طرح یک جایگاه عرضه بنزین برای جذب مشتری

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: نباید از شکلگیری رقابت در بازار جایگاه های سوخت نگران بود، برای نمونه در اصفهان یکی از شرکت‌ها درخواست کرده است از ساعت 12 شب به بعد، هر لیتر بنزین را 9 هزار و 800 ریال بفروشد.

 

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني مشعل؛ چندی پیش برخی جایگاه داران عرضه سوخت با ادعای سوددهی پایین، از اجرای طرح برندسازی جایگاه های سوخت (شرکت های زنجیره ای) انتقاد کرده و افزایش حق العمل و کارمزد خود را خواستار شدند.
به گفته «بیژن حاج محمد رضا» رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت، بیش از 90 درصد پمپ بنزین ها به مرز ورشکستگی رسیده اند.
در واکنش به این ادعا، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: سوددهی بسیاری از پمپ های بنزین بالاست و رقابت باعث افزایش کیفیت ارایه خدمات می شود.
به گزارش سه شنبه تارنمای وزارت نفت، «سیدمحمدرضا موسوی خواه» درباره ادعای زیاندهی 90 درصد جایگاه‌های عرضه سوخت اضافه کرد: بیش از 50 درصد جایگاه‌های عرضه سوخت کشور ماهانه بیش از 500 هزار لیتر فروش دارند که سود خوبی به همراه می آورد.
وی درباره جایگاه‌های با حجم کم فروش نیز گفت: کمتر از 19 درصد جایگاه‌های عرضه کشور کمتر از 150 هزار لیتر فروش دارند و به آنها کم فروش گفته می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: برخی معتقدند اگر سرمایه خود را در بانک می گذاشتند بیش از این درآمد داشتند اما همین افراد نمی‌گویند که در سال‌های اخیر سرمایه آنها در جایگاه‌ها چند برابر شده است.
موسوی خواه تصریح کرد: در کجا چنین سرمایه گذاری با ارزش افزوده و ریسک پایین وجود دارد؟ به همین دلیل است که درخواست برای تاسیس جایگاه بسیار بالاست.
وی گفت: درآمد جایگاه‌داری، مستمر، بدون خطرپذیری و بدون ریسک سرمایه گذاری است، بر همین اساس جایگاه‌هایی وجود دارد که 50 سال قدمت دارند و در واقع برای 50 سال درآمد این سرمایه گذاری تضمین شده است.
موسوی خواه افزود: شیب درآمدی در جایگاه‌داری به طور ملایم اما تضمین شده است و به همین دلیل جایگاه‌هایی وجود دارد که نسل سوم افراد در آن کار می کنند؛ زیرا سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار مطمئن و سودآور و برای جامعه لازم است.
وی شکلگیری شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت را سبب ایجاد رقابت در بازار دانست و تصریح­ کرد: این امر می‌تواند سبب تقویت برخی شرکت‌ها و خروج شرکت‌های ضعیف تر از بازار شود؛ با این همه، نرخ تکلیفی در شیوه‌نامه تشکیل این شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

 

منبع از سایت : http://www.mashalnews.ir/showpage.aspx?id=374391

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *