را انجام دهیم؛ بلکه به‌صورت جدی مخالف موضع‌گیری هستم؛ چراکه هنوز ابهام‌های فراوانی دراین‌باره وجود دارد؛ اما با وجود این ابهام‌ها، هر لحظه بر خطرهای گرمایش جهانی افزوده می‌شود و روشن است که پژوهش و نتایج ژئومهندسی خورشیدی باید به‌عنوان بخشی از پاسخ جهانی به تغییرات آب‌وهوایی در نظر گرفته شود.

طوفان هاروی

تعامل و گفت‌وگو‌ها درباره‌ی مهندسی آب‌وهوا در همایش محیط‌‌زیست سازمان ملل متحد درباره فناوری‌های مشابه ژئومهندسی خورشیدی و کنترل جذب کربن به‌طور جدی‌تری پیگیری شد.

با اهمیت زیادی که آینده‌ی تعادل آب‌وهوایی زمین پیدا کرده، بسیار مهم است که ژئومهندسی خورشیدی با حضور موافقان و مخالفان به‌طور عمیق بررسی شود.

بان کی‌مون، دبیر کل سابق سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای در این نشست گفت:

درک چگونگی و ظرفیت مهار آسیب‌رسانی فناوری‌های جدید برای منفعت همه انسان‌ها از سؤالات اساسی عصر ماست. اگر پاسخ قانع‌کننده‌ای پیدا نکنیم، نسل آینده نمی‌تواند ما را ببخشد.

یادگیری زبان خارجی ویژه تورهای خارج از کشور

دپارتمان زبان خارجی پردیس فناوری کیش (کیش تِک) برگزار می نماید .

 

 

دوره های فشرده و سریع یادگیری زبان خارجی ویژه تورهای خارج از کشور با تاکید بر مکالمه تکنیکی در تمامی سطوح

انگلیسی ، اسپانیایی ، فرانسه ، عربی ، ترکیه ای ، آلمانی ، ایتالیایی 

تلفن تماس : 66176196-021

(یک هفته – 12 ساعت)

ولوو از دوربین‌های داخل خودرو برای تشخیص رفتارهای خطرناک راننده استفاده می‌کند

ولوو از دوربین‌های داخل خودرو برای تشخیص رفتارهای خطرناک راننده هنگام رانندگی استفاده می‌کند تا ایمنی محصولات افزایش یابد.

ولوو سابقه‌ای طولانی در ایمنی خودروها دارد؛ اما این خودروساز سوئدی مایل است گامی فراتر از سیستم‌های منفعل و ارتجاعی برای تشخیص و کنترل اقدام‌های رانندگان منحرف و سربه‌هوا بردارد. در بیانیه‌ی مطبوعاتی که به‌تازگی منتشر شده، ولوو در خودروهای نسل آینده‌اش از دوربین‌های درون خودرو برای ارزیابی و کنترل پاسخ‌گویی راننده استفاده می‌کند. در‌صورتی‌که رفتار راننده به‌نوعی خطرناک (مانند مصرف دخانیات) به‌نظر برسد، سیستم‌های خودمختار ایمنی خودرو می‌توانند در سطوح مختلفی دخالت کنند یا با مسئولان مرتبط تماس بگیرند. 

هنریک گرین، معاون ارشد تحقیق و توسعه ولوو، در‌این‌زمینه می‌گوید:

هدف اصلی ما درزمینه‌ی ایمنی، این است که هنگام قریب‌الوقوع و اجتناب‌ناپذیربودن حادثه، به‌جای محدودکردن اثر تصادف، کاملا از وقوع حادثه جلوگیری کنیم. در چنین مواقعی، دوربین‌ها بر رفتارهایی نظارت خواهند کرد که ممکن است به صدمات جدی یا مرگ منجر شوند.

هنوز جزئیات خاصی درباره‌ی چگونگی استفاده از این سیستم دردسترس نیست. در حالت تئوری، دوربین‌ها حرکت‌ها و رفتارهای رانندگانی را ثبت می‌کنند که چشمان خود را بسته‌اند یا به‌مدت طولانی چشم خود را از جاده برداشته‌اند. پس از نظارت دوربین، خودرو ورودی فرمان و حرکات سرگردان دست راننده را نیز تشخیص می‌دهد؛ کاری که هم‌اکنون بسیاری از سیستم‌های کمکی رانندگی بین خطوط انجام می‌دهند.

اگر خودرو تشخیص دهد راننده هوشیاری ندارد یا دچار اختلال شده، سیستم ایمنی خودرو ولوو انواع مختلفی از هشدارها را می‌دهد و کارهای بسیاری می‌کند. ازجمله‌ی این کارها می‌توان به محدودکردن سرعت و حتی توقف ایمن خودرو اشاره کرد. در ادامه، خودروهای ولوو می‌توانند حتی با مرکز خدمات ولوو ارتباط برقرار کنند یا اعزام سریع نیروهای پزشکی و پلیس به محل را خواستار شوند.

در سال‌های اخیر، پیشنهادهای مشابهی از سایر خودروسازان در‌این‌زمینه مشاهده شده، اما به‌نظر می‌رسد ولوو آمادگی بیشتری برای اجرایی‌کردن این سیستم نظارت در آینده نزدیک داشته باشد. بحث درباره‌ی حریم خصوصی و حقوق فردی مربوط‌به سیستم نظارت بر رفتار راننده تقریبا تضمین شده؛ ولی ولوو می‌خواهد این بحث به نتایج مثبتی برسد.

درکنار بیانیه‌ی این شرکت برای محدودکردن سرعت تمام خودروهای خود به ۱۸۰ کیلومتربرساعت، گام اخیر در‌زمینه‌ی ایمنی خودرو نشان می‌دهد ولوو کاملا در تصمیمش برای پیشگیری از حوادث رانندگی جدی است. ولوو قصد دارد دوربین‌های داخل خودرو را در مدل‌های نسل آینده‌ی مجهز به پلتفرم SPA2 به‌کار گیرد. این مدل‌ها در اوایل سال ۲۰۲۰ تولید خواهند شد.

 

تلاش کنیم فرهنگ شود

پردیس فناوری کیش-طرح مشاوره تخصصی صنعت- گروه متخصصین کیش تک

تلاش کنیم فرهنگ شود !

چندان تفاوتی ندارد که زمینه فعالیت شما در عصر کنونی چیست ، آنچه دارای اهمیت بسیار است ، دانش و تجربه شما در کار و فعالیتی است که آن را انجام می دهید و این یعنی تخصص شما و حال با توجه به این توضیح باید گفت که شما می توانید در زمینه فعالیتی که دارای تجربه و تخصص هستید بدون اینکه از زمان مفید کاری خود بکاهید ، امکان ارائه و انتقال تجربیات و دانش خود را به صورت مشاوره و آموزش خواهید داشت مانند یک وکیل یا یک پزشک ، اما منظور ما دقیقا تخصص و تجربه شماست که مخاطب ما هستید ، شمایی که یک مکانیک ، جوشکار ، حسابدار ، مدیر ، مهندس راه و ساختمان ، کامپیوتر و یا بیمه و حتی مددکار و متخصص محیط زیست و کشاورزی و یا هر شغل و تخصص دیگری هستید، که امکان ارائه مشاوره را دارید .

شعار ما این است که ” هر فرد با هر تجربه ، دانش و تخصص یک مشاور است .“

ما امکان بهره گیری از تجربیات شما را در قالب مشاوره های حضوری و یا آنلاین همزمان فراهم می کنیم و به ازای هر ساعت مشاوره مبلغ تعیین شده را به حساب شما واریز می کنیم ، علاوه بر آن اگر توانایی برگزاری کارگاه های تخصصی را داشته باشید این فرصت را به شما می دهیم ، البته ناگفته پیداست که اغلب مشاوره ها به تعریف یک پروژه پر درآمد منتهی می شود، که این مورد هم از مزایای این طرح ملی می باشد. ،

حالا شما می توانید برای شروع با مراجعه به سایت مرکز مشاوره تخصصی صنعت IPCCE به نشانی اینترنتی kishindustry.ir قسمت فرم عضویت متخصصین، در عرض چند دقیقه عضو شوید و هم طرح را به صورت کاملتر مطالعه کنید .

یادآوری می کنم شما یک مشاور هستید حتی اگر تحصیلات عالی دانشگاهی نداشته باشید یا دانشجو باشید ، خودتان را باور کنید و به جمع مشاورین ما بپیوندید .

 

***

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید

با تلفن 02166176196 و یا تلگرام 09371463435 با ما در ارتباط باشید .

فرم جذب مشاورین متخصص
www.kishindustry.ir

آموزش رزرو بلیط تصویری سیمرغ کیش

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره تخصصی صنعت و مدیریت_گروه خدمات و امور اجتماعی :

 

Image result for ‫خرید بلیط آنلاین‬‎

 

 برای خرید بلیط هواپیما، پس از وارد شدن به سایت ، مسیر پرواز خود را از بین مسیرهای پیشنهادی انتخاب و یا در کادر سمت راست “به کجا پرواز می کنید” مبدا و مقصد پرواز را وارد نمایید.

 شهر مبدا و مقصد را وارد نمایید. سامانه به صورت هوشمند پس از وارد کردن دومین حرف از شهر، لیست شهرهای مشابه را برای شما باز می کند که باید از بین آن ها شهر مورد نظر را انتخاب نمایید.

پس از وارد کردن مبدا و مقصد، روی دکمه “جستجو” کلیک کنید.

 

 

تصویر راهنما

 

سامانه بهترین نرخ مسیر انتخابی را تا ۱۵ روز آینده برای شما نمایش میدهد. برای مشاهده تمامی پرواز ها بر روی تاریخ مورد نظر کلیک کنید.

 

نمایش لیست پروازها

  با کلیک بر روی تاریخ مورد نظر، لیست کلیه پروازهای آن روز به ترتیب کمترین قیمت برای شما نمایش داده خواهد شد.

با توجه به زمان پرواز ، ظرفیت ، نوع بلیط (چارتری یا سیستمی) و شرکت هواپیمایی هر پرواز، بر روی دکمه “انتخاب” پرواز مورد نظر کلیک نمایید.

تصویر راهنما

 پس از انتخاب پرواز، صفحه مشخصات مسافر برای شما باز خواهد شد که باید اطلاعات خواسته شده را با نهایت دقت تکمیل نمایید.

  • در کادر (۱) نام خود را به زبان لاتین وارد نمایید.
  • در کادر (۲) نام خانوادگی خود را به زبان لاتین وارد نمایید.
  • در کادر (۳) برای پروازهای داخلی کد ملی و برای پروازهای خارجی شماره پاسپورت خود را بنویسید.
  • در کادر ۴ شماره موبایل خود را بنویسید.
  • در کادر ۵ عبارت امنیتی که در تصویر بالای کادر نمایان شده است را وارد نمایید، پس از اطمینان از صحیح وارد شدن اطلاعات بر روی دکمه رزرو کلیک نمایید.

 

تصویر راهنما

در مرحله بعد مشخصات شما نمایش داده خواهد شد:

  • در کادر (۱) آدرس ایمیل خود را وارد نمایید. (بلیط به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد)
  • پس از آن بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب نمایید و روی دکمه کلیک کنید.“پرداخت”
  • بعد از کلیک روی “پرداخت” سیستم به شما پیامی مبنی بر اطمینان از مشخصات وارد شده، زمان پرواز، مبدا و مقصد پرواز نمایش خواهد داد، پس از چک مجدد و اطمینان از صحت اطلاعات ،گزینه “از اطلاعات پرواز خود اطمینان دارم” را تیک نمایید و مجددا روی دکمه “پرداخت” کلیک نمایید.

تصویر راهنما

 

  بعد از آن شما به درگاه اینترنتی بانک وصل خواهید شد که باید شماره کارت بانکی، رمز دوم، کد CVV2 ، تاریخ انقضا را وارد نمایید و روی دکمه پرداخت کلیک نمایید.

پس از پرداخت حتما روی دکمه “تکمیل فرآیند خرید” کلیک کنید، در غیر این صورت وجه به حسابتان برگشت خواهد گشت و بلیط برای شما صادر نخواهد شد.

تصویر راهنما

 

 

پس از پرداخت موفق بلیط برای شما به صورت آنی صادر شده و قابل رویت و چاپ می شود.

 

 

سایت سیمرغ کیش : www.utfe.ir

کانال تلگرام رسمی سیمرغ کیش : simorghkish@