وزارت نفت در شرایط حساس کنونی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد

 

به نقل از مرکز مشاوره صنعت ipccسخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌های اقتصادی همواره صنعت نفت ایران را نشانه گرفته است و در شرایط کنونی که آمریکا به طور یکجانبه و با خودخواهی هرچه تمام‌تر از برجام که قطعنامه شورای امنیت نیز به شمار می‌آید خارج شده است، وزارت نفت وظیفه سنگینی بر دوش دارد.
اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با اشاره به این‌که آمریکا در پی کاستن از درآمدهای ارزی و نفتی ایران است، افزود: در این برهه از زمان که باید به وزارت نفت و دیگر دستگاه‌های اجرایی کمک کرد تا اهداف توسعه‌ای خود را دنبال کنند، تضعیف آنها پسندیده‌ نیست.
وی به اقدام وزارت نفت برای راه‌اندازی پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس اشاره و تصریح کرد: با افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، تولید بنزین در کشور افزایش خواهد یافت، این موضوع می‌تواند به نوعی تحریم‌های احتمالی آمریکا روی بنزین و صنعت نفت ایران را خنثی کند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کشورهایی همچون آمریکا هیچگاه فکر نمی‌کردند که ایران در تولید بنزین و گازوئیل با کیفیت یورو ۴ و ۵ به خودکفایی برسد، این موضوع بدون تردید منافع سیاسی و اقتصادی برای ایران در پی خواهد داشت.
قره‌خانی گفت: با افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس نه تنها در تولید بنزین به خودکفایی در تامین بنزین مورد نیاز داخل نزدیک خواهیم شد، بلکه این مهم اشتغال‌زایی و بهبود وضع محیط زیست کشور را در پی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *