آموزش آنلاین زبان برای فرزندان(ویژه والدین شاغل)

آموزش آنلاین زبان برای فرزندان(ویژه والدین شاغل)

به نقل از دپارتمان زبانهای خارجی پردیس فناوری کیش : امروزه بیشتر پدر و مادرها در بیرون از منزل مشغول به کار هستند و به دلیل مشغله کاری که دارند  کمتر فرصت این را دارند تا بر روی آموزش فرزندان خود نظارت کنند،چرا که روزانه وقت و فکر خود را صرف کار و مسائل کار و مسائل مربوط به زندگی و یا خانواده میکنند.

 از آنجا که آموزش و یادگیری فرزندان از مسائل مهم آنها به شمار می رود پس باید بنحوی دیگر و از طریق آسانتر بر روی آنها نظارت نمود.

و اما چگونه…..

امروزه یادگیری زبان از نیازهای روز بخصوص برای نسل های آینده بشمار می رود و به دلیل اینکه بیشتر پدر و مادرهای شاغل زمان لازم برای بردن  فرزند خود به آموزشگاه ها،هزینه مجزا سرویس های رفت و برگشت،عدم نظارت بر روی نحوه آموزش و یا عدم هماهنگی ساعات مدرسه  با ساعات کلاس آموزشگاه را ندارند از اینرو پیشنهاد آموزش آنلاین زبان خارجی بعنوان تنها راه حل این مشکلات می باشد.

Father and worried daughter using a digital tablet on the sofa

آموزش آنلاین به این صورت می باشد که فرزند شما در خانه و از طریق کامپیوتر خانگی، لپ تاپ یا تبلت و یا گوشی و از طریق اینترنت می تواند با مدرس خود ارتباط آنلاین برقرار کرده و تصویر مدرس را ببیند و خود از طریق صوتی و میکروفن با مدرسش صحبت کند و آموزش گیرد.

این آموزش از سطوح اول تا سطح پیشرفته می باشد و شامل یادگیری مکالمه،گرامر،خواندن و نوشتن می باشد.

این دوره آموزش ها شامل زبان های مختلف  از جمله:

           و دیگر زبان ها می باشد

تکمیل فرم ابتدایی ثبت نام کاملا رایگان بوده و شما پس از تعیین ساعات و روز کلاس ها،هزینه خود را می پردازید.

برای آموزش خصوصی زبان بصورت حضوری نیز می توانید با ما تماس بگیرید.

021-66493527               09059626900               021-66176196

آشنایی با شغل سر دفتری

آشنایی با شغل سردفتر

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره تخصصی صنعت و مدریت_گروه خدمات عمومی:

سر دفتر ، پس از نهاد قضا، نهاد تنظیم کنندگان سند از قدیمی ترین نهادهای حقوقی در ایران باستان خصوصاً ایران پس از ظهور اسلام محسوب می‌شوند. این نهاد در تمام اعصار تاریخی پس از اسلام مورد توجه خاص قرارداشته و مقررات آن مکرراً دستخوش تحول گردیده‌است. در جامع‌التواریخ خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی مقررات خاص برای امر تنظیم اسناد تدوین و برای نخستین بار ایجاد دفتر ثبت معاملات پیش بینی گردید. ولی این امر مهم تا ظهور مشروطه نهادینه نگردید.

سردفتر (یا سردفتردار) شخصی است که اداره امور دفاتر اسناد رسمی یا دفاتر ازدواج و طلاق را بعهده دارد.

دفتر اسناد رسمی (یا دفترخانه یا محضر) نهاد مدنی وابسته به قوه قضائیه ایران برای تنظیم و ثبت رسمی اسناد است که بصورت مستقل و بدون وابستگی مالی به حاکمیت سیاسی اداره می‌شود. دفاتر اسناد رسمی توسط سازمان بازرسی کل کشور، سازمان ثبت اسناد واملاک، اداره کل ثبت استان‌ها، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بازرسی کانون سردفتران و دفتر یاران به طور مرتب بازرسی می‌شوند. یعنی یکی از بیشترین نظارت‌ها در بین تمامی دستگاه‌ها بر این صنف اعمال می‌شود.

سردفتر در دفاتر اسناد رسمی بر طبق قانون، تمامی معاملات، اسناد رسمی و خواسته های حقوقی افراد را ثبت کرده و گواهی می کند. سردفتران بنا به پیشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انتخاب می شوند. سازمان ثبت باید برای انتصاب سردفتران اسناد رسمی نظر مشورتی کانون سردفتران و دفتریاران را نیز جلب نماید.

دفاتر ازدواج و طلاق از نهادهای تخصصی مدنی هستند که بخشی از وظایف اجرایی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را انجام می‌دهند. این دفاتر از نظر مالی مستقل هستند و به طور خصوصی اداره می‌شوند.

سردفتر دفاتر ازدواج و طلاق کلیه امور مربوط به ثبت ازدواج، طلاق یا هر دو را به صورت شرعی و قانونی انجام می دهد.

در ادامه اطلاعات کاملی از وظایف، دانش و مهارت لازم، تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل، بازارکار و آینده شغلی و میزان درآمد سردفتران ارائه می شود.

وظایف سردفتری

  • تنظیم و ثبت کردن اسناد مالی و غیرمالی مطابق مقررات و قانون (مانند سند مالکیت منزل، زمین، ماشین و …، وثیقه نامه، اجاره نامه و …)
  • بررسی هویت طرفین معامله با بررسی و کنترل اسناد لازم برای احراز هویت
  • دادن سواد مصدق یعنی رونوشت گواهی شده از اسناد ثبت شده به اشخاصی که طبق مقررات حق گرفتن آن را دارند و آن اشخاص عبارتند از متعاملین و اشخاص ذینفع وکسانی که دادگاه دستور اعطای رونوشت سندی را به آنها داده است .
  • تصدیق صحت امضا یا گواهی امضای اشخاص برای مصون ماندن از تردید و انکار
  • قبول و حفظ اسنادی که به امانت می گذارند مانند وصیت نامه

وظایف سردفتر دفاتر ازدواج و طلاق

  • تنظیم و آماده سازی مدارک مورد نیاز قبل از ازدواج وطلاق
  • دادن معرفی نامه برای انجام آزمایش خون قبل از ازدواج
  • توضیح شرایط ضمن عقد یا طلاق برای دو طرف
  • خواندن صیغه عقد و طلاق
  • انجام امور ثبت رسمی و قانونی ازدواج و طلاق
  • مهارت و دانش مورد نیاز
  • آشنایی با کلیه قوانین حقوقی و ثبتی کشور
  • داشتن ارتباطات اجتماعی مناسب
  • قابل اعتماد و امانت دار بودن
  • داشتن دقت زیاد و توجه به جزئیات
  • داشتن حس مسئولیت پذیری
  • تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل سردفتری
  • سردفتری- افراد زیر می توانند با طی مراحل مربوطه وارد شغل سردفتری اسناد رسمی شوند :
  • اشخاصی که دارای لیسانس حقوق در رشته قضایی یا فقه در رشته الهیات باشند.
  • کسانی که دارای دو سال سابقه خدمات قضائی یا وکالت پایه یک دادگستری باشند.
  • سایر افراد دارای مدرک لیسانس بشرط داشتن سه سال سابقه دفتریاری (دفتریار معاون دفترخانه و نماینده ثبت است)
  • اشخاصی که از مراجع مسلم دارای تصدیق اجتهاد طبق آئین نامه ای که به تصویب وزارت دادگستری می رسد باشند.
  • دفتریارانی که دارای گواهی قبولی امتحان مخصوص سردفتری و دفتریاری موضوع شق سوم ماده ۱۰ قانون دفتر اسناد رسمی مصوب ۱۳۱۶  باشند به شرط داشتن ۵ سابقه دفتریاری.
  • دفتریارانی که دارای دیپلم کامل متوسطه باشند به شرط داشتن هفت سال سابقه دفتریاری اول
  • دفتر یاران اول که در تاریخ تصویب این قانون شاغل بوده و ۱۵ سال سابقه دفتریاری اعم از متناوب مستمر داشته باشند.
  • لازم به ذکر است سن سردفتران اسناد رسمی در بدو اشتغال نباید از ۲۴ سال کمتر و از ۵۰ سال بیشتر باشد.

انتصاب سردفتران از راه های زیر صورت می گیرد :

۱-  از طریق آزمون سالانه ی سردفتری در شرایطی که  :

در اثر افزایش جمعیت، یا افزایش تعداد معاملات طبق شرایط مندرج در قوانین نیاز به تاسیس دفترخانه جدید وجود داشته باشد

یا اینکه بدلیل انفصال دائم از خدمت، یا عدم معرفی جانشین توسط سردفتر یا وارثین وی دفترخانه‌های فاقد سردفتر در کشور وجود داشته باشند.

در شهریور ماه هر سال آگهی آزمون سردفتری اسناد رسمی در برخی روزنامه‌های کشور منتشر می‌شود که افراد واجد صلاحیت از طریق آزمون، انتخاب و انتصاب می شوند .افراد در صورت قبولی در این آزمون، گزینش و طی مراحل کارآموزی سردفتر اسناد رسمی می شوند.

۲-  از طریق معرفی جانشین از طرف سردفتری که در شرف بازنشستگی است.

چون واجد صلاحیت بودن سردفتران امری مهم تلقی می‌شود لذا قانون گذار سعی نموده که از ظرفیت و تجربه خود سردفتران نیز برای انتخاب سردفتران جدید واجد صلاحیت و مورد اعتماد استفاده نماید. به همین دلیل است که سردفتر صرفا در زمان رسیدن به بازنشستگی پایان دوره خدمتی و اوج تجربه کاری حق معرفی جانشین را دارد.

این موضوع باعث می‌شود که تغییر مدیریت ناگهانی دفترخانه در کار ارباب رجوع ایجاد اختلال ننماید و کارکنان و پرسنل دفترخانه امنیت شغلی بیشتری احساس نمایند. چنانچه فرد معرفی شده موفق به جلب موافقت قوه قضاییه شود، بعنوان جانشین سردفتر بازنشسته در دفترخانه منصوب خواهد شد. البته در بسیاری از موارد امتیاز سردفتری سردفتران فوت شده یا در شرف بازنشستگی، به افراد تایید شده از سوی قوه قضاییه با مبالغ نسبتا بالایی، فروخته می شود.

برای ورود به شغل سردفتری دفاتر ثبت ازدواج و طلاق، افراد با تحصیلات زیر می توانند اقدام کنند :

  • دارندگان مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته حقوق ، علوم ثبتی ، الهیات و معارف اسلامی ( گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی )
  • دارندگان گواهی پایان سطح با تایید شورای مدیریت حوزه علمیه قم
  • دارندگان گواهی افتاء از مراجع مسلم اهل سنت که به تایید رییس قوه قضاییه رسیده باشد.
  • روحانیونی دارای حداقل مدرک تحصیـلی کارشناسی در رشتـه های ادبیات ( زبان فارسی و عرب ) ، فقه و اصول ، تفسیر ، علوم قرآنی ، حدیث ، الهیات و معارف اسلامی
  • سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هر سال آزمونی کتبی برای سردفتری ازدواج و طلاق برگزار می کند که افراد دارای شرایط لازم می توانند در آن شرکت کنند.
  • علاوه بر مدرک تحصیلی، سایر شرایط لازم برای شرکت در آزمون سردفتری دفاتر ازدواج و طلاق، تدین به دین مبین اسلام، اعتقاد و تعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران و اصل مترقی ولایت فقیه و قانون اساسی، ملتزم به احکام شرعی، دارا بودن حداقل ۲۵ سال شمسی، حسن شهرت، توانایی انجام کار و داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دایم از خدمت نظام وظیفه ی عمومی می باشد.
  • سردفتر طلاق از بین سردفتران شاغل که حداقل ۵ سال سابقه داشته باشند و یا افرادی که علاوه بر شرایط مقرر در این نظامنامه دارای ۳۰ سال باشند انتخاب خواهند شد.
  • افراد واجد شرایط می توانند با قبولی در آزمون و طی مراحل گزینش و کارآموزی ، با داشتن امکانات مالی کافی دفاتر خود را راه اندازی کنند.  معمولا در این بخش افراد ابتدا سردفتر ازدواج می شوند و پس از کسب تجربه و قبولی در آزمون می توانند سردفتر طلاق شوند.
  • لازم به ذکر است که خانم ها نمی توانند در آزمون سردفتری شرکت کرده و سردفتردار (چه دفاتر ازدواج و طلاق و چه دفاتر اسناد رسمی) شوند.

میزان درآمد سردفتران

سردفتری- درآمد سردفتران با توجه به عواملی از جمله محل دفتر، میزان معاملات و … متفاوت است. برخی از دفترخانه ها درآمدهای ناچیز و برخی درآمدهای کلان دارند.

در چند سال قبل تعداد زیادی سردفتر جدید مجوز کار دریافت کرده اند تا این درآمدهای کلان به طور متعادل بین همه دفاتر اسناد رسمی تقسیم شود. اما این کار موثر نبود تا جایی که برخی دفاتر اسناد رسمی، آن هم دفترخانه‌های واقع در تهران و برخی از شهرها، اگر سهمیه انتقال اسناد دولتی به ایشان نرسد، رسماً باید محل کار خود را تعطیل کرده و به دنبال کار مناسب‌تری بگردند.

به طور کلی در دوره های رونق خرید و فروش خانه، مشاسین، ویلا و … کار بیشتر این افراد نیز از رونق خوبی برخوردار می باشد. برعکس در هنگام رکود، صاحبان عمده دفترخانه‌های اسناد رسمی کشور از آینده شغلی خود به شدت نگران هستند.

با توجه به ممنوعیت سردفتران اسناد رسمی از انجام امور تبلیغاتی و ممنوعیت از اشتغال به امور تجارت و شغلهای دیگر قاعدتاً حکومت می بایست حداقل های هزینه معیشت این صنف را تضمین نماید که در عمل این اتفاق رخ نمی دهد.  این درحالی است که بسیاری از سردفتران اسناد رسمی، حتی برای تامین مالی نیازهای اولیه خود یعنی مکان، کارمند، آبدارچی و تجهیزات دفترخانه- به خصوص در دوران رکود – با مشکل روبه‌رو هستند.

برخی دفاتر اسناد رسمی که به روش‌های گوناگون توانسته‌اند انحصار نقل و انتقال اسناد بانک‌های دولتی و خصوصی را برای خود بگیرند، از درآمد بسیار کلان و هنگفتی برخوردارند.

بنا بر تصوری که میان مردم است، صاحبان دفاتر اسناد رسمی با این همه هزینه انتقال سند قطعا دارای درآمدهای کلان هستند؛ حال آن‌که از کل هزینه انتقال سند، مبلغ نسبتا کمی به عنوان حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی منظور می‌شود .

وجوهی که معمولا در دفاتر اسناد رسمی وصول می‌شود عبارتند از :

  • حق التحریر طبق تعرفه مقرر وزارت دادگستری.
  • حق الثبت به ماخذ ماده ۱۲۳ قانون اصلاحی قانون ثبت.
  • مالیات و حق تمبر برابر مقررات مالیاتی.
  • سایر وجوهی که طبق قوانین وصول آن به عهده دفترخانه محول است.

شخصیت های مناسب این شغل سردفتر

در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

ژاپن با طراحی ویروس کامپیوتری به جنگ حملات سایبری می رود

روزنامه ژاپن تایمز امروز (سه شنبه) به نقل از منابع آگاه گزارش داد: ژاپن تا مارس آینده (اسفند 98- فروردین 99) نخستین ویروس رایانه ای خود را برای دفاع در برابر حملات سایبری، طراحی می کند.

وزارت دفاع ژاپن به فکر طراحی بدافزاری با قابلیت ورود به یک سیستم رایانه ای است، با این امید که چنین ویروسی بتواند همچون مانعی در برابر حملات سایبری عمل کند. 
به گفته یک منبع آگاه در وزارت دفاع ژاپن، این ویروس که توسط شرکت های خصوصی طراحی خواهد شد، تنها در مصارف دفاعی مورد استفاده قرار می گیرد. 
دولت توکیو در خلال پیشرفت های تکنولوژیکی در سال های اخیر اعلام کرده است که در نظر دارد، قابلیت های دفاعی خود را از حوزه های زمینی، زیردریایی و هوایی فراتر برده و به چالش های امنیتی در حوزه های جدیدی چون فضای سایبری و فضای خارج از جو زمین، بپردازد. 

وزارت دفاع ژاپن از زمان تصویب دستورالعمل های دفاعی جدید این کشور در دسامبر گذشته، بررسی اقدامات مشخص در مقابله با حملات سایبری را در دستور کار خود داشته است. 
ژاپن در رسیدگی به تهدید حملات سایبری از کشورهای دیگر عقب است. این کشور در نظر دارد تا تعداد پرسنل یگان های سایبری خود را از 150 نفر به 220 نفر افزایش دهد. این در حالی است که یگان های سایبری در کشورهایی چون آمریکا، کره شمالی و چین به ترتیب 6200، 7000 و 130000 هزار پرسنل دارد. 

آسیب های حرفه وکالت

آسیب های حرفه وکالت از زبان وکلا:

پردیس فناوری کیش _طرح مشاوره تخصصی صنعت و مدریت _گروه خدمات عمومی:

      وقتی شروع به مطالعه درباره آسیبهای خدمات حقوقی و وکالت کردم به مطالب جالبی برخوردم که همه از نگاه و زاویه دید خود حقوقدانها و وکلا بود! من قصد داشتم برای تکمیل اطلاعاتم پیرامون موضوعی که برای عمیق شدن انتخاب کرده ام مطلب بنویسم ولی صلاح دیدم از زبان و قلم خود این صنف فعلا مطالبی گزینش و منتشر کنم.

     طبیعتا هر نهاد خدمت دهنده به جامعه (فارغ از نوع و جنس خدمت) دچار ضعفها و آسیبهایی هست که ریشه ای بودن نیازها و مشکلات حقوقی مردم ما باعث شده مشکلات و مسائل این حوزه بسیار پراهمیت باشد و صریحا در وضعیت جامعه به چشم بیاید.

     نهاد وکالت یکی از قدیمی ترین نهاد های مدنی ایران است که متأسفانه باوجود قدمت یکصد ساله خود نتوانسته آنچنان که شایسته است جایگاه واقعی خود را در جامعه بیابد. این را شاید بتوان نتیجه عملکرد مدیریت کانون وکلا در دو دهه گذشته دانست که با عدم درک صحیح از واقعیت های جامعه به دور خود پیله ای تنیده تا آنجاکه «وکلای جوان» نیز خود را نسبت به این نهاد بیگانه می بینند. یکی از راه های شناساندن نهاد وکالت به جامعه وایجاد ارتباط بین وکلا ومردم «تبلیغات» است

     تبلیغات می تواند هم معرف کلیت نهاد وکالت وترویج فرهنگ وکالت در جامعه باشد وهم می تواند موجب معرفی «توانایی های وکلای جوان وشایسته» در امر وکالت ومؤسسات حقوقی به نیازمندان به این خدمات باشد که خود نیز مروج فرهنگ وکالت در سطح جامعه است.در معرفی کلیت نهاد وکالت که متولی آن کانون وکلای دادگستری است عملاً قدم مثبتی را تاکنون از سوی کانون شاهد نبودیم و در خصوص «معرفی وکلای شایسته به جامعه» نیز متأسفانه کانون وکلا با تفاسیر انتزاعی خود مانع تبلیغات وگسترش فرهنگ وکالت در لایه های مختلف جامعه می شوند.

 همچنین این نگارنده که نامی هم از او برده نشده چنین ادامه می دهد (منبع):

      لذا وکلای جوان معتقدند که وکلای قدیمی وبا سابقه که ارکان کانون را سالیان متمادی در اختیار خود گرفته اند با تفاسیر غیر حقوقی مانع رشد وکلای جوان می شوند.گذشته از چنین استنباطی در عمل نیز عملکرد کانون وکلا موجب شد تا اداره ثبت شرکت ها بدون اخذ پروانه وکالت به هرمراجعه کننده مجوز ثبت مؤسسه حقوقی داده ومؤسسات مذکور در حیاط خلوت ایجاد شده از سوی کانون وکلا اقدام به تبلیغات گسترده و بی ضابطه در جراید ورسانه ها كرده ونقش واسطه ودلال را در جذب موکل ایفاء کنند وبا مبالغ بسیار پایین وکلای دادگستری را به استخدام خود در می آورند که جایگاه وکالت را تنزل داده است .

     النهایه به نظر می رسد با توجه به عدم تصریح قانون در منع تبلیغ در امر وکالت واز طرفی محجور ماندن نهاد وکالت تبلیغ قانونمند وکلا نه تنها منافی شأن وکالت نبوده بلکه موجب ارتقای شأن وجایگاه وکیل ونهادینه شدن وکالت در جامعه خواهد شد.

شخص دیگری، مشکلات وکالت و نهاد مرتبط را اینگونه بیان می کند (منبع):

یکی دیگر از راهکارهای رفع آسیب های وکالت تعیین حداقل و حد اکثر سن لازم برای ورود به حرفه وکالت و تعیین سن مناسب بازنشستگی با ساختار رفاه و تامین اجتماعی شایسته برای شاغلین وکالت به نحوی که با خیال راحت به دوران بازنشستگی وارد شوند. … درحالی که در کشور چند صد دانشکده حقوق با هزاران تحصیل کرده جوان بیکار حقوق وجود دارند، افرادی که ۳۰ سال خدمت کرده اند وبه مشاغل دیگری مشغول بوده اند بدون آزمون وارد حرفه وکالت می شوندو عرصه را بر وکلا جوان که هیچ منبع درآمدقبلی ندارند تنگ می کنند.

      این امر نیز یکی از آسیب های جدی حرفه وکالت می باشد که بازنشستگان دستگاههای قضایی،اداری و لشگری به حرفه وکالت ورود پیدا می کنند. حتی قضات اخراجی نیزبا وجود رد تقاضا از جانب کانونهای وکلا به حکم دادگاه عالی انتظامی قضات موفق به اخذ پروانه وکالت می شوند. واین تناقضی آشکار است که شخصی به علت تخلف شایسته قضاوت نباشد ولی بتواند وکالت نماید، یعنی اهمیت و حساسیت حقوق مردم در دست چنین وکلایی فاقد ارزش است؟اگر این فرد صلاحیت قضاوت نداشته قطعا صلاحیت وکالت هم ندارد. وکالت وقضاوت دوروی یک سکه هستند، و ورود چنین افرادی به حرفه وکالت ناشی از تناقض در بحث نظارت از جانب دستگاه قضایی می باشد.

شما که در حوزه وکالت فعالیت می نمایید می توانید در طرح ملی مشاوره تخصصی صنعت و مدیریت عضو شوید

 

تأثیر محیط کار اشتراکی بر هویت حرفه‌ای کارمندان

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره تخصصی صنعت و مدیریت_گروه مدیریت:

آیا کارمندان دورکاری که در فضای کار اشتراکی فعالیت می‌کنند، بیش از آنکه به سازمان اصلی خود وابسته باشند، هویت شغلی خود را با محیط کار فعلی تعریف می‌کنند؟

از زمانی‌که اولین فضای کار اشتراکی، در سال ۲۰۰۵ در سانفرانسیسکو ایجاد شد تاکنون بیش از ۱۴ هزار دفتر کار اشتراکی دیگر در سراسر جهان افتتاح‌شده است. درحالی‌که نسل قبلی محیط‌های کار، به‌دنبال فراهم کردن پشتیبانی و منابع دیگری برای کارمندان بود که در خانه یا کافه‌ها در دسترس نبود، محیط‌های کار امروزی به فضایی تبدیل‌شده‌اند که نیازهای سازمان‌های بزرگ را نیز برآورده می‌کنند. ازیک‌طرف، این دفاتر، برای کارمندانی مفید هستند که به‌صورت ریموت یا دورکاری فعالیت می‌کنند، زیرا آن‌ها را اجاره‌های سنگین و بلندمدت دفاتر مستقل، راحت می‌کنند. از طرف دیگر، کسب‌وکارهای کوچکی که در مراحل ابتدایی راه خود هستند و هنوز طرح قابل‌اطمینان یا نرخ رشد چشمگیری ندارند،  به‌لطف انعطاف‌پذیری بالای محیط کار اشتراکی، عملیات خود را کاملاً به این دفاتر منتقل می‌کنند.

طی چند سال گذشته، محققین مطالعاتی را آغاز کرده‌اند مبنی بر اینکه فضای کار اشتراکی، چه تأثیری بر کارمندان منفرد دارد. رفاه، برندینگ، زیبایی‌گرایی و فرهنگ منحصربه‌فرد افرادی که کنار هم زیر یک سقف کار می‌کنند، برخی از فاکتورهای تأثیرگذار موردمطالعه بودند. محققان دریافتند که مزایای دفاتر کار اشتراکی برای کارمندان، بیشتر از محیط کار سنتی است. کارمندان در محیط کار اشتراکی، سطوح بالاتری از انعطاف‌پذیری و پیشرفت (به‌معنای انرژی و سرزندگی و همچنین یادگیری در طول کار) را تجربه می‌کنند. به‌علاوه، آن‌ها توانایی و مهارت بیشتری در شبکه‌سازی به دست می‌آورند و بیشتر و عمیق‌تر حس می‌کنند که «یک جامعه» هستند. بااین‌حال محققین مدت‌ها نمی‌دانستند که این مزایا، چه تأثیری بر کسب‌وکار اصلی کارمندان دارد.

محققان و استادان دانشکده‌ی کسب‌وکار دانشگاه میشیگان در آخرین مجموعه تحقیقات خود، تصمیم گرفتند به یک سؤال مرتبط پاسخ دهند: «فرهنگ قوی و سطح بالای فضای کار اشتراکی، چگونه بر هویت حرفه‌ای کارمندان و سازمان‌های آن‌ها تأثیر می‌گذارد؟»

تیم میشیگان می‌خواست بداند که کارمندان تا چه حد هویت حرفه‌ای خود را باتوجه‌به فضای کار اشتراکی می‌شناسند و آیا این موضوع، تأثیری بر احساس تعلق و تعهد کارمندان نسبت به  سازمان و کارفرمای اصلی دارد یا خیر. فراموش نکنیم که سازمان‌ها، منابع ارزشمندی را روی پروش فرهنگ‌سازمانی و تقویت ارتباط بین کارکنان خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. اما در یک محیط کار اشتراکی که میزبان چندین شرکت و سازمان است، توجه کارمندان به پیام‌ها، هنجارها و ارزش‌های مختلفی جلب می‌شود.

محققین بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، با شرکت وی‌ورک (WeWork) همکاری کردند تا بیش از هزار نفر از اعضای جدید آن‌ها را در آمریکا زیر نظر قرار داده و بررسی کنند. ۷۱ درصد از این جامعه، به‌صورت تمام‌وقت کار می‌کردند. کارمندان تمام‌وقت، یا برای شرکت‌هایی کار می‌کردند که کلاً در وی‌ورک واقع‌شده بودند یا کارمندان و تیم‌های دورکار بودند. ۲۹ درصد باقیمانده، صاحبان کسب‌وکار، پیمانکاران، کارفرمایان تک‌نفره و کارکنان نیمه‌وقت را شامل می‌شدند. محققان در یک نظرسنجی از جامعه‌ی آماری خواستند که میزان موافقت خود را با چنین عباراتی تعیین کنند: «من در وی‌ورک اشتراکات زیادی با دیگران دارم.» و «من اشتراکات زیادی با اعضای سازمان خود دارم.» کارشناسان ازطریق این مقایسه متوجه می‌شدند که کارمندان، هویت شغلی خود را با محیط کار اشتراکی WeWork می‌شناسند یا با سازمان خود. کارشناسان، هویت حرفه‌ای را ارتباط کارمندان (به لحاظ احساسی، روان‌شناختی و ذهنی) با کارفرما تعریف و آن را بین مقیاس یک تا پنج، اندازه‌گیری می‌کنند، به‌طوری‌که عدد یک نشانگر کمترین میزان تعلق و عدد پنج نشانگر بیشترین ارتباط است.

نتایج حاکی از آن بود که کارمندان، هویت حرفه‌ای خود را تا حد بسیار زیادی با سازمانی که در آن کار می‌کنند می‌شناسند، حتی پس از مدت‌ها کار کردن در فضای وی‌ورک. اکثریت امتیازات جمع‌آوری‌شده درزمینه‌ی ارتباط هویت حرفه‌ای و سازمان، بالای ۴ امتیاز بود. به‌طورکلی کارمندان هویت حرفه‌ای خود را بسیار کمتر از چیزی که تصور می‌شد، به وی‌ورک مرتبط می‌دانستند. به عبارتی امتیازی که اکثریت آن‌ها به رابطه‌ی هویت حرفه‌ای و محیط کار وی‌ورک داده بودند، در همان مقیاس پنج نقطه‌ای، یک امتیاز پایین‌تر بود. تفاوت بارز در امتیازات، نظر محققین را جلب کرد و آن‌ها تصمیم گرفتند علت را بیابند.

تیم تحقیقاتی در پایان مطالعات خود از کارمندان خواست که توضیح دهند وی‌ورک، چگونه بر هویت حرفه‌ای آن‌ها اثر می‌گذارد. برخی از پاسخ‌دهندگان، کاملاً بی‌طرف بودند و می‌گفتند: «اینجا فقط یک فضای کاری است.» برای این افراد، مزایای اصلی عضویت در وی‌ورک، استفاده از عناصر کاربردی مانند امکانات دفتر و راحتی مکان بود. اما سایر کارمندان اظهار کردند که وی‌ورک، نقش مهمی در شکل‌دهی هویت حرفه‌ای و سازمانی آن‌ها ایفا می‌کند. این گروه، امتیازات بالاتری به هر دو گزینه (تأثیر وی‌ورک – تأثیر سازمان) داده بودند، هرچند هنوز هم فاصله‌ی امتیازات سازمان و امتیازات وی‌ورک، کاملاً مشهود بود. به‌علاوه این افراد در ساعات کاری خود، بهره‌وری و انرژی بیشتری را تجربه می‌کردند.

یافته‌های محققین نشان می‌داد که هویت برند وی‌ورک، هویت سازمان‌هایی را که در این فضا ساکن شده‌اند، تضعیف نمی‌کند. به‌علاوه اگر محیط کاری افراد با پیام‌ها و ارزش‌های سازمان آن‌ها سازگار و هماهنگ باشد، کارمندان نتایج مثبتی را تجربه می‌کنند. هنگامی‌که تیم تحقیقاتی در حال سازمان‌دهی نظرات کارمندان درباره‌ی چگونگی تأثیرگذاری وی‌ورک بر هویت حرفه‌ای آن‌ها بود، سه تم کلیدی را تشخیص داد. هرکدام از این موضوعات ثابت می‌کنند فضای کار اشتراکی، چگونه به بهبود رابطه‌ی کارکنان و سازمان منجر می‌شود و چگونه کارمندان باور دارند که دیگران (مشتریان، سایر کارمندان، رقبا) آن‌ها را درک می‌کنند.

کارمندانی که در محیط کار اشتراکی فعالیت می‌کنند، احساس حرفه‌ای بودن و اعتبار بیشتری دارند. درحالی‌که مدل‌های دورکاری قبلی، چنین احساسی را به کارمندان نمی‌دادند. درواقع زمانی‌که شما به‌جای دفتر کار خانگی یا کافه، در یک دفتر کار واقعی کار می‌کنید، این پیام را برای دیگران ارسال می‌کنید که باید کار شما را جدی بگیرند و خودتان را هم یک کارمند جدی ببینند. مدت‌ها است که محیط کار، به یکی از نمادهای «مشروع شناختن» شغل تبدیل‌شده است. درواقع «مشروعیت شغلی» اصطلاحی بود که برخی از کارمندان حاضر در نظرسنجی، در پاسخ‌های خود به‌کاربرده بودند. یکی از مالکان کسب‌وکارهای خرد، که در دفتر نیویورک وی‌ورک کار می‌کرد، گفته بود: «من هویت خودم را با سایر استارتاپ‌های ساکن در وی‌ورک می‌شناسم.» او حس می‌کرد که کار کردن در فضای اشتراکی وی‌ورک باعث شده مشتریان و همکاران، شرکت کوچک او را به رسمیت بشناسند. برخی از پاسخ دهنگان نیز به خاطر کار کردن در محیط باپرستیژ و معتبر وی‌ورک، احساس افتخار و اعتمادبه‌نفس می‌کردند. بیش از نیمی از پاسخ دهنگان نیز تصدیق کرده بودند که مکان یا لوکیشن دفتر وی‌ورک، یک امتیاز محسوب می‌شود.

کارکنانی که از کمک‌هزینه‌ی شرکت خود بهره‌مند می‌شوند، حس می‌کنند که کارفرما صرف‌نظر از مکان کار، نیازهای آن‌ها را جدی می‌گیرد. درنتیجه این کارکنان معتقدند که کارفرما، برای آن‌ها ارزشی معادل کارمندان حضوری قائل است. یکی از پاسخ‌دهندگان گفته بود: «دفتر مرکزی شرکت ما در کالیفرنیا واقع‌شده و ۹۰ درصد از کارمندان، به‌صورت تمام‌وقت و حضوری در محل دفتر مرکزی کار می‌کنند. به همین علت وقتی من و تیم مرا در وی‌ورک ساکن کردند، حس کردیم که از فضای سازمان دور شده‌ایم. درعین‌حال ما می‌دانیم که شرکت برای ما ارزش و اهمیت قائل است، زیرا برای دورهم نگه‌داشتن ما در یک دفتر اداری، هزینه می‌پردازد.» یکی دیگر از پاسخ‌دهندگان دیگر نیز که در دنور سکونت داشت، اذعان کرده بود که شرکت او را ارزشمند می‌داند و اتمسفر و معاشرت انسانی در دفتر وی‌ورک، به او احساس مهم بودن می‌دهد. اظهارات مشابه زیاد دیگری هم وجود داشت مبنی بر اینکه فضای کاری، چه تأثیری روی تصویر کارمندان از خودشان می‌گذارد. این امر به‌نوبه‌ی خود، رابطه‌ی هویت حرفه‌ای افراد با سازمان را نیز تقویت می‌کند.

فضای کاری اشتراکی به کسب‌وکارهای نوپا کمک می‌کند تأثیر مثبتی بر مشتریان بالقوه‌ی خود داشته باشند. یکی از وکلایی که در منطقه‌ی خلیج سانفرانسیسکو کار می‌کند، گفته بود: «من معمولاً با کارآفرینان جوان و استارتاپ‌های حوزه‌ی فناوری همکاری می‌کنم. همچنین با بسیاری از کارگران جوان بسیار ماهر نیز کار می‌کنم.» این وکیل معتقد بود که طراحی دفتر وی‌ورک، به کسب‌وکار او را جلوه‌ای حرفه‌ای می‌دهد و تأثیر مثبتی بر رابطه‌ی او با موکلان دارد. مالک یک شرکت بالغ فناوری در منطقه DC نیز گفته بود: «من در حال اجرای تغییرات بزرگی در کسب‌وکار خود هستم. منتقل کردن کارمندان شرکت به محیط وی‌ورک، بخشی از استراتژی من بود تا آن‌ها را وادار کنم به شیوه‌ی متفاوتی فکر کنند. فضای کار اشتراکی بخشی از هویت جدید ما است.» این مالک معتقد بود که روش جدید کار، هم به مشتریان و هم به کارمندان کمک می‌کند ذهنیت روشنی نسبت به تغییرات به دست آورند. این امر باعث می‌شود کسب‌وکار او بهتر دیده شود و رشد کند. برخی از کارمندانی که شرکت‌هایشان خارج از وی‌ورک مستقر بود، اظهار می‌کردند که برند WeWork روی تصویر برند شخصی آن‌ها تأثیر گذاشته است. یکی از پاسخ‌دهندگان گفته بود: «اخیراً سازمان ما در تلاش بود که خود را بازتعریف کند. به همین دلیل مدل استارتاپی را در پیش گرفت. ساکن شدن ما در وی‌ورک به سازمان کمک می‌کند به‌جای گیرکردن در گذشته، پرانرژی و با تمرکز بر آینده عمل کند.»

نتایج این پژوهش، یکی از نتایج کلیدی تحقیقات سال‌های قبل را نیز تائید می‌کند: کار کردن در محیط کار اشتراکی، هم به متغیرهای کاربردی و مالی و هم به متغیرهای تجربی و فرهنگی بستگی دارد. فضای کار اشتراکی در سطح پایه، سرویسی است که امکان دسترسی و اشتغال در یک دفتر کار را تسهیل می‌کند. بااین‌حال، این فضا یک محصول اجتماعی نیز هست که احساس تعلق را در اعضای خود به وجود می‌آورد. به‌علاوه، فضایی است که طیف دموگرافیک وسیعی را هدف قرار می‌دهد، به‌عنوان‌مثال زنان، رنگین‌پوستان، شرکت‌های اجتماعی، وکلا، معماران و کسب‌وکارهای مد و فشن، به‌راحتی در آن کار می‌کنند.

ازآنجاکه دفاتر کار اشتراکی، به‌صورت بلندمدت اجاره داده نمی‌شوند و ارائه‌دهندگان خدماتی متعددی نیز در این زمینه وجود دارند، امکان جابجایی در آن‌ها آسان است. به همین دلیل اعضا به‌راحتی فضایی را انتخاب می‌کنند که نشان‌دهنده‌ی هویت حرفه‌ای و شخصی و همچنین هویت مطلوب کسب‌وکار آن‌ها باشد.  

آخرین یافته‌های تحقیقات هم نشان می‌دهد زمانی‌که سازمان‌ها، وقت می‌گذارند و بهترین فضای کار اشتراکی را که با اهداف آن‌ها درزمینه‌ی کارمندان و رشد کسب‌وکار هماهنگ است، انتخاب می‌کنند، کارمندان سطوح بالاتری از پیشرفت را تجربه می‌کنند. البته خود سازمان‌ها نیز از این انتخاب منتفع می‌شوند زیرا کارمندان، هویت حرفه‌ای خود را بیشتر با ارزش‌ها و اهداف سازمان مرتبط می‌دانند.

زندان سلیمان ؛

زندان سلیمان

محلی‌ها می‌گویند حضرت سلیمان دیو‌هایی که از او نافرمانی می‌کردند را به درون سیاه چاله می‌انداخته و زندانی می‌کرده است.

می‌گویند یکی از دیوهای سرکش انگشتری با نشان و نام اعظم خداوند را از حضرت سلیمان ربوه و حضرت هم او را درون این گودال زندانی کرده و دیوارهای بلندی در اطراف آن ساخته تا دیو نتواند از آن خارج شود. دیو هم آنقدر خطرناک و خشمگین است که از دهانش گاز‌های سمی و بخار بیرون می‌دهد و اگر کسی پا به درون این سیاه چاله بگذارد توسط این موجود شاخ و دم‌دار کشته می‌شود.

حتما متوجه شده‌اید که این داستان فقط یک افسانه‌ی محلی است و واقعیت ندارد. هیچ‌وقت در دنیای واقعی دیوی در کار نبوده که حضرت سلیمان بخواهد او را تبعید یا تنبیه کند. اما ماجرای سیاه‌چاله  کاملا واقعی است. این گودال در دل کوهی به ارتفاع ۱۰۰ متر در فاصله سه کیلومتری غرب تخت سلیمان در استان آذربایجان غربی واقع شده است و شکل و شمایل عجیبی دارد و بنا بر داستان بالا به زندان دیو یا زندان سلیمان معروف است.

زندان سلیمان

زندان سلیمان یک کوه معمولی نیست، کوهی تو خالی است و درون آن گودال بزرگی قرار دارد که طول آن ۸۰ متر و قطر دهانه‌ی آن تقریبا به ۶۵ متر می‌رسد!

جالب است بدانید که می‌گویند این کوه در زمان مانایی‌ها، نیایشگاه بوده است و این را می‌توان از باقیمانده‌ی آثار بنای سنگی که در اطراف دهانه و در بالای کوه واقع شده است، متوجه شد.

زندان سلیمان

در قدیم که مردم سواد و دانش کافی نداشتند خیال می‌کردند دود و بخاری که از دهانه‌ی کوه بیرون می‌آید حاصلِ خشم و عصبانیت دیوی است که در آن زندانی شده. اما زندان سلیمان در واقع یک کوه مخروطی‌شکل آتشفشانی است و دودهایی که از آن بیرون می‌آید هم ناشی از فعل و انفعالات دهانه‌ی آتشفشان است.

البته باید اشاره کنیم که برخلاف بقیه کوه‌های آتشفشانی، سنگ‌های سازنده‌ی زندان سلیمان از نوع آذرین نیستند و این کوه میان‌تهی از سنگ‌های رسوبی تشکیل شده است. این کوه هزاران سال پیش، بر اثر رسوب کانی‌های آب دریاچه آن به وجود آمده‌است.

ارتفاع این کوه از زمین مجاور خود ۹۷ تا ۱۰۷ متر است.

زندان سلیمان ؛ سیاه‌چاله‌ای برای حبس دیوهای سرکش

اگر از این کوه بالا بروید، در دهانه آن با حفره‌ای هولناک و بزرگ مواجه می‌شوید که با نگاه کردن به انتهای آن سرگیجه خواهید گرفت.

افرادی که توانسته‌اند خودشان را به بالای کوه برسانند، نگاه کردن به درون حفره را یکی از عجیب‌ترین و هولناک‌ترین تجربیاتشان دانسته‌اند. اگر از این کوه بالا بروید، در دهانه آن با حفره‌ای هولناک و بزرگ مواجه می‌شوید که با نگاه کردن به انتهای آن سرگیجه خواهید گرفت.

زندان سلیمان ؛ سیاه‌چاله‌ای برای حبس دیوهای سرکش

«زندان سلیمان» چگونه شکل گرفته است؟

دانشمندان معتقدند در شکل‌گیری این کوه، دریا یا عامل دیگری نقش نداشته است که رسوبات خود را به چنین شکلی در بیاورد. در حقیقت، چشمه‌ای در این منطقه وجود داشته و دارد که در ابتدا باعث ایجاد دریاچه‌ای همانند دریاچه تخت سلیمان شده است.

آب این دریاچه پر از املاح و گوگرد بوده است. به مرور زمان، املاح در این دریاچه ته نشین شده و به حالت رسوبی در آمده است.

این فرایند در طی هزاران سال باعث بالا آمدن رسوبات دریاچه و شکل گیری کوهی شده است که درون خود حفره‌ای دارد.

زندان سلیمان ؛ سیاه‌چاله‌ای برای حبس دیوهای سرکش

کوه زندان سلیمان یا زندان دیو به عنوان اولین اثر طبیعی آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است

شغل های بسیار عجیب با درآمدهای عالی

همه ما گاهی نام برخی مشاغل به گوشمان می رسد که به نظرمان چندان عادی نیست و جالب است بدانیم چه کسانی به چنین فعالیت های مشغول هستند. مثلا در کشور خودمان هستند کسانی که برای پوشاندن پلاک ماشین ها در محدوده طرح ترافیک، پول گرفته و روی صندوق می نشینند یا پشت ماشین راه می روند تا شماره پلاک دیده نشود.

اما فارغ از مشاغل عجیب داخلی، آیا تاکنون شغلی به نام «گریه کن در مراسم ختم» به گوشتان خورده؟ یا تست کننده غذای حیوانات؟ یا فردی که برای خوابیدن روی تخت پول می گیرد؟

جالب است که همه این مشاغل عجیب درآمدهای بسیار بالایی هم دارند. مثلا کسی که در مراسم عزا حسابی گریه کرده و اشک بقیه حاضرین را هم در می آورد برای هر ساعت اشکی که می ریزد و ناله ای که می کند، ۴۰ دلار آمریکا دستمزد دریافت می کند، یعنی مبلغی حدود  ۱۵۰هزار تومان به پول ما.

یا مثلا کسی که در صف ایستاده و نوبت می گیرد، هفته ای حدود یکهزار دلار درآمد دارد. برای اینکه با دیگر مشاغل عجیب و پردرآمد دنیا آشنا شوید، اینفوگرافیک زیر را مشاهده کنید.

                                                       

the Bride ‘s family paying for the Wedding

 the cast of the Wedding can be viewed as an outgrowth  of the dowry custom.In  societies where the groom had to pay for his bride,the dowry served as a”return gift”.Although the compensating value of the dowry no longer exists in modern American,the father of the bride mirrors the ancient system of marital payback by paying for the wedding.

هزینه ی عروسی میتواند بعنوان حاصل جهیزیه در نظر گرفته شود.درجوامعی که داماد برای عروس مبلغی میپردازد جهیزیه بعنوان کادووکمکمیباشد.بااین وجودارزش پاداش جهیزیه درآمریکا ی امروزی هنوز وجودداردوپدرعروس باپرداخت هزینه عروسی به رسوم قدیم بازپرداخت اجناس رانشان می دهد.

کارگاه فشرده کارآموزی آژانس هواپیمایی

کیش تک برگزار میکند:

کیش تک پیشرو در آموزش:
برگزاری اولین کارگاه فشرده کارآموزی آژانس هواپیمایی در پردیس فناوری کیش .
مباحث آموزشی:
  • بلیط چارتری،بلیط سیستمی
  • بلیط قطار،بلیط اتوبوس،رزرو هتل
  • تور مسافرتی زمینی و هوایی،گشت های درون شهری
همراه با ارائه مدرک معتبر(داخلی یا بین المللی)
تاریخ برگزاری:98/02/19                  شهریه کارگاه:320000 تومان
لینک ثبت نام:portal.kishtech.ir
تلفن ثبت نام:02166176196

معرفی شغل مربیگری ورزش

شغل مربیگری ورزش:

پردیس فناوری کیش_ طرح مشاوره تخصصی صنعت و مدریت_ گروه خدمات عمومی

   به برنامه‌ریزی و آموزش ورزش و نرمش در سطح مبتدی یا حرفه‌ای مربیگری ورزش می‌گویند. شغل مربیگری ورزش برای کسانی که ورزش علاقه‌مند هستند مناسب است.

مربی ورزش کیست؟

‌    «مربی ورزش‌» کسی است که جهت دهی و آموزش افراد یک تیم ورزش یا یک ورزشکار را بر عهده دارد . مربی معمولا ورزشکاری باتجربه در رشته‌ای است که آن را آموزش می‌دهد.

ویژگی‌های مربی ورزش:

    متکی به نفس، خوددار و منظم است: مربی ورزش الگوی بازیکنان خود است. بنابراین، اگر شما به عنوان یک مربی می‌خواهید این ویژگی را در بازیکنان خود ایجاد کنید که بی شک یک ورزشکار به آنها نیاز دارد، در وهله اول باید خود دارای آن باشید. اعتماد به نفس مربی می‌تواند به اعضای تیم توانی مضاعف بدهد. 
ریزبین و دقیق است: در واقع این مربی‌ها هستند که استعدادهای ورزشی را شناسایی می‌کنند و این کشف تنها در صورت ریزبین بودن آنها امکان پذیر است.

   صبور است: صبور بودن از ویژگی‌های یک معلم است و مربی ورزش نیز از این ویژگی مستثنا نیست. 
پرانرژی و دارای روابط اجتماعی بالاست: یک مربی حرفه‌ای باید به عنوان مشوق و شتاب دهنده به تیم خود عمل کند. در ضمن، باید این توانایی را داشته باشد که با افراد ارتباط عاطفی و اجتماعی برقرار کند؛ چرا که برای کشف استعدادهای اعضا و کمک به آنها باید در ابتدا آنها را به درستی بشناسد و با ضعف‌ها و قوت‌هایشان آشنا باشد. تنها با این ارزیابی دقیق است که او می‌تواند از بازیکنان در تیم بهترین استفاده را بکند. 
   انتقادپذیر و منعطف است: یک مربی حرفه ای باید اشتباهات خود را بپذیرد و آنها را برطرف کند تا شاهد پیشرفت تیم خود باشد. این افراد می‌پذیرند که همیشه نکاتی برای یادگیری وجود دارد و همواره به دنبال یادگیری هستند.

ورود به شغل مربیگری ورزش:

   این روزها رشته تربیت بد نی در هنرستان‌ها تدریس می‌شود. با این حال، شما با دریافت مدرک کارشناسی درسطح بالاتری امکان مربیگری دارید. فدراسیون های مختلف نیز مربی‌هایی را آموزش می دهند و مدرک لازم را به آنها اعطا می‌کنند. آنچه یک مربی ورزش باید بداند، عبارت است از: تمرینات ورزشی، علوم ورزشی، فیزیولوژی، حرکت‌شناسی، تغذیه و تناسب اندام، تربیت بدنی و طب ورزشی. فراموش نکنید که شما نباید تنگی نفس یا هر نوع بیماری دیگری داشته باشید.

پیشرفت شغلی:

   یک مربی ورزش فعال هیچ گاه بیکار نخواهد ماند؛ زیرا می‌تواند به عنوان مربی در باشگاه‌های ورزشی آزاد فعالیت کند به عنوان مربی، کارشناس یا مربی بدن‌سازی جذب سازمان تربیت بدنی شود. اگر شما از نظر علمی واجد شرایط باشید و از لحاظ عملی نیز تجربیات لازم را به دست بیاورید، می‌توانید جذب فدراسیون های ورزشی شوید.

فضای شغلی:

   آموزش و پرورش، ادارۀ تربیت بدنی، تربیت معلم، باشگاه‌های ورزشی کشور و …. مربیان ورزش را به استخدام خود در می‌آورند. محیط کار این افراد باید امکانات ورزشی لازم را داشته باشد. نور، هوا و حجم سالن‌ها نیز باید مناسب باشد. حقوق و مزایای مربیان ورزشی براساس قوانین ادارۀ امور استخدامی کشور است.

وظایف و مسئولیت‌ها:

آموزش تکنیک‌های ساده ورزش، بدن‌سازی و بالا بردن قوای جسمانی
آموزش ظریف ترین نکات یک ورزش 
بررسی عملکرد بازیکنان تیم 
برنامه‌ریزی برای راهبردهای تیم 
تدوین برنامه بازی ها و زمان آنها 
دانستن اصول کمک های اولیه 
تصمیم گیری درمورد شخصیت‌ها وقابلیت های بازیکنان (چون هدف مربی، تربیت افراد در ابعاد جسمانی روانی است، باید از ویژگی‌های جسمی روانی ورزشکاران در هر دوره اطلاع کافی داشته باشد.)

مطلوبیت های شغل مربیگری ورزش:

    بسیاری از مربیان ورزش معتقدند که کار مفرحی دارند و از انجام دادن آن خسته نمی‌شوند. چرا که هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی ارتقا پیدا می کنند. از طرفی، این شغل جز، مشاغل همیشگی است؛ زیرا ورزش همواره و در تمام دوره‌ها و زمان‌ها مورد توجه قرار داشته است. به ویژه در سال‌های اخیر توجه مردم به ورزش و ارتباط آن با سلامت جسمی و روحی باعث شده است که موقعیت شغلی خوبی برای این افراد به وجود بیاید.

محدودیت های شغل مربیگری ورزش:

   حتما در زمان انتخاب این رشته به یاد داشته باشید که در برخی جوامع، تجهیزات مدرن و مقدار زیادی بودجه در اختیار مربیان ورزشی قرار می‌گیرد اما در جوامع دیگر، ممکن است بودجه بسیار کم و امکانات ناچیز باشد و این موضوع بر بهره‌وری آنها تاثیر بسزایی دارد. همچنین افرادی که دچار نارسایی قلبی و تنفسی هستند، نمی‌توانند این شغل را انتخاب کنند؛ زیرا حرکات شدید بدنی باعث پیشرفت بیماری آنها می‌شود.

اهمیت شغلی:

    ورزش بخش بزرگ و مهمی از فرهنگ جامعه ماست و در بسیاری از آثار به جا مانده از گذشتگان ما، به ویژه در شاهنامه فردوسی، به ضرورت و اهمیت آن اشاره شده است. تحقیقات بسیاری نشان داده‌اند که ورزش علاوه بر اینکه ابزار ارزشمندی برای سلامت جسمانی است، رابطه نزدیکی با سلامتی روانی و به ویژه پیشگیری از بروز ناهنجاری های روانی دارد. (ورزش از اضطراب می‌کاهد، اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و خود پنداری مثبت را تقویت می‌کند.) همچنین در تمام زمان‌ها و دوره‌ها مورد توجه و مهم بوده است و هرگز اهمیت خود را از دست نخواهد داد؛ زیرا با سلامت جسمی و روانی افراد جامعه رابطه دارد. با این حال، ورزش نادرست نیز صدمات جبران ناپذیری به همراه دارد. پس لازم است متخصصان این رشته، ورزش را به طور صحیح به ما بیاموزند.

منابعی برای کسب اطلاعات بیشتر:

     به هنرستان‌های تربیت بدنی یا باشگاه‌های ورزشی محله خود، مراجعه کنید. می‌توانید به اداره کل تربیت بدنی، تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش یا کمیته های ورزشی(از جمله والیبال، بسکتبال و … ) بروید و با کارشناسان آن ها نیز گفت وگو کنید.