شبکه محصول سالم تا پایان امسال راه اندازی می شود

به نقل از مرکز تخصصی مشاوره صنعت ipcc دبیر کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت:شبکه محصول سالم (شمس) تا پایان سالجاری برای استفاده مردم آماده و راه اندازی می شود.به گزارش روز جمعه ایرنا از ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر محمدعلی ملبوبی در نشست نمایندگی های خارج از کشور مرکز همکاری های تحول و پیشرفت با رییس کارگروه کشاورزی و مجری طرح شبکه شبکه محصول سالم (شمس) گفت: شبکه محصول سالم (طرح شمس) اواخر اردیبهشت سال جاری از سوی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با هدف توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه بندی محصولات سالم کشاورزی و بازارسازی، بازاریابی و فروش این محصولات برای ارتقای سلامت و حفظ ایمنی غذایی، رونمایی شد.
ملبوبی یکی از مشکلات موجود در سطح جامعه را عدم کنترل محصولات کشاورزی از لحاظ سلامت دانست و افزود: به همین دلیل استفاده از فناوری های زیستی برای ارتقاء میزان تولید و سلامت آن ها خیلی رونق ندارد.
وی اظهارداشت: ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی به شرکت های تولید محصول سالم کمک می کند و آن ها را در قالب یک شبکه ای به نام شبکه محصول سالم متحد می کند.
دبیر کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تاکید بر اهمیت پایش در محصولات کشاورزی گفت: ما به واسطه شرکت های خصوصی، بازرسی مرحله تولید نهاده های کشاورزی تا تولید محصول کشاورزی را پایش خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه، شبکه شمس بصورت کامل مستقل از دولت و به صورت خصوصی فعالیت می‌کند، افزود: شرکت های بازرسی خصوصی برای حفظ اعتبار خودشان اجازه نمی دهند خطایی رخ دهد.اگر این شرکت ها معتبر نباشند جایی در این شبکه ندارند.
ملبوبی ادامه داد: در شبکه شمس ساز و کارهایی وجود دارد از جمله اینکه مستنداتی که شرکت های تولید کننده ارائه می کنند، از سوی این شبکه بازنگری و راستی آزمایی شده و پس از آن برای دسترسی و اسکن کد محصول از سوی مصرف کنندگان، در یک وب سایت قرار می گیرد.
دبیر کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه تاکید کرد:شبکه محصول سالم تا پایان امسال به طور کامل عملیاتی می شود و مردم می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *