نرم افزار ایلاستریتور

نرم افزار ایلاستریتور

پردیس فناوری کیش-طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت-دپارتمان فناوری اطلاعات و ارتباطات

نرم افزار ایلاستریتور چیست؟

ایلاستریتور ( illustrator ) نام یکی دیگر از محصولات کمپانی ادوبی است که هم هنرمندان نقاش و هم طراحان گرافیک برای ساخت تصاویر وکتور (برداری) از آن استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار برای اولین بار در تاریخ 19 مارس 1987 برای سیستم‌عامل مکینتاش ساخته شد و پس‌ازآن در سال 1989 برای ویندوز نیز ارائه شد. کمپانی ادوبی سالانه ویژگی‌ها و امکانات جدیدی را به این برنامه اضافه می‌کند و تحت لایسنس های مختلف برای فروش قرار می‌دهد. تا سال 2012 این محصول نیز مانند سایر محصولات این کمپانی با پیش‌وند CS منتشر می‌شد و پس‌ازآن تحت نام CC به بازار عرضه شد.

کاربرد نرم‌افزار ایلوستریتور

ایلاستریتور نرم‌افزار موردعلاقه طراحان گرافیک برای طراحی حرفه‌ای انواع فونت، لوگو، ست اداری، اینفوگرافیک، نمودار، دیاگرام، کاراکتر تبلیغاتی و …. هست و بسیاری از افراد با این نرم افزار آشنایی کمی دارند ، اما همان‌طور که گفته شد طراحان گرافیک حرفه‌ای به‌طور کامل با این نرم‌افزار آشنایی دارند و با استفاده از این برنامه یا استفاده ترکیبی از ایلوستریتور و فتوشاپ می‌توانند آثار تأثیرگذار و حرفه‌ای را خلق نمایند.

محیط نرم‌افزار ایلستریتور همانند سایر برنامه های کمپانی ادوبی است و اگر شما کار با یکی از این برنامه ها مانند فتوشاپ را تجربه کرده باشید قطعا محیط این برنامه برای شما بیگانه نخواهد بود و خیلی سریع با محیط آن آشنا خواهید شد .

یکی از قابلیت‌های جذاب و موردتوجه نرم‌افزار ایلوستریتور قابلیت ساخت تصاویر متحرک باکیفیت می‌باشد.

همچنین با استفاده از illustrator شما می‌توانید تصاویر سه‌بعدی خیره‌ کننده‌ای خلق کنید و از دنیای 2 بعدی طول و عرض خارج شوید.

سایر ویژگی‌های نرم‌افزار ایلاستریتور

  • تبدیل عکس به وکتور
  • طراحی در ابعاد بسیار بزرگ برای چاپ
  • دسترسی کامل به رنگ‌های ویژه چاپ و مدیریت ساده رنگ‌ها
  • خلق المان‌های تکرارپذیر به ساده‌ترین شکل ممکن
  • لی اوت بندی بسیار ساده و حرفه‌ای
  • امکان نقاشی دیجیتال حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *