شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت و سایپادیزل قرارداد همکاری امضا کردند

شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت و سایپادیزل قرارداد همکاری امضا کردند

نتیجه تصویری برای شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت و سایپادیزل قرارداد همکاری امضا کردند

 

قرارداد نوسازی ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه کامیون و کشنده فرسوده با سن بیش از ۳۵ سال، با همکاری شرکت‏ بهینه‎سازی مصرف سوخت، شرکت سایپادیزل، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای و بانک توسعه تعاون اجرایی می‎شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، روز شنبه (۳۱ تیر ماه) قرارداد نوسازی ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای ۱۰ تن بالای ۳۵ سال سن، میان شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، شرکت سایپادیزل، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای و بانک توسعه تعاون امضا شد.

به این ترتیب، وزارت نفت دومین گام جدی را در مسیر نوسازی ناوگان کامیون و کشنده‎های فرسوده برداشت. پیش از این اوایل بهمن ماه پارسال، قرارداد نوسازی پنج هزار دستگاه کشنده میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شرکت ماموت امضا شده بود.

ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور بستر قانونی مناسبی برای وزارت نفت و دیگر دستگاه‎های اجرایی فراهم آورده است که براساس آن بتوان سرمایه‎گذاران را در زمینه صرفه‎جویی انرژی در سطح کلان مورد حمایت قرار داد. در همین زمینه تاکنون طرح‎های مختلفی در بخش صنعت، ساختمان و حمل و نقل تعریف شده است که از مهمترین آنها در بخش حمل و نقل می‎توان به جایگزینی ۱۴۰ هزار تاکسی و ون فرسوده با نوع گازسوز و یا دیزلی، جایگزینی ۱۷ هزار اتوبوس فرسوده پایه گازسوز، نوسازی ۶۵ هزار کامیون و کشنده فرسوده و توسعه حمل و نقل ریلی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *