سیستم بازاریابی

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه مهندسی صنایع

سیستم بازاریابی

همانطور که گفته شد بازاریابی یک سیستم یا مجموعه عملیات هماهنگ و منسجم و مرتبط و هدفمند هستکه همگی با هم و در یک راستا عمل نموده و در تعقیب دستیابی به هدف واحدی هستند.فروش یکی از اجزای این سیستم است.انچه در بخش عملیات سیستم اتفاق می افتد تصمیم گیری های مختلف در مورد چگونگی تولید و توزیع  فروش قیمت گذاری بسته بندی تبلیغات و…است و انچه در خروجی ها دیده میشود نتایج عملیات است که میتواند فروش بیشتر و سود بیشتر-سهم بازار بالاتر-رضایت مصرف کننده و…است.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن Marketing-System-1.jpg است

اجزای سیستم بازاریابی

ورودی(input):

-نیازهای مصرف کننده

-اطلاعات بازار

-فرصت ها

عملبات(process):فرصت های تصمیم گیری در مورد امیخته بازاریابی(چگونگی توزیع  ,قیمت گذاری , تبلیغات  ویژگی کالا)

خروجی ها(output):

-رضایت مشتری

-سودبنگاه

-شهرت

-فروش بیشتر

-سهم بازار بالاتر

تحقیقات بازار

یکی از ورودی های اصتی سیستم بازاریابی اطلاعات است که در نتیجه فعالیتی به نام تحقیقات بازار به دست می اید.تحقیقات بازار یا بازار کاوی یعنی کاوش و جستجو برای شناخت بهتر و کاملتر نیازهای مشتریان  شرایط بازار و رقابت برای انطباق بهترشرایط بنگاه یا شرایط بازار و تامین نیازها و ایجاد رضایت در مصرف کننده.تحقیقات بازار به طور کلی شامل تحقیق و پژوهش در موارد زیر است:

شناسایی و تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان شناسایی کالاها و خدمات مورذ نیاز مشتری ,رقبا,شناسایی قیمت ها,قوانین حاکم بر دادوستد ,,روش های اطلاع رسانی و چگونگی اثر گذاری بر مصرف کننده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *