افزایش تولید نفت و احیای سهم بازار

مشاور موسسه بین‌المللی مطالعات انرژی با اشاره به موفقیت وزارت نفت در دو زمینه افزایش تولید و احیای بازارهای از دست رفته گفت: تمرکز این وزارتخانه در سال جدید باید پیدا کردن بازارهای جدید برای صادرات گاز و جذب سرمایه‌ خارجی باشد.

مهدی امیرمعینی در مورد عملکرد وزارت نفت در سال ۱۳۹۵ گفت:
وزارت نفت در سالی که گذشت توانست تولید نفت را افزایش دهد و بازارهایی را که در زمان تحریم از دست داده بود، مجددا احیا کند و در هر دو مورد بسیار موفق عمل کرد. هیچ کس باور نمی‌کرد ایران بتواند به سرعت تولید خود را افزایش دهد و بازارهای از دست رفته را مجددا به دست آورد.
وی با اشاره به اتمام فازهای پارس جنوبی اظهار کرد: عملکرد وزارت نفت در زمینه اتمام فازهای پارس جنوبی با توجه به اینکه در این زمینه سرمایه خارجی جذب نشد قابل قبول بود و با توجه به اتمام فازهای پارس جنوبی از سال آینده نیازی به واردات گاز نخواهیم داشت و باید گفت که عملکرد وزارتخانه در این زمینه هم موفق بوده است.
مشاور موسسه بین‌المللی مطالعات انرژی در ادامه ضمن اشاره به امضای قراردادهای خارجی توضیح داد: بیشتر این قراردادها MOU بوده‌اند و به نتیجه نرسیده‌اند که دلیل آن این است که سرمایه‌گذاران بین‌المللی ریسک سرمایه‌گذاری در ایران را بالا می‌دانند؛ یکی از دلایل این موضوع مسائلی است که آمریکا پیش آورده است و به همین دلیل شرکت‌های بزرگ نفتی در زمینه‌ سرمایه‌گذاری در ایران محتاط عمل می‌کنند و چنانچه این مشکل بین‌المللی برطرف شود با توجه به مذاکراتی که شرکت ملی نفت با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی نفتی انجام داده‌اند این گام به سرعت برداشته خواهد شد و جذب سرمایه خارجی شتاب خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *