چگونه با 5 میلیون تومان کسب و کار سود آور راه اندازی کنیم؟

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین_گروه مشاوره و خدمات سرمایه گذاری

با 5 ميليون تومان چه كارهايي مي‌شود كرد؟ شايد بگوييد كه خيلي چيزها مي‌شود خريد اما منظور ما خرج كردن پول نيست بلكه راه‌هايي است كه از طريق آن بتوانيم پول‌مان را 2 برابر كنيم. شايد خنده‌‌تان بگيرد ولي با 5 ميليون هم مي‌شود كار و كاسبي خوبي راه انداخت و سود كرد. يك اقتصاددان مي‌گفت مهم اين نيست كه چه ميزان پولي براي سرمايه‌گذاري داري؛ مهم‌تر اين است كه ايده‌اي سودآور داشته باشي البته منظور اين اقتصاددان اين نيست كه با 5 ميليون خود برويد و خط توليد آينه 206 راه بيندازيد يا به سراغ كاري برويد كه 10 ميليون تومان سرمايه اوليه لازم است چون در اين صورت به نيمه كار نرسيده نه تنها سرمايه اوليه را از دست مي‌دهيد بلكه كلي هم زير بار قرض مي‌افتيد.  يادتان باشد قوانين رياضي هيچ‌گاه تغيير نمي‌كنند اما بازده كاري شما مي‌تواند فراتر از قوانين اوليه رياضي عمل كند. مثلا مي‌توانيد با يك ايده اقتصادي مناسب 5 ميليون خود را نه تنها 2 برابر بلكه تا 15 ميليون نيز افزايش دهيد. با اين‌كه اين پول خيلي كم است اما چون اكثر افراد اين ميزان سرمايه را در اختيار دارند، ما راه‌هايي براي كسب و كار و سودآوري پيشنهاد مي‌دهيم.

در کار دیگران شریک شوید

ممكن است فردي آشپز خوبي باشد و براي شروع كار 5 ميليون تومان كم داشته باشد يا يك تخصصي دارد و براي آموزش آن به ديگران نياز به يك كلاس دارد. شما مي‌توانيد با 5 ميليون خود يك كلاس در ساعات خاصي، از يك آموزشگاه اجاره كنيد. بانک‌ها نيز گزينه خوبي هستند که با افتتاح حساب سرمایه گذاری سودی را از بانک دریافت كنيد، اوراق مشارکت هم بد نیستند. اگر ايده‌اي اقتصادي داريد و اين پول براي اجراي آن كم است، بهتر است در يك بانك حساب قرض الحسنه باز كنيد و يك سال بعد و گاهي حتي 48 ساعت بعد 10 ميليون وام بگيريد.

سرمايه‌گذاري موفق فقط با 5 ميليون تومان

سري به بورس بزنيد

بورس تنها جایی است كه یك سرمایه‌گذار با 5 میلیون تومان می‌تواند تراکتور تولید کند البته با مشارکت با کلی سهامدار دیگر. البته اگر با اصول بورس آشنایی ندارید و از اوضاع بورس ایران مطلع نیستید ریسک نکنید و این گزینه را برای کاربلدها بگذارید اما اگر به اندازه کافی وقت داريد مي‌توانيد با 100 هزار تومان در كلاس‌هاي آموزشي شركت كنيد كه نحوه سرمايه‌گذاري و سودآوري در بورس را آموزش مي‌دهند البته باید به اندازه کافی ریسک‌پذیر هم باشید چون ممكن است با توجه به وضعيت بازار و نرخ تورم بازده سود شما منفي هم بشود اما اگر بدانيد در كدام صنعت سرمايه‌گذاري كنيد اين خطر مي‌تواند به صفر برسد. به‌طور مثال صنعت فلزات در ايران هميشه با رشد روبه‌رو بوده و سود بسياري را براي سرمايه‌داران خود آورده است. از اواخرسال 84 تا 87 شاخص فلزات اساسی و کانی‌های فلزی در بورس اوراق بهادار ایران حرکت افزایشی نیرومندی داشتند که در این میان اغلب سهام شرکت‌های معدنی، استخراج سنگ آهن و فولاد با رشد قیمت بالایی روبه‌رو بوده است.

طلا يا حساب طلا

براي سرمايه‌گذاري در طلا بايد يك نكته را حتما مدنظر داشته باشيد. سرمايه‌گذاري كوتاه مدت در طلا ريسك بالايي دارد بنابراين اگر بنابه شرايط امروز بازار طلا كه قيمت آن هر روز بالاتر مي‌رود، مي‌خواهيد 5‌ميليون خود را سكه يا طلا بخريد، بايد بگوييم كه ريسك بالايي مي‌كنيد. اين نوع سرمايه‌گذاري بايد حداقل براي يك برنامه‌ريزي 2 ساله باشد تا سود خوبي نصيب‌تان شود اما اگر مي‌خواهيد تا 6 ماه آينده از پول‌تان استفاده كنيد اين فكر را از سرتان بيرون بياوريد. سكه پيشنهاد بهتري نسبت به زيورآلات است. اجرتي كه روي طلاي كار شده كشيده مي‌شود هنگام فروش كسر مي‌شود و اين باعث مي‌شود تا شما سود كمتري كنيد. طلاي خام يا شمش نيز گزينه مناسبي است و چون كارمزد ندارد سود شما را به ميزان قابل توجهي بالا مي‌برد و اما سپرده طلا كه به تازگي افتتاح شده، از خريد طلاي كار شده سودآور‌تر است اما به‌دليل اين‌كه ماليات از آن كسر مي‌شود بهتر است همان طلاي خام يا سكه را تهيه كنيد. 

سرمايه‌گذاري موفق فقط با 5 ميليون تومان

بازار صنايع‌دستي داغ است

اين روزها در منزل همه ايراني‌ها يك جنس عتيقه يا صنايع‌دستي پيدا مي‌شود. بازار اين قبيل اجناس حسابي داغ داغ است. نيازي هم به مغازه داشتن نيست، مي‌توانيد در دايره دوستان، همكارها و اقوام خود كار كنيد البته سرمايه‌گذاري در عتيقه نياز به تخصص و تجربه دارد اما در زمينه كالاهاي توريستي خوب مي‌توانيد كار كنيد و سود خوبي هم دارد. اگر در شهرهای تاریخی زندگی می‌کنید، موقعیت خیلی خوبی را از دست می‌دهید اگر به بازار توریستی این شهرها توجه نکنید. اگر هم كه ساكن تهران هستيد بايد در سفرهاي خود ذهن اقتصادي‌تان را فعال كنيد. به‌دنبال اجناسي بگرديد كه نمايانگر فرهنگ ايراني باشد، اين اجناس كه اكثرا قيمت زياد بالايي ندارند، هم سود خوبي براي شما دارند و هم فروشي راحت. فقط كافي‌است كمي سليقه به خرج بدهيد. با پيدا كردن مشتري براي خود حتي مي‌توانيد قبل از رفتن به سفر سفارش‌هاي خوبي بگيريد. در همين جا بايد لباس‌هاي محلي را هم اضافه كنيم. لباس اقوام ايراني به‌خصوص از نوع دخترانه‌اش بازار فروش خوبي دارد. گوشواره، دستبند، كيف و روسري كه برچسب صنايع‌دستي داشته باشد سود بالايي به همراه دارد.

فرش ابريشم بخريد

اين مثال را همه ما زياد شنيده‌ايم؛ مثل قالي كرمان مي‌ماند. قالي دستباف به‌خصوص اگر ابريشم و از جنس درجه يك باشد، هرچه قدر كه پا بخورد ارزشش بالاتر مي‌رود البته منظور از پاخوردن اين است كه كرك روي آن به مرور زمان مي‌رود و شفاف‌تر مي‌شود. منظور اين مثال را وقتي مي‌فهميد كه سري به بازار فرش تهران بزنيد و قيمتي از فرش‌هاي نو و دست‌دوم بگيريد. اگر سري به اين بازار نزده‌ايد، پيشنهاد ما اين است كه حتما به آنجا برويد. تنوع فرش‌ها و زيبايي آن‌ها شما را مسحور خودش مي‌كند. در همين گشت و‌گذار بود كه آقاي پرويني يكي از مغازه‌داران سراي آزاد از فرش به‌عنوان يك سرمايه‌گذاري سودآور ياد كرد.  

سرمايه‌گذاري موفق فقط با 5 ميليون تومان

  به پيشنهاد اين فروشنده‌ كه سال‌هاست در اين حوزه فعاليت مي‌كند فرش ايراني‌ هيچ‌گاه از ارزش نمي‌افتد. شما مي‌توانيد با 5 ميليون تومان خود يك فرش دستباف ابريشم تبريز، كاشان يا قم بخريد(البته فرش ابريشم قم شهرت بيشتري دارد و حرف اول را مي‌زند و چون تمام ابريشم است شايد با 5ميليون به سختي بتوانيد 6متري‌اش را پيدا كنيد)، با اين خريد هم شما از فرش و زيبايي‌اش استفاده مي‌كنيد و هم بعد از چند سال اگر تصميم به فروشش گرفتيد نه تنها ضرر نكرده‌ايد بلكه با قيمتي بالاتر از خريد مي‌توانيد آن را بفروشيد. با توجه به اين‌كه قيمت فرش دستباف ايراني سال به سال بالا مي‌رود، اگر شما فرشي را امروز با قيمت 5 ميليون بخريد و استفاده هم بكنيد، البته نه اين‌كه مدام زير پا باشد و كفش بخورد، چند سال بعد با توجه به تورم و افزايش قيمت، مي‌توانيد با قيمتي حدود 8 ميليون تومان آن را بفروشيد.

راه اندازی سایت آموزشی

ین ایده یکی از بهترین ایده های کسب و کار اینترنتی هستش. باور کنید جزو پولسازترین ایده ها تو دنیا محسوب میشه. نمیگم اول هست اما درآمد خوبی داره. اینکه چه سایت آموزشی باید راه اندازی کنیم، بستگی به شما داره. باید فکر کنید ببینید چه تخصصی دارید و یا از چه کاری بیشتر خودشتان می آید؟ علاوه بر علاقه به زمینه مورد نظر باید بازار کار آن هم در نظر بگیرید.

مثلا فرض کنید شما بخواهید در زمینه آموزش دروس دانشگاهی یا تو زمینه کنکور فعالیت کنید. خب این دو مورد که فکر می کنم مورد کنکور درامد بیشتری داره، واقعا بازار کار عالی خواهد داشت برای شما. برای همین میگم که لازمه علاوه بر علاقه خودتون بازار کار و میزان انعطاف زمینه مربوطه را مورد بررسی قرار بدید.

البته دو مورد بالا که مربوط به دانشگاه و کنکور بود رو مثال زدم فقط. شما می تونید هر زمینه ای رو انتخاب کنیدو مثلا آموزش و مشاوره تغذیه کودکان، آموزش نرم افزار های کامپیوتری، آموزش برنامه نویسی و …

حالا نحوه اجرای این کار اگر تخصص لازم را داشته باشید، هزینه زیادی نخواهد داشت. اما اگر تخصصی در این زمینه ها یا زمینه انتخابی خود ندارید، می تونید با استفاده از سرمایه که در دست دارید، در کلاس های آموزشی هر زمینه ای که انتخاب کردید شرکت کنید. بعد از گذراندن دوره آموزشی و بدست آوردن تخصص لازم می تونید وارد عمل شده و یک کسب و کار اینترنتی برای خودتون راه اندازی کنید. البته اگر در شهرهای بزرگ زندگی می کنید، قادر خواهید بود به صورت غیر اینترنتی، یعنی آموزش های حضوری هم برگذاری کنید.

خرید و فروش برنج

ایده بعدی مربوط به زمینه خرید و فروش میشه. الباه هر نوع خرید و فروشی را می توان در نظر گرفت، اما من اینجا برنج رو مثال میزنم. این زمینه تخصص آنچنانی هم نیاز نداره. تنها کافیه کمی بازار کار رو بررسی کنید تا پیچ و خم کار دستتون بیاد.

مشتریان ما چه کسانی خواهند بود؟

اگر تمایل به انجام این کار دارید، شما باید از طریق شمال کشور اقدام به خرید برنج کنید. می توانید با شرکت های مختلف فروش برنج صحبت کنید. آنها خودشان برای شما برنج را میفرستند. حال شما می توانید برنج خریداری شده را به مغازه دارها، رستوران ها، تالار و … بفروشید.

نحوه جذب مشتری

پیشنهاد می کنم اگر می خواهید ایده خرید و فروش برنج را شرو کنید. حتما یکبار به شمال کشور سفر کرده و از نزدیک با فروشندگان برنج مکاتبه کنید. شما باید سعی کنید برنج را با قیمت مناسبی تهیه کنید. در نتیجه در شهر یا منطقه فعالیت خود می توانید با 500 الی 1000 تومان کمتر از جاهای دیگه برنج را عرضه کنید. در این صورت مشتریان زیادی به سمت شما خواهند آمد.

از آنجایی که برنج جزو موارد غذایی مورد نیاز می باشد، این کار به خوبی می تواند پاسخگو بوده و درآمدزایی خوبی برای شما داشته باشد.

فروش کتاب های دست دوم

یکی دیگر از کسب و کارهایی که می توانید با سرمایه کم راه اندازی کرد مربوط به فروش کتاب دست دوم می باشد. یک کار عالی و مناسب برای شروع کار که مشتریان بیشتری از کتاب های جدید دارد. اکثر افراد بخصوص دانشجویان سعی می کنند از کتاب های دست دوم استفاده کنند. به همین دلیل ایده فروش کتاب دست دوم واقعا عالیست.

در اکثر خانه ها یعنی خانه هایی که دانش آموز، دانشجو و … دارند ، کتاب ها دست دوم به تعداد زیاد وجود دارد. و اکثرا هم داخل یک کارتن قرار داده و آنها را در انباری می گذارند. این فرصت خوبی است که بتوانید یک کسب و کار عالی برای خودتان دست و پا کنید. البته این شروع کار است.

طراحی اپلیکیشن ها موبایل

این ایده نیاز به تخصص برنامه نویسی تحت موبایل دارد. از آنجایی که ممکن است شما تخصص آن را نداشته باشید. لازم است با سرمایه اولیه خود در کلاس های آموزشی این زمینه شرکت کنید. البته توجه داشته باشید، باید در کلاس هایی شرکت کنید که واقعا یاد بگیرید. به این صورت نباشد بعد از اتمام دروه آموزشی چیزی یاد نگیرید و هزینه خود را از دست بدهید.

اجرایی کردن

با تسلط به این زمینه شما قادر خواهید بود برای گوشی های هوشمند اپلیکیشن طراحی کنید. شرکت هایی بسیاری وجود دارند که برای کسب و کار خود نیاز به اپلیکشن دارند. شما با داشتن دانش این کار می توانید یک ایده کسب و کار پولساز اینترنتی برای خود راه اندازی کنید. این شغل جزو پردرآمدترین شغل ها محسوب می شود.

البته یک مورد مهم دیگر به شما بگویم، شما می توانید یک یا چندین اپلیکیشن با ایده های خوب طراحی کرده و در سایت هایی مثل بازار و یا گوگل پلی آن را برای فروش قرار دهید. اگر در زمینه اپلیکیشن های ios هم آشنایی داشته باشید می توانید اپلیکیشن های مخصوص آیفون نیز طراحی کنید.

شما می توانید یک وب سایت خوب برای قرار دادن نمونه کارهای خود طراحی کرده و کارهای خودتان را برای مشاهده توسط مشتریان داخل سایت قرار دهید. از طرفی هم که شما موفق شده اید به صورت حرفه ای به این زمینه تسلط پیدا کنید، پس قادر خواهید بود آموزش های طراحی اپلیکیشن را نیز داخل سایت خود قرار داده و به فروش برسانید.

نظافت و خدماتی

ین ایده بیشتر در کلان شهرها جواب می دهد. البته در هر شهری می توان این خدمات را راه اندازی کرد. اما اگر بخواهید درامد زیادی داشته باشد، باید در شهرهای بزرگ راه اندازی کنید.

شما می توانید یک دفتر کوچک در جای مناسب تهیه کنید. در ابتدای کار باید تلاش کنید چندین نفر را برای کار جذب کنید. در ابتدای به دلیل اینکه شما تجربه کاری ندارید ممکن است مشتری کمی داشته باشد. اما به مرور تعداد آنها افزایش پیدا می کند. البته اگر سرمایه داشته باشید می توانید با تبلیغات در مدت زمان کمی تعداد مشتریان خود را افزایش دهید.

نیازی نیست شما برای افرادی که در مجموعه شما کار می کنند حقوق دهید. حتما با این کسب و کار آشنا هستید. هر کسی قصد کار در مراکز خدمات نظافت فعالت می کند، با انجام هر کار هزینه را برای خود برداشته و درصد مشخصی را به دفترکار پرداخت می کند.

خرید کالاهای دست دوم

خرید کالاهای دست دوم و بازیافتی یکی از مشاغلی است که نباید آن را نادیده گرفت. با یک نگاه مختصر میتوان دریافت که در دنیای امروز افرادی هستند که توانایی خرید کالاهای مورد نیاز خود را به صورت آکبند و با قیمت های گزاف ندارند. با راه اندازی یک وب سایت و خرید کالاهای دست دوم میتوان اقدام به ارائه این محصولات به این گروه از مردم نمایید. برخی مواقع شاید حتی نیازی به هزینه کردن برای خرید کالای دست دوم مردم نداشته باشید و بسیاری از افراد تنها برای اینکه از شر اجناس قدیمی خود راحت شوند آن را به رایگان در اختیار شما قرار میدهند.

پرورش عقرب یا زالو

این ایده برای خیلی از افراد در نگاه اول بسیار ناخوشایند و ترسناک به نظر می آید اما از جمله مشاغلی است که نیاز به فضای بزرگ نداشته و در گوشه ای از حیاط و یا خانه خود میتوانید اقدام به پرورش زالو یا عقرب نمایید. این شغل بخاطر نیاز پزشکی به این جانوارن میتواند کسب و کار خوبی به شمار آمده و با پرورش عقرب یا زالو در منزل سود خوبی کسب نمایید.

این کسب و کار یکی از کارهایی است که درآمد بسیار خوبی خواهد داشت اما برای به ثمر رسیدن آن نیاز به زمان بوده و به سریعا به درآمد زایی نمیرسد اما پس از راه اندازی این شغل و تسلط بر آن میتواند یکی از مشاغل به شدت پولساز و پردرآمد به شمار آید

آشپزخانه خانگی

در صورتی که دست پخت خوب و سلیقه پخت و پز خوبی دارید میتوانید با خرید دستگاه هایی نظیر اجاق، دیگ و …. اقدام به پخت و پز و راه اندازی یک آشپزخانه خانگی نمایید. شما با کمی تبلیغات میتوانید مشتریان خود را پیدا کرده و کسب و کار خود را ارتقا بخشید. بخشی از آشپزخانه ها غذای خود را به شرکت های اطراف خود ارائه میکنند که در این صورت سود خوبی خواهند داشت. در این حرفه پیک کرایگان و کیفیت عالی غذا میتواند در چشم برهم زدنی کسب و کار شما را به شدت ارتقا بخشد.

بسته بندی محصولات غذایی و گیاهان دارویی

یران یکی از کشورهایی است که بخاطر خاک مرغوب کشاورزی گیاهان دارویی متنوعی در آن کشت میشود و برخی محصولات نظیر زعفران مختص ایران بوده و تنها در این کشور در حجم انبوه کاشت میشود. بسیار شنیده ایم که کشورهای اروپایی نظیر اسپانیا بسیاری از محصولات غذایی و دارویی ما را با قیمت های پایین خریداری کرده و پس از بسته بندی این محصول اقدام به فروش چند برابر قیمت آن می نمایند. صنعت بسته بندی محصولات یکی از بسترهای پول ساز است که بازار نسبتا بکری در ایران دارد.

چاپ بنر

یکی از کارهایی که نیاز به تخصص نداشته و روزانه به آن نیاز زیادی وجود دارد چاپ بنرهای تبلیغاتی، تابلو مغازه، بنرهای مناسبتی، بنرهای مکه و فوت، بنرهای انتخاباتی و بسیاری دیگر از انواع بنر می باشد.

این کار بسیار پرسود می باشد و میتوان با خرید یک دستگاه چاپ و پس از چند ماه یادگیری اقدام به راه اندازی آن کرد. شما میتوانید مغازه های مرتبط با این کار را بیابید و دستگاه خود را در آنجا بگذارید و سرمایه خود را برای خرید این دستگاه استفاده نمایید.

جهت در یافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان به لینک زیر مراجعه فرمایید

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین_گروه مشاوره و خدمات سرمایه گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *