تولید لیگنین در جهت توسعه آسفالت زیستی

تولید لیگنین در جهت توسعه آسفالت زیستی

پردیس فناوری کیش طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت گروه علوم ومهندسی محیط زیست

همکاری جدیدی بین صنعت و دانشگاه با هدف بررسی و آزمایش یک روش جدید برای کاهش قابل ملاحضه انتشار گاز گلخانه‌ای دی‌اکسید کربن صورت گرفته است.

هدف از این همکاری جایگزینی آسفالت زیستی مبتنی بر زیست‌توده طبیعی لیگنین به‌جای استفاده از قیر مبتنی بر سوخت‌های فسیلی در آسفالت است.

شرکت Avantium N.V اعلام کرد آژانس سرمایه‌گذاری هلند به‌دلیل مشارکت در پروژه CHAPLIN XL، بودجه 500 هزار یورویی به این شرکت اعطا کرده است.

این پروژه همکاری بین احزاب مختلف صنعتی و دانشگاهی است.

شرکت Avantium پیشرو در توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های نوآورانه برای تولید مواد شیمیایی و مواد گیاهی است.

یکی از نوآوری‌های این شرکت، توسعه فرایندهای پایین‌دستی است که مواد اولیه خوراکی غیر غذایی را به قندهای صنعتی و لیگنین تبدیل می‌کند.

در سال 2018 شرکت Avantium یک کارخانه زیستی برای توسعه فرایندهای پایین‌دستی که در هلند فعالیت می‌کند را افتتاح کرد.

لیگنین به‌عنوان ماده اصلی تشکیل‌دهنده زیست‌توده چوبی برای تولید انرژی مناسب است.

همچنین برای بسیاری از کاربردهای با ارزش بالاتر از جمله آسفالت برای ساخت جاده مناسب است. آسفالت معمولاً با استفاده از قیر حاصل از نفت‌خام ساخته می‌شود.

زانا مک فارسون -مدیر عامل شرکت شیمیایی تجدیدپذیر Avantium- گفت: “لیگنین با پایه گیاهی یک چسب طبیعی بسیار مؤثر است و می‌تواند جایگزینی عالی برای قیر فسیلی در آسفالت باشد.

مشارکت ما در پروژه CHAPLIN XL به ما این امکان را می‌دهد تا نشان دهیم که برنامه ما مبتنی بر  استفاده از لیگنین به‌طرز مؤثری در مقیاس بزرگ کار می‌کند و باعث کاهش قابل‌توجه ردپای کربن در ساخت و سازهای جاده‌ای می‌شود.”

پروژه CHAPLIN XL استفاده از آسفالت مبتنی بر لیگنین در مقیاس وسیع برای ساخت چهار جاده آزمایشی در هلند طی سال 2020 را آزمایش می‌کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *