راه اندازی پرتال جامع گردشگری کشور

 

 

 علی اصغر مونسان، معاون رییس جمهور با بیان این که پرتال جامع گردشگری کشور ظرف 10 روز آینده راه اندازی می شود تصریح نمود: در این پرتال که به عنوان یک منبع و ماخذ اصلی گردشگری است تمامی اطلاعات مربوط به مناطق تاریخی، طبیعی و گردشگری کشور گنجانده شده است.
 به گزارش خبرآنلاین  ،علي اصغر مونسان، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري  ياد آور شد: این پرتال که به عنوان یک منبع و ماخذ اصلی گردشگری است در آن تمامی اطلاعات مربوط به مناطق تاریخی، طبیعی و گردشگری کشور گنجانده شده است.
مونسان افزود: مردم می توانند با استفاده از این پرتال اطلاعات لازم را در زمینه های گردشگری و اماکن تاریخی کشور برای سفر به همه مناطق کشور اخذ کنند تا از یکنواختی سفرها جلوگیری شود.
معاون رييس جمهور پیش بینی کرد با توجه به فعالیت های خوبی که استانداران و مجموعه سازمان میراث فرهنگی کشور برنامه ریزی کرده در بهار آینده شاهد افزایش گردشگری در همه نقاط کشور حتی به استانهایی که تاکنون مردم سفر نمی کردند، باشیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به پروژه های در دست ساخت حوزه گردشگری کشور اشاره کرد و تصريح نمود: در حال حاضر یک هزار و 700 پروژه در این حوزه در حال ساخت وجود دارد که امیدواریم تا پایان کار دولت دوازدهم همه آنها به بهره برداری برسند.
مونسان، اظهار داشت: خوشبختانه تقاضا برای سرمایه گذاری در این بخش نیز زیاد است و سرمایه گذاران زیادی به صورت روزانه برای سرمایه گذاری در این بخش گردشگری اعلام امادگی می کنند.
وی بوم گردی را یکی دیگراز برنامه های گردشگری بیان کرد و خاطر نشان ساخت: خوشبختانه بوم گردی به شدت در کشور در حال توسعه است و با این کار اشتغال زیادی در روستاها و شهرهای کوچک ایجاد شده است.
مونسان گفت: اینگونه اقامتگاه ها کمک می کند تا موضوع طبیعت گردی که بسیار هم مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد، رونق پیدا کند.
وی استفاده از ابنیه های تاریخی کشور به عنوان فضاهای اقامتی را یکی دیگر از جاذبه ها و ویژگی های منحصر به فرد این بخش عنوان کرد و ابراز نمود: این بخش باعث جذب بیشتر توریست های خارجی می شود و با این برنامه ها می توانیم به اهداف برنامه 1404 که همانا جذب 20 میلیون گردشگر خارجی است، دست یابیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به برنامه های ستاد تسهیلات سفر گفت: برای عید نوروز سال آینده 19 دستگاه اجرایی، امدادی، خدماتی و انتظامی در قالب ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی به صورت هماهنگ فعالیت خودشان را آغاز کردند.
مونسان، عنوان نمود: با توجه به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر ایجاد نشاط در بین مردم این ستاد تلاش کرده تا در حوزه کیفیت وکنترل قیمت نظارت دقیق داشته باشد تا از هر گونه افزایش ارائه خدمات به مردم در ایام عید جلوگیری شود.
وي، ياد آور شد: عید نوروز سال 97 برنامه های متنوع و شادی با همراهی شهرداری ها در همه شهرهای کشور اجرا می شود.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت های گردشگری در استان مازندران گفت: خوشبختانه این استان دارای ظرفیت های بالقوه و بالای گردشگری است و برای ساماندهی و استفاده مردم در این مناطق باید گردشگران به صورت تور گردشگری به این منطقه آورده شود تا ارزش افزوده در این بخش بوجود آید.
وی افزود: خوشبختانه استانداران شمالی کشور برنامه های خوبی در این زمینه دارند تا بتوانیم در آینده شاهد رونق بخش گردشگری به صورت سیستمی در این استان ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *