نقش حشرات در ایجاد تعادل در محیط زیست

بیش از یک میلیون حشره در دنیا وجود دارد، که حدود ۱۵۰۰۰گونه آن در ایران شناسایی شده است.
کارشناس اداره کل محیط زیست استان یزد گفت: حشرات قدیمی ترین ساکنان کره زمین محسوب می شوند .و تقریبا ۳۵۰ میلیون سال است که در تمامی نقاط این کره خاکی پیروزمندانه زیست می کنند.


زارع افزود : حشرات ۲/۳ کل گونه های جانوری موجود روی کره زمین را شامل می شوند و تاکنون ۱ میلیون گونه حشره از سراسر دنیا گزارش شده است. کشور عزیزمان ایران با داشتن اقلیم های متنوع دارای یک تنوع غنی از حشرات است. تاکنون تحقیقات جامعی در مورد تعداد گونه حشرات در ایران صورت نگرفته ولی تقریبا ۱۵ هزار گونه حشره از ایران گزارش شده است وهنوز تعداد زیادی حشره ناشناخته در فلات ایران زندگی میکنند.

وی اشاره کرد : بسیاری از حشرات برای انسانها سودمند هستند و کاربردهای زیادی در تحقیقات علمی ، پزشکی و تولید موادی مانند عسل و .. دارند و همچنین نقش مهمی در چرخه غذایی سایر موجودان نظیر پرندگان و خزندگان داشته و در تعادل زیستی موجودات روی کره زمین اهمیت ویژه ای دارند.

زارع گفت : حشرات شکارگر، با کنترل جمعیت افات همواره یار و یاور کشاورزان می باشند و نقش  مهمی در کاهش استفاده سموم کشاورزی داشته و در نهایت باعث افزایش سطح سلامت جامعه می شوند.

کارشناس اداره کل محیط زیست استان یزد گفت : حشرات مفید بطور طبیعی در حفاظت از جنگل ها و مراتع  نقش موثری دارند در همین راستا سازمان حفاظت محیط زیست تلاش میکند تا با آموزش و آگاهی بخشیدن در مورد فوائد حشرات به کشاورزان و مردم در حفاظت  از این موجودات ارزشمند گام های موثری بردارد.

بنابراین نگاهمان را در مورد حشرات تغییر دهیم.
خبرگزاری صداوسیما
http://kishindustry.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *