چین رکورد دار خرید اینترنتی در جهان

به نقل از مرکز مشاوره صنعت ipcc؛با توسعه شبکه اینترنت سراسری در چین و استفاده از نرم افزارهای تلفن همراه در این کشور، بیشتر مردم چین دیگر نیازی به حمل پول نقد برای خرید ندارند.تازه ترین بررسی های صورت گرفته در این کشور نشان می دهد که نزدیک به 85 درصد از مردم چین با استفاده از اینترنت و تلفن های همراه خود و بدون استفاده از پول نقد خرید می کنند.
در این میان استفاده از نرم افزارهای مختلف به شبکه های مختلف و شهروندان تسری یافته و تسهیل در این زمینه باعث شده است تا مردم از تلفن های همراه و رایانه های متصل به اینترنت برای جابجایی وجوه استفاده کنند.
همین مساله همچنین موجب شده است تا مردم کمتر به بانک ها مراجعه کنند و استفاده از نرم افزارهای تلفن های همراه مانند ‘ویچت’ و ‘جیرفوبایو’ به آنها امکان می دهد از اینترنت و به صورت آنلاین خرید کرده و قبوض برق، آب و تلفن را پرداخت کرده و حتی معاملات تجاری شرکت هایشان را در همین نرم افزارها مدیریت کنند.
در نظرسنجی که روزنامه مردم چین به آن اشاره کرده آمده است حدود 84 درصد از مردم نمی خواهند پول نقد همراه داشته باشند و فقط چهار درصد گفته اند باید وجه نقد همراه ببرند فقط شمار کمی گفته اند داشتن پول نقد برایشان مطلوب است.
در این نظرسنجی که از بیش از 6 هزار نفر در 326 شهر و منطقه در چین انجام شده است، بیشتر آنها گفته اند که با خیال آسوده از نرم افزارهای اینترنتی و تلفن همراه برای خرید استفاده می کنند.

** مزایا و معایب خرید اینترنتی
استاد اقتصاد دانشگاه پکن در مورد دلایل گرایش مردم به خرید اینترنتی، در دسترس بودن اینترنت پر سرعت و تلفن های هوشمند، سهولت خرید از این طریق و ارسال بسته های پستی با سرعت بالا را مهمترین این دلایل عنوان کرد.
‘لی ژانگ’ علت چنین استقبالی را هماهنگی و یکپارچه شدن فروشگا‌های محلی با کانال‌های تجارت اینترنتی می‌داند و می گوید اما بزرگترین نگرانی مسئولان و مشتریان، همچنان تقلبی بودن برخی از کالاهای خریداری شده است.
او گفت: برخی از کالاهایی که مردم از این طریق خرید می کنند تقلبی بوده و نفوذ هکرهای اینترنتی نیز برای مشتریان مشکل ساز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *