اشنایی با شغل حسابرس

پردیس فناوری کیش-کیش تک- طرح ملی مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت- گروه حسابداری

حسابرس کیست؟
حسابرس وظیفه بررسی صحت اسناد مالی و حسابداری و انطباق آنها با اصول حسابداری و موارد قانونی را بر عهده دارد. حسابرسی و حسابداری شباهت های زیادی با هم دارند. در واقع حسابرسان کار حسابداران را بررسی و نتیجه کار خود را به هیأت مدیره ، سهامداران، بانک ها و سایر سازمان های نظارتی و قانونی، حسب مورد، گزارش می کنند.

مهارت های لازم برای شغل حسابرسی

برای انجام کار حسابرسی شما باید در زمینه محاسبات و تحلیل اطلاعات مهارت بالا و قابل قبولی داشته باشید. البته در سال های اخیر به دلیل کامپیوتری شدن سیستم های مالی و حسابداری، یک حسابرس کارآمد می بایست علاوه بر اصول و فنون حسابداری و حسابرسی به کار با نرم افزارهای مالی و حسابداری مختلف نیز تسلط داشته باشد.  همچنین باید دارای مهارت های ارتباطی،کلامی و نوشتاری خوبی باشید. شما به عنوان حسابرس باید بسیار دقیق بوده و توجه زیادی به جزئیات داشته باشید.

حسابرسی, وظایف حسابرس, شغل حسابرسی

تقسیم بندی حسابرسان

۱ – حسابرسان داخلی : این گروه از حسابرسان، کارمند واحد مورد رسیدگی هستند، و در واقع رابط میان هیات مدیره و شرکت بوده و گزارش رسیدگی خود را به طور هفتگی، ماهانه یا سالانه به مدیرعامل و هیات مدیره ارائه می دهند. این گروه از حسابرسان عملیات داخل واحد تجاری را رسیدگی می کنند.

۲- حسابرسان مستقل: این گروه از حسابرسان، افرادی هستند که در موسسات حسابرسی مشغول کار هستند و بر اساس قرارداد میان شرکتها یا سازمانها با این موسسات، عملیات حسابداری و مالی واحد تجاری را بر اساس اصول و موازین حسابداری مورد رسیدگی قرار می دهند و گزارش خود را به مجمع عمومی صاحبان سهام ارائه می کنند. در واقع حسابرسان مستقل رابط میان صاحبان شرکت و هیات مدیره شرکت می باشند.

محل کار و ساعت کار حسابرس
در حال حاضر در ایران، سازمان حسابرسی به عنوان یک سازمان دولتی، بزرگترین موسسه حسابرسی است و در کنار آن سایر موسسات حسابرسی دولتی و خصوصی مشغول فعالیت می باشند.
برای اینکه بتوانید یک حسابرس باشید ابتدا باید یک حسابدار توانا باشید. هرچند که گاهی برای حسابرس داخلی شدن لزوما نیازی به حسابدار بودن نیست اگرچه این می تواند به شما در برخی از مشاغل خاص کمک کند. اغلب حسابرسان به صورت تمام وقت کار می کنند. گاهی نیز بنا به نیاز اضافه کاری انجام می دهند. کارکردن به صورت پاره وقت نیز در این شغل امکان پذیر است. حسابرس می تواند در دفتر خود یا در سازمان مشتری کار کند. گاهی نیز برای رفتن به بخش ها و شعبه های مختلف مشتری باید در سفر باشند.

ساعت کار یک حسابرس همانند حسابداران در زمان های خاصی از سال مثل انتهای سال مالی شرکت ها (که معمولا در انتهای سال شمسی است) بسیار بیشتر از بقیه زمان هاست. به این دلیل که باید گزارش های مالی و حسابرسی را برای مدیران و سهامداران شرکت که در مجمع شرکت می کنند آماده نمایند.

 آشنایی با شغل وکالت

 پردیس فناوری کیش تک- طرح مشاوره ملی- متخصصین صنعت و مدیریت- گروه وکالت

آشنایی با وکالت

شغل وکالت، به عنوان یکی از موجه‌ترین مشاغل اجتماعی، سابقه‌ای به اندازه قدمت تاریخ بشریت دارد؛ وکالت به این معنا که هر فرد‌ می‌تواند فرد دیگری را به عنوان نماینده خود در رسیدگی به هر موضوعی تعیین کند. قانون مدنی ایران هم تعریف مشابه‌ای در این زمینه دارد. براساس این قانون، وکالت عقدی است که به موجب آن، یکی از طرفین، طرف دیگر را بر انجام امری نایب خود قرار می‌دهد. وکالت شغلی در حیطه مشاوره مستقیم است؛ وکلا به مراجعان مشاوره حقوقی می‌‌‌‌‌دهند و به عنوان نماینده آن‌‌‌‌‌ها در دادگاه و مراجع قضایی شرکت می‌‌‌‌‌کنند تا طبق قانون از حقوق موکل خود دفاع کنند. 

وکالت

وضعیت استخدام و بازار کار وکیل:

تمام فارغ التحصیلان رشته حقوق و وکالت از دانشگاه، پس از گذراندن دوره‌ها‌‌‌ی کارآموزی و آموزش‌ها‌‌‌ی لازم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند با اخذ مجوز و پروانه وکالت از نهادهای قانونی، دفتر وکالت تاسیس کنند. متقاضیان پروانه وکالت، برای گرفتن مجوز وکالت دادگستری، باید ابتدا در آزمون وکالت شرکت کنند. این آزمون هر سال توسط کانون وکلای دادگستری برگزار می‌‌‌‌‌شود. افرادی که در این آزمون موفق می‌‌‌‌‌شوند، پس از طی مراحل مصاحبه شفاهی و گزینش‌های اداری، پروانه کارآموزی وکالت دریافت می‌‌‌‌‌کنند. به این وکلای کارآموز معمولا وکیل پایه دو اطلاق می‌‌‌‌‌شود. البته مدت دوره کارآموزی و شرایط آن در کانون وکلا، مرکز مشاوران حقوقی و حتی وکلای قوه قضائیه متفاوت است.

شرح وظایفی که وکیل ملزم به انجام آن است

1. حضور در دادگاه به عنوان نماینده موکل خود و دفاع از وی

۲. پیگیری امور قید شده در وکالت نامه

۳. تهیه پیش نویس‌‌‌‌‌ها، قراردادها و نامه‌‌‌‌‌ها برای درج در پرونده

۴. جمع آوری و نگهداری از مستندات و مدارک مربوط به پرونده برای ارائه به دادگاه جهت دفاع از موکل خود

مشاوره تحصیلی در پردیس فناوری کیش

مشاوره تحصیلی در پردیس فناوری کیش

پردیس فناوری کیش_طرح ملی مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه مشاوران ایران:

سرفصل مشاوره تحصیلی در پردیس فناوری کیش:

  • انتخاب بهترین رشته
  • افزایش آمادگی و تمرکز
  • برنامه ریزی تحصیلی
  • منطق بر رویکرد بهترین مراکز کشور
  • تقویت حافظه
  • آمادگی برای بهترین کنکور

جهت ثبت نام به سایت http://portal.kishtech.ir مراجعه کرده و یا با شماره های زیر تماس داشته باشید:

تلفن: ۶۶۱۷۶۱۹۶-۰۲۱           ۶۶۴۹۳۵۲۷-۰۲۱    

نشانی: بلوار کشاورز خیابان ۱۶آذر انتشارات دانشگاه تهران پلاک۵۴ طبقه۵ واحد۹

کارگاه آموزش آسانسور های هیدرولیک

پردیس فناوری کیش با هدف ارتقای سطح مهارت های شغلی برگزار میکند:   

کارگاه  آموزش آسانسور های هیدرولیک ، با رويكرد كاملا علمي و عملي براي توانمند سازي دانشجويان رشته هاي فني آسانسور، كارآموزان و شاغلين بخش آسانسور و پله برقي  توسط اساتيد برجسته پرديس فناوري كيش برگزار مي گردد.

تاریخ برگزاری : 98/6/28

ساعت برگزاری : 9 الی 17

محل برگزاری : پردیس فناوری کیش

شهریه کارگاه :297000 تومان

ثبت نام هم اکنون در پرتال ثبت نام مركز

برای اطلاعات بیشتر با این شماره ها تماس بگیرید :  02166176196 – 02166493527

کارگاه طراحی و محاسبات آسانسور های کششی

پردیس فناوری کیش با هدف ارتقای سطح مهارت های شغلی برگزار میکند: 

کارگاه  طراحی و محاسبات آسانسور های کششی ، با رويكرد كاملا علمي و عملي براي توانمند سازي دانشجويان رشته هاي فني آسانسور، كارآموزان و شاغلين بخش آسانسور و پله برقي  توسط اساتيد برجسته پرديس فناوري كيش برگزار مي گردد.

تاریخ برگزاری : 98/6/23

ساعت برگزاری : 9 الی 17

محل برگزاری : پردیس فناوری کیش

شهریه کارگاه : 330000 تومان

ثبت نام هم اکنون در پرتال ثبت نام مركز

برای اطلاعات بیشتر با این شماره ها تماس بگیرید :  02166176196 – 02166493527

کارگاه پیشرفته آشنایی با پله برقی

پردیس فناوری کیش با هدف ارتقای سطح مهارت های شغلی برگزار میکند:   

کارگاه  پیشرفته آشنایی با پله برقی ، با رويكرد كاملا علمي و عملي براي توانمند سازي دانشجويان رشته هاي فني آسانسور، كارآموزان و شاغلين بخش آسانسور و پله برقي  توسط اساتيد برجسته پرديس فناوري كيش برگزار مي گردد.

تاریخ برگزاری : 98/6/7

ساعت برگزاری : 9 الی 17

محل برگزاری : پردیس فناوری کیش

شهریه کارگاه : 340000 تومان

ثبت نام هم اکنون در پرتال ثبت نام مركز

برای اطلاعات بیشتر با این شماره ها تماس بگیرید :  02166176196 – 02166493527

دوره جوشکاری زیر آب در پردیس فناوری کیش

پردیس فناوری کیش با هدف ارتقای سطح مهارت های شغلی برگزار میکند:   

دوره جوشکاری زیر آب در جهت توانمند سازی علمی و عملی نیروی کار ویژه تکنسین های فنی و نیروی جوشکار ماهر در پردیس فناوری کیش برگزار میگردد .

دوره مقدماتی : دو جلسه تئوری و دو جلسه عملی . هزینه 950000 تومان .

دوره پیشرفته : دو جلسه عملی . هزینه 1850000 تومان.

دوره تخصصی : دو جلسه تئوری و دو جلسه عملی . هزینه : 3800000 تومان .

محل برگزاری : پردیس فناوری کیش .

ثبت نام هم اکنون در پرتال ثبت نام مركز

برای اطلاعات بیشتر با این شماره ها تماس بگیرید :  02166176196 – 02166493527

 

همایش نقش علوم انسانی در توسعه پایدار

همایش نقش علوم انسانی در توسعه پایدار

موضوع توسعه پایدار (  sustainable Development) مفهومی است که به همه ابعاد زندگی بشری از گذشته تاکنون پرداخته است، و به دنبال کشف آسیب های اجتماعی و محیطی اجتماع و پیرامون آن می باشد.

در این راستا ، کیفیت مطلوب زندگی انسان در مواجه با محیط زیست و فناوری و تعهدات انسان امروز برای آیندگان، بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، علوم انسانی نیز به عنوان یکی از مهمترین شاخص های کیفی روابط انسانی و نیز توسعه فعالیتهای اجتماعی در این موضوع گسترده جای خود را باز نموده، و در کشور های در حال توسعه با تنوع زیستی و فرهنگی برای دست یابی به اهداف متعالی انسانی وارد عمل شده است.، از اینرو همایش نقش علوم انسانی در توسعه پایدار ، با مشارکت نهادهای دولتی و خصوصی از جمله معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۱۰ مشهدمقدس ، پردیس فناوری کیش، نشر مشاوران آموزش ، بانک کتاب بهار ، مرکز ترویج علوم انسانی، نشر ضریح آفتاب، در محل سالن همایش شهرداری منطقه ۱۰ شهر مقدس مشهد با حضور اندیشمندان حوزه علوم انسانی در تاریخ ۹ مرداد ۱۳۹۸ از ساعت ۱۷ الی ۲۰ برگزار خواهد شد . 

شایان ذکر است ،حضور عموم و اقشار مردم و علاقه مندان در این رویداد علمی و فرهنگی مغتنم می باشد .

دبیرخانه همایش

کارت ویژه متخصصین مشاور در صنعت و مدیریت

کارت ویژه متخصصین مشاور در صنعت و مدیریت

 

در راستای اجرای طرح مشاوره تخصصی صنعت و مدیریت و نیز ساماندهی متخصصین در این طرح، پردیس فناوری کیش با حمایت نهادها و سازمانهای مختلف دولتی و خصوصی اقدام به ایجاد بانک اطلاعاتی متخصصین در کشور نموده است و برای شناسایی این افراد کارت ویژه متخصصین را طراحی و ارائه نموده است، این کارت علاوه بر اینکه به عنوان کارت شناسایی هویتی و تخصصی فرد می باشد و نشان دهنده تاییدیه تخصص وی می باشد به عنوان کارت بانکی نیز فعال گردیده است که این موضوع با هماهنگی بانک کشاورزی به عنوان یکی از سه بانک برتر کشور صورت پذیرفته است .

در حال حاضر پردیس فناوری کیش به عنوان یکی از کارآفرینان دانش محور در طرح مشاوره تخصصی صنعت و مدیریت، مصمم است، تا با طرح ارائه یک طرح کاملا جدید در حوزه مشاوره تخصصی با شناسایی و ارتقای سطح دانش فنی افراد اقدام به بکارگیری آنان در پروسه آسیب شناسی و رفع معضلات صنعت و نیز توسعه آموزش های کارگاهی کاربردی در این عرصه نماید، همچنین توجه به ابعاد مختلف یک سایت صنعت و یا کسب و کار نوین و نیز نیازهای متخصصین به حمایت های مالی و معنوی از جمله رویکردهای این پردیس می باشد، به گفته دکتر داود رمضانی مدیرعامل پردیس فناوری کیش و سرپرست طرح مشاوره تخصصی صنعت و مدیریت در کشور، ارائه بیش از 18خدمات ویژه به متخصصین تاکنون امکان پذیرشده است که افرادبا عضویت در سایت www.kishindustry.ir و تکمیل مدارک خواسته شده ، می توانند از آنها بهره مند شوند .

 

 

 

هم اکنون عضو شوید

حسابداری مدیریت چیست

پردیس فناوری کیش _ طرح ملی مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت _ گروه حسابداری

حسابداری مدیریت

حسابداری مدیریت یا حسابداری مدیریتی با استفاده از اطلاعات حسابداری برای مدیران در سازمانها، جهت مهیا کردن آنها برای تصمیم سازی کسب و کار آگاهانه تأکید دارد که به آنها اجازه می‌دهد تا کارکردهای کنترل و مدیریت شان را بهتر تجهیز نمایند. حسابداری مدیریت به مدیریت در ارائه حوزه عمل بیشتر در استفاده بهینه‌تر از اطلاعات برای ترسیم  چشم‌اندازهای مدیریت  کمک می‌نماید چرا که این اطلاعات مورد نیاز است و بمنظور اطمینان‌بخشی از برنامه ریزی، کنترل، ساماندهی و تصمیم‌گیری صحیح حسب توابع در اختیار و در کنترل می‌باشد. از طرفی دیگر حسابداری مالی با استفاده از اطلاعات واقعی حقایق زمان را در جهت مسیر تکامل و حرکت شرکت نشان می‌دهد.

فرایند تعریف حسابداری مدیریت به گفته انجمن حسابداران خبره مدیریت ( CIMA ) 

اندازه‌گیری، تجمیع، تجزیه و تحلیل، مهیاسازی، تفسیر و تبادل اطلاعات مورد استفاده مدیریت جهت برنامه‌ریزی، ارزیابی و کنترل یک واحد تجاری و جهت اطمینان از استفاده مناسب و پاسخگویی به منابع‌شان می‌باشد. حسابداری مدیریت همچنین تهیه گزارش‌های مالی را نیز برای گروه‌های غیرمدیریتی مانند ذینفعان، بستانکاران، سازمان‌های قانونگذار و مراجع مالیاتی را شامل می‌شود.

در قیاس با حسابداری مالی در سازمان می توان گفت:

1- حسابداری مدیریت به آینده می نگرد در حالیکه حسابداری مالی بیشتر به اطلاعات تاریخی متکی است.

2- حسابداری مدیریت بر اساس مدل سازی و درجاتی از تجرید(Abstraction) به مسائل می نگرد در حالیکه حسابداری به صورت موردی(Case Based) مسائل را تحلیل می کند.

3- نتایج حسابداری مدیریت برای مدیران قابل استفاده است در حالیکه در خروجی حسابداری مالی برای سهامداران و سایر ذینفعان مالی قابل استفاده است.

حسابداری مدیریت به لحاظ ماهیت

یک فرآیند و یک سیستم است که به کار گردآوری اطلاعات و اندازه گیری می پردازد و حوزه عملکرد آن در قالب اطلاعات عملیاتی و اطلاعات مالی متبلور می شود و هدف آن به عنوان ابزاری کارآمد در اختیار مدیران به منظور کمک به سازمان در جهت  دستیابی به اهداف عالیه خود می باشد.

نقش حسابداری مدیریت  در تحلیل

می توان ایجاد راهکارهایی برای دریافت اطلاعات گذشته، حال و برنامه های آینده ، استنتاج شده از عوامل بیرونی و درون سازمانی دانست تا با استفاده از ابزارهایی در قالب مدلهای قابل فهم، اطلاعات مناسب را تهیه و به موقع در اختیار مدیریت قرار دهد و این اطلاعات را به گونه ای تفسیر نماید که امکان ارزیابی واحدهای داخلی و محصولات تولیدی فراهم شود و تصمیم گیری را با فراهم آوردن اطلاعات موثر در تقابل با مشکلات فراسوی بنگاه اقتصادی تسهیل کند و نیز امکان تمرکز بر وقایع آینده از طریق آماده نمودن زمینه برای برنامه ریزی های استراتژیک را بوجود می آورد .

حسابداری مدیریت می تواند در شناسایی و اصلاح روشهای کار برای کنترل و بازنگری فعالیتها ، نقش بسیار ارزنده ای را ایفا کند و از طریق مقایسه اهداف پیش بینی شده با عملکرد واقعی ، انحرافات بوجود آمده را شناسایی و با تحلیل و تفسیر آنها ، راهکارهای متناسب در جهت اصلاح ساختار و فعالیتها را به مدیریت ارائه دهد .