آموختن علم فیزیک مناطق جدیدی از مغز را فعال می کند

به نقل از مرکز مشاوره صنعت ipcc نتایج یک مطالعه نشان می دهد که آموختن فیزیک نه تنها انسان را باهوش تر می کند بلکه موجب فعال شدن مناطق جدیدی از مغز می شود.محققان دانشگاه درکسل در آمریکا در مطالعه ای متوجه شدند با درگیر شدن افراد در حل مسائل فیزیک، بخش هایی از مغز فعال می شود که عموما ارتباطی به یادگیری علوم ندارند.
محققان در این مطالعه با استفاده از تصویربرداری ام.آر.آی جریان خون در مغز حدود 59 دانشجو را حین انجام یک آزمون فیزیکی که به استدلال نیاز داشت، اندازه گرفتند.
این دانشجویان در یک دوره آموزش فیزیک مبتنی بر روش مدل سازی نیز شرکت کردند؛ آموزش مدل سازی سبکی از آموزش است که افراد را تشویق به فعال بودن حین آموختن می کند.
سپس محققان جریان خون مغز این دانشجویان را قبل و بعد از شرکت در این کلاس فیزیک اندازه گرفتند.
بررسی اسکن ها قبل از برگزاری این دوره آموزشی فعالیت هایی را در بخش هایی از مغز نشان داد که با توجه، حافظه کاری و حل مسئله – قشر پیشانی فورناتال و قشر پاریتال – ارتباط دارند.
اسکن های گرفته شده از مغز این دانشجویان بعد از این دوره آموزشی نیز، فعالیت افزایش یافته ای را در قطب های پیشانی مغز که با فراگیری ارتباط دارند، نشان دادند.
محققان می گویند، این موضوع نشان می دهد فعالیت مغز را می توان با اشکال مختلف آموزشی تغییر داد.
به گفته محققان، این تغییرات در فعالیت مغز می تواند به تغییرات رفتاری پیچیده تر در نحوه استدلال دانش آموزان در پاسخ به سوال های فیزیک قبل و بعد از آموزش ارتباط داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *