عصر طلایی کارآفرینی نزدیک ایستگاه پایانی

پردیس فناوری کیش-طرح مشاوره تخصصی صنعت- گروه خدمات عمومی

چرا عصر طلایی کارآفرینی رو به پایان است؟

در طول دهه‌ی گذشته، بازار سهام در حال رونق، رشد اشتغال ثابت و احساس مصرف‌کننده نسبتا مثبت بوده است. طی این زمان، یک اتفاق دیگر نیز افتاده؛ کارآفرینی به یک مد و روند واقعا زودگذر تبدیل شده است.

چرا ما انسان‌ها به ربات‌‌ها آسیب می‌رسانیم؟

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره تخصصی صنعت-گروه مهندسی:

شاید همه‌ی ما درباره‌ی انتقام ربات‌ها از انسان و شورش آن‌ها مقاله‌هایی خوانده و فیلم‌هایی دیده باشیم؛ اما در دنیای واقعی، این انسان‌ها هستند که به ربات‌ها آسیب می‌رسانند.

به عنوان برخی از اخبار ماه‌های گذشته دقت کنید: «سر رباتی را کنار جاده‌ای (هیچ‌بات) در فیلادلفیا بریدند»؛ «به ربات نگهبان در سیلیکون‌ولی حمله کردند»؛ «افرادی در سن‌فرانسیسکو به ربات نگهبان حمله کردند و سرتاپایش را با سُس تنوری پوشاندند».

سؤالی که پیش می‌آید این است: چرا مردم به ربات‌ها، به‌ویژه ربات‌های انسان‌نما، حمله می‌کنند؟ این پدیده مختص ایالات متحده‌ی آمریکا نیست؛ بلکه در همه‌ی نقاط جهان دیده می‌شود. برای مثال، در یکی از مراکز خرید در اوزاکا‌ی ژاپن، سه پسر با تمام توان به جان ربات انسان‌نما افتاده بودند. در مسکو نیز، مردی با چوب بیس‌بال به رباتی آموزگار به‌نام آلان‌تیم حمله کرد و ربات درحالی‌که روی زمین افتاده بود، تقاضای کمک می‌کرد.

چرا ما این‌ گونه رفتار می‌کنیم؟ آیا مخفیانه از این موضوع می‌ترسیم که ربات‌ها شغل‌هایمان را بگیرند؟ آیا از این می‌ترسیم که جوامع ما را دگرگون کنند؟ از این می‌ترسیم که ربات‌ها در آینده تک‌تک حرکات ما را با توانایی‌های رو‌به‌رشدشان و حس شرورانه‌ای کنترل خواهند کرد؟ شاید همین طور باشد!

توهم شورش به‌نوعی در خودِ کلمه‌ی ربات نهادینه شده است. کارل کاپک، نمایش‌نامه‌نویس اهل چک، این کلمه را برای اولین‌بار به‌منظور توصیف آدم‌های مکانیکی استفاده کرد. پیش از آن و در گذشته، از کلمه‌ی ربات برای اشاره به «سیستم بردگی قراردادی» استفاده می‌کردند. از همان زمان‌های دور، ترس از شورش بردگان در هنگام ادای کلمه‌ی ربات احساس می‌شد. سپس، این ترس به استفاده از خدمتکارهای مکانیکی نیز کشیده شد و اکنون نگرانی‌ها درباره‌ی قیام ربات‌ها در آینده، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

آریستوتل جورجسون، کمدین شبکه‌های اجتماعی می‌گوید ویدئو‌هایی که او از حمله‌ی مردم به ربات‌ها آپلود می‌کند، در میان محبوب‌ترین پُست‌های اینستاگرامی‌اش قرار دارد. به‌گفته‌ی جورجسون، بیشتر بازخوردهای مخاطبان در بخش دیدگاه‌ها، بازتابی از ترس آن‌ها از شورش ربات‌ها است.

جورجسون می‌گوید برخی افراد در بخش دیدگاه‌ها می‌گویند با کتک‌زدن ربات‌ها موافق هستند:

بعضی‌ها می‌گویند ما باید آن‌ها را کتک بزنیم تا هیچ‌وقت خیال شورش به سرشان نزند. بااین‌حال، گروه دیگری هستند که می‌گویند نباید این کار را بکنیم؛ چون وقتی ربات‌ها این ویدئو‌ها را ببینند، عصبانی می‌شوند.

آگنیشکا ویکوفسکا، دانشمند علوم اعصاب و رفتارهای شناختی و عضو هئیت‌تحریریه‌ی مجله‌ی بین‌المللی رباتیک اجتماعی (International Journal of Social Robotics) معتقد است مخالفت انسان‌ مقابل ربات‌ انگیزه‌ها و شکل‌های مختلفی دارد؛ اما همه‌ی آن‌ها بازتابی از همان روشی هستند که انسان‌ها به یکدیگر صدمه می‌زنند. بدرفتاری با ربات‌ها شاید از همان روان‌شناسی قبیله‌ای نشئت گرفته باشد؛ یعنی همان مفهوم خودی‌ها و غیرخودی‌ها.

ویکوفسکا می‌گوید:

شما مأموری دارید؛ رباتی که در شاخه‌ای جداگانه از انسان‌ها قرار گرفته است. بنابراین، ممکن است خیلی راحت درگیر مکانیزم روان‌شناختی طرد شوید؛ چون فکر می‌کنید آن‌ها خودی نیستند. این موضوعی است که باید درباره‌اش بحث کرد: غیرانسانی‌کردن ربات‌ها حتی درحالی‌که آن‌ها انسان نیستند.

آنچه باعث تناقض می‌شود، این است که تمایلمان برای غیرانسانی‌کردن ربات‌ها از غریزه‌ی ما برای قائل‌شدن صفات انسانی به آن‌ها سرچشمه می‌گیرد. نایت‌اسکوپ (Knightscope)، بزرگ‌ترین سازنده‌‌ی ربات‌های نگهبان در ایالات متحده‌ی آمریکا است؛ سازنده‌ی همان ربات‌هایی که در سن‌فرانسیسکو به دو دستگاه از آن‌ها حمله کردند. ویلیام سانتانا لی، مدیراجرایی این شرکت می‌گوید خودش سعی می‌کند با محصولاتش به‌نوعی رفتار نکند که انگار موجودات باشعوری هستند؛ اما مشتریان او نمی‌توانند جلوی خود را بگیرند. وی می‌گوید:

درواقع، بخش بزرگی از مشتریان ما درنهایت روی این ماشین‌ها اسم می‌گذارند. برای مثال، می‌دانم افراد اسم‌هایی مانند هولمز و واتسون، رُزی، استیو، CB2 (نام یکی از شرکت‌های ساخت دکور) و CX3PO (نام یکی از خودروهای شرکت مزدا) را روی این ربات‌ها گذاشته‌اند.

ویکوفسکا می‌گوید این دشمنی با ربات‌ها که از تمایل به نسبت‌‌دادن صفات انسانی نشئت گرفته ممکن است بازتاب‌دهنده‌ی سندرم فرانکشتاین باشد. ما از ربات‌ها می‌ترسیم؛ چون آن‌ها را به‌خوبی درک نمی‌کنیم؛ چون کمی شبیه ما هستند؛ اما کاملا مثل ما نیستند.

فردرید کاپلان، رئیس بخش علوم انسانی دیجیتال در مؤسسه اکوپلی‌تکنیک در لوزان سوئیس، مقاله‌ای با این عنوان نوشته است: «چه کسی از ربات‌های انسان‌نما می‌ترسد؟» در این مقاله، وی می‌گوید مردم کشورهای غربی به‌خود به چشم ماشین‌های بیولوژیکی دانا نگاه می‌کنند و شاید به‌همین‌دلیل، از درک تفاوت بین ایده‌ی انسان‌بودن و ماشین‌ها عاجزند. او در مقاله‌ی خود به موضوع جالبی اشاره کرده است: سیستم عصبی انسان بعد از کشف الکتریسیته به‌خوبی فهمیده شد. دی‌ان‌ای (DNA) لزوما به‌صورت شکل آنالوگ کدهای کامپیوتری تفسیر شده است و قلب انسان اغلب به‌صورت پمپ مکانیکی توصیف می‌شود. کاپلان معتقد است در هر بُعدی از علم ما خودمان را در آینه‌ی ماشین‌هایی که می‌توانیم بسازیم، می‌بینیم.

این نظریه نمی‌تواند دلیل تخریب ماشین‌ها و ربات‌هایی را توضیح دهد که شبیه انسان نیستند. در ایالات متحده‌ی آمریکا، دَه‌ها خراب‌کار به خودروهای خودران در آریزونا سنگ پرتاب کرده‌اند. برای مثال، گزارش‌های رسیده از سن‌فرانسیسکو به این نکته اشاره می‌کند که راننده‌ها از قصد با خودروهای خودران تصادف می‌کنند. شاید این برخوردهای خشن با ربات‌ها ناشی از احساس ترس ما از بیکاری یا انتقام باشد. در مقاله‌ای که سال گذشته اقتصاددانان MIT و دانشگاه بوستون منتشر کردند، به این موضوع اشاره شده که چگونه اضافه‌شدن ربات به محیط‌های اقتصادی فرصت شغلی ۶ کارگر را ازبین می‌برد. کارگر‌ان یقه‌آبی، یعنی کارگرانی که بیشتر به کارهای یدی اشتغال دارند، بیش از دیگران درمعرض بیکاری قرار می‌گیرند. در مارس گذشته، خودرویی خودران در آریزونا با خانمی برخورد کرد که به مرگ او منجر شد. بعد از آن حادثه، افکار عمومی به‌شدت به این فناوری حساس و ستیزه‌جو شد. برای مثال، شخصی ویدئویی را در یوتیوب آپلود کرده بود که با تکان‌دادن اسلحه‌ی خود در هوا، دلیل تنفر خود از ماشین‌ها را همین تصادف اعلام می‌کرد.

بدرفتاری با ربات‌های انسان‌نما ممکن است پرهزینه و نگران‌کننده باشد، بااین‌حال، از دیدگاه ویکوفسکا شاید راه‌حلی برای این موضوع وجود داشته باشد. او با اشاره به یکی از تجربه‌های یکی از همکارانش در زمینه‌ی ربات‌های تعاملی، داستانی تعریف می‌کند. او می‌گوید:

اخیرا در کلاس مهدکودک، ربات به کودکان معرفی شد؛ اما کودکان تمایل عجیبی برای انجام رفتارهای خشن با ربات داشتند. برای مثال، با پا به آن ضربه می‌زدند و اصلا با آن رفتار مهربانانه‌ای نداشتند. این رفتار کودکان با ربات‌ها ادامه داشت تا اینکه یکی از پرستاران مهدکودک نام‌گذاری ربات‌ها را شروع کرد. بعد از آن، ربات‌ها دیگر فقط ربات نبودند؛ بلکه اندی و جو و سالی بودند و رفتار خشن کودکان متوقف شده بود. این موضوع بسیار جالب است. انگار که نام‌گذاری ربات‌ها بلافاصله باعث شده بود آن‌ها کمی به‌جمع خودی‌ها نزدیک‌تر شوند.

ویلیام سانتانا لی نیز تجربه‌ها‌ی مشابهی درباره‌ی رفتارهای ناشایستی که مشتریان با برخی از ربات‌های خود داشته‌اند، با ما درمیان می‌گذارد. او می‌گوید:

بهترین راه برای ما این است که وقتی به مکان جدیدی می‌رویم، قبل از اینکه حتی بسته‌بندی ربات را بازکنیم، مستقیم به تالار شهر می‌رویم و برنامه‌ی غذایادگیری برگزار می‌کنیم؛ یعنی به مردم می‌گوییم بیایید با ربات آشنا شوید و کیک هم بخورید. سپس، مسابقه‌ی نام‌گذاری برگزار می‌کنیم و با افراد درباره‌ی این موضوع صحبت می‌کنیم که ربات‌ها چه کار‌های می‌توانند یا نمی‌توانند انجام دهند. بعد از انجام این کارها، همه چیز کاملا به‌خوبی پیش می‌رود.

+Training Course CompTIA Network

+Training Course CompTIA Network

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره تخصصی صنعت_ گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات :

پردیس فناوری کیش با هدف ارتقای سطح مهارت های شغلی برگزار میکند:

+Training Course CompTIA Network، در دهه های اخیر شبکه های کامپیوتری به عنوان یکی از بسترهای سریع، پرقدرت و کم هزینه ارتباطی شناخته شده است به طوری که خدمات شبکه باعث به وجود آمدن روشی برای سازماندهی مناسب و دسترسی سریع تر به اطلاعات شد. راه اندازی شبکه نیازمند دانش و توانمندی فوق العاده می باشد از این رو اگر به مباحث شبکه علاقه مند هستید و اطلاعاتی در زمینه دوره های شبکه ندارید یا اطلاعات محدودی دارید، دوره آموزشی +Network اولین قدم در این راه است. در این دوره به بررسی مفاهیم اولیه شبکه ، پروتکل ها از جمله TCP/IP، توپولوژی ها، لایه ها و سایر موارد مهم در کار با شبکه پرداخته و افراد را جهت ورود به دوره های تخصصی تر شبکه از جمله دوره های مایکروسافت، سیسکو ، لینوکس و امنیت شبکه آماده می سازد. لذا دوره  +Network به عنوان پیشنیاز کلیه دوره های مربوط به شبکه و بهترین نقطه شروع این دوره ها می باشد.

با ارائه مدرک بین المللی

محل برگزاري : پردیس فناوری کیش

تاريخ برگزاري : شروع دوره 21 بهمن ماه 1397

شهريه كارگاه : 380/000 هزار تومان

مخاطبین دوره:

  • تکنسین های شبکه
  • فارغ التحصیلان و دانشجویان کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • کلیه افراد علاقه مند به مباحث تخصصی شبکه

ثبت نام هم اکنون در پرتال ثبت نام مركز

ثبت نام هم اکنون در پرتال ثبت نام مركز

برای اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید .


سرفصل

  • مفاهیم و اصول شبکه
  • انواع توپولوژی شبکه
  • کابل کشی شبکه
  • فیبر نوری
  • Internet Protocol (IP)
  • معرفی انواع تجهیزات ارتباطی شبکه
  • انواع روش های دسترسی(Access Method)
  • انواع ساختار WAN
  • مدل OSI
  • انواع پروتکل ها و امکان دسترسی از راه دور
  • امنیت شبکه
  • معرفی برخی از سرویس های شبکه

دلایل صفر نشدن قیمت بیت کوین

پردیس فناوری کیش-طرح مشاوره تخصصی صنعت- گروه صنعت:

چرا قیمت بیت‌کوین هرگز به صفر نمی‌رسد

دانمارک سیلیکون‌ولی اروپایی می‌سازد.

پردیس فناوری کیش-طرح مشاوره تخصصی صنعت_گروه مدیریت:

دولت دانمارک قصد دارد با ساخت ۹ جزیره‌ی مصنوعی، کپنهاگ را به بهشت علم و فناوری و منطقه‌ای ایده‌آل برای استارتاپ‌ها تبدیل کند.

توسعه‌دهندگان پروژه‌ی Holmene قصد دارند نسخه‌ی سیلیکون‌ولی اروپایی را در شهر کپنهاگ، پایتخت دانمارک پیاده‌سازی کنند. در این پروژه ۹ جزیره‌ی مصنوعی ساخته می‌شود و با مستقر شدن کسب‌وکارهای جدید، اروپای شمالی را به بهشتی برای توسعه‌ی علم و فناوری تبدیل خواهد کرد.

دولت دانمارک با همکاری شرکت معماری و برنامه‌ریزی شهری Urban Power قصد اجرای این پروژه را دارد. این پروژه منطقه‌ی صنعتی دانمارک را حدود سه هزار مترمربع با ساختمان‌های کارآمد انرژی گسترش می‌دهد که انتظار می رود ۳۸۰ کسب‌وکار جدید و ۱۲ هزار شغل را به این منطقه جذب کند.

این ۹ جزیره توسط ۸۷ هزار مترمربع خاک استخراج شده از پروژه‌های متروی زیرزمینی و سایر پروژه‌های معماری ساخته می‌شوند. پروژه‌ی Holmene حدود دو میلیون و ۲۹۴ هزار مترمربع ساختمان‌های صنعتی برای تحقیق و تولید دارد که برق آن توسط پنج توربین بادی ۶ مگاوات روی خط ساحلی تولید می‌شود. در تئوری، توربین‌ها به تنهایی ۱۰ درصد الکتریسیته‌ی کل شهر کپنهاگ را تولید می‌کنند.

همچنین انتظار می‌رود Holmene بزرگ‌ترین نیروگاه زباله در شمال اروپا را داشته باشد که زباله‌ی ۱.۵ میلیون آدم رابازیافت کرده و به انرژی و آب پاکیزه تبدیل می‌کند. سازندگان این پروژه می‌گویند، منطقه‌ی طبیعی بزرگی نیز برای ورزش و تفریح و بهبود تنوع زیستی در نظر گرفته شده است.

دولت دانمارک و برخی مقامات مهم این کشور گمان می‌کنند اجرای این پروژه بسیار عالی است اما برخی شهروندان دانمارکی ناراضی هستند. شهروندان معتقد هستند این موضوع روی ترافیک شهری، جمعیت و حمل‌ونقل تأثیر می‌گذارد و باعث بالارفتن قیمت مسکن در این منطقه می‌شود، همان‌طور که سیلیکون‌ولی باعث بالارفتن قیمت مسکن در سان‌فرانسیسکوی آمریکا شده است. از همین رو شهروندان کپنهاگ معتقد هستند ساخت این پروژه، شهرشان را به سان‌فرانسیسکوی شماره‌ی دو تبدیل خواهد کرد.

پیشرفت و توسعه همیشه با مناقشاتی اجتناب‌ناپذیر همراه است، اما این پروژه مزایای بیشتری نسبت به همتای آمریکایی خود دارد و حداقل می‌توان گفت این پروژه برخلاف سیلیکون‌ولی با محیط زیست سازگار است.

دوره تخصصی تربیت تکنسین طراحی و چاپ

دوره حرفه ای طراحی و چاپ با استخدام    

 

مرکز مشاوره تخصصی صنعت و مدیریت (کیش تک)جهت آموزش و توانمند سازی نیروهای جوان و خبره در حوزه طراحی وچاپ اقدام به برگزاری دوره کاملاً علمی و کاربردی و کارگاهی در زمینه طراحی،لیتوگرافی،چاپ و صحافی نموده است که افراد شرکت کننده پس از گذراندن این دوره توانایی طراحی انواع پوستر،کاتالوگ و کارت و کتاب را خواهند داشت و خروجی مناسب جهت انجام مراحل بعدی چاپ را با توجه به تکنیک های انتخاب رنگ و طرح ارائه خواهند نمود.یادگیری متدها و روش های لیتوگرافی،چاپ و صحافی در دو بخش تئوری و عملی صورت می پذیرد ،بخشی از دوره به صورت کارگاهی و عملی بوده و 54 ساعت پس از پایان دوره کارورزی جهت ورود به بازار کار در نظر گرفته شده استکه منجر به استخدام افراد برتر در این حوزه می گردد.هدف از برگزاری این دوره بسته آموزشی علمی و عملی ورود افراد متخصص یه بازار پر رونق طراحی و چاپ و نیز افزایش توانمندی افراد شاغل در این حوزه است.

 

در پایان به افراد علاوه بر ارائه مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی،کارت متخصصین صنعت و نیز معرفی جهت استخدام ارائه خواهد شد.

مبلغ شهریه برای 96 ساعت دوره آموزشی 1،920،000 تومان می باشد که در صورت تمایل قابل تقسیط در 3 مرحله می باشد.

هزینه این دوره به صورت کاملا حداقلی می باشد که قابل پرداخت در چند مرحله است.

لینک ثبت نام:portal.kishtech.ir

تلفن تماس:02166176196-02166493527

محاسبات ابری قدرت رقابتی شرکت‌های کوچک را افزایش می‌دهد

پردیس فناوری کیش-طرح مشاوره تخصصی صنعت- گروه صنعت:

محاسبات ابری قدرت رقابتی شرکت‌های کوچک را افزایش می‌دهد

شرکت‌های کوچک و جوان، گرایش بیشتری به استفاده از فناوری‌های ابری دارند و می‌توانند با استفاده از مزایای آن، جایگاه خود را در بازار ارتقا دهند.

آیا فناوری دیجیتال، یک نیروی دموکراتیزه کننده است که به شرکت‌های کوچک کمک می‌کند با شرکت‌های بزرگ رقابت کنند؟ آیا مزایای بیشتری برای شرکت‌های کوچک فراهم می‌کند؟ این سؤال اخیراً توجه زیادی را به خود جلب کرده، مخصوصاً به‌این‌علت که داده‌ها نشان می‌دهد سرعت تشکیل و راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید کاهش‌یافته و شرکت‌های بزرگ، بخش اعظم بازار را در دست خود دارند.

باوجود این روندها، تحقیقات نشان می‌دهد که فناوری واقعاً می‌تواند مزیتی برای شرکت‌های کوچک و جدید باشد. محققان در مطالعات اخیر خود، استفاده از پردازش ابری را در تمامی شرکت‌های تجاری آمریکا موردمطالعه قرار دادند. محاسبات ابری یک پارادایم فناوری اطلاعات مبتنی بر دسترسی از راه دور به یک مخزن مشترک از منابع محاسباتی است. قرار دادن داده‌ها در «ابر» اساساً به این معنا است که به فرد دیگری پول پرداخت می‌کنید تا داده‌های شما را مدیریت کند. سپس هر زمان که به این داده‌ها نیاز داشتید، از طریق اینترنت به سرور او متصل می‌شوید و به داده‌های خود دسترسی پیدا می‌کنید. به‌علاوه، شما نیازی به آنالیز این داده‌ها در کامپیوتر خود ندارید، بلکه بسته به تقاضا می‌توانید آن‌ها را اجاره کنید.

محبوبیت محاسبات ابری طی پنج سال گذشته بسیار افزایش یافته است. عواملی نظیر کاهش هزینه‌های ثابت محاسبات، عدم نیاز به استخدام کارمندان فناوری اطلاعات، سرورها و سخت‌افزارها، به کوچک‌ترین شرکت‌ها اجازه می‌دهد نیازهای محاسباتی بزرگ و حتی غیرمنتظره‌ی خود  را برطرف کنند.

 Cloud Technology

به‌عنوان‌مثال KenSci یک شرکت کوچک تجزیه‌وتحلیل بهداشت و درمان است که با استفاده از تکنیک‌های یادگیری ماشین، صدها متغیر مرتبط با شرایط بیمار را بررسی می‌کند و احتمال فوت، بستری مجدد و سایر ریسک‌های سلامتی را پیش‌بینی می‌کند. KenSci با تکیه بر ابر موفق شده به‌سرعت محدوده‌ی خدمات خود را در سراسر دنیا گسترش دهد، بدون اینکه پیشاپیش زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود را در سطح چشمگیری توسعه داده باشد. چابکی محاسباتی پردازش ابری، نقش مهمی در ساخت و  توسعه‌ی محصولات جدید «هوشمند» دارد.

Pivothead نیز شرکتی با ۲۵ کارمند است که از فناوری‌های پوشیدنی برای کمک به افراد نابینا (یا افرادی که به اختلالات بینایی دچارند) استفاده می‌کند. اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط سنسورهای پوشیدنی به ابر فرستاده می‌شود، از طریق الگوریتم‌های یادگیری ماشین پردازش می‌شود و به گفتار یا متن تبدیل می‌شود تا به حرکت افراد در محیط اطراف کمک کند.

این مثال‌ها نشان می‌دهد که پردازش ابری، با دموکراتیزه کردن قدرت پردازش، به توانمندسازی انبوه شرکت‌های کوچک کمک کرده است. مجموعه‌ی داده‌های بیش از یک‌میلیون شرکت آمریکایی (از دهه‌ی ۸۰ میلادی) این ادعا را تائید می‌کند.

تحقیقاتی که در بالا به آن اشاره کردیم، سه نتیجه‌ی کلیدی را مطرح می‌کرد: اول، محاسبات ابری رشد بسیار چشمگیری داشته است. در سال ۲۰۱۰، کمتر از نیم درصد از شرکت‌ها از این فناوری استقبال کرده بودند، درحالی‌که این آمار در سال ۲۰۱۶ به هفت درصد می‌رسید و رشد متوسط آن در هرسال، ۵۰درصد بود. دوم اینکه تصویب و پذیرش رایانش ابری، در سراسر آمریکا روی‌داده است نه‌فقط در یک منطقه‌ی خاص. هرچند رشد تصویب این فناوری در مناطق شهری و آموزشی، بیشتر و سریع‌تر است. سوم، محاسبات ابری برخلاف برخلاف سایر تکنولوژی‌هایی مانند کامپیوترهای شخصی و تجارت الکترونیک، ابتدا توسط شرکت‌های کوچک‌تر و جوان‌تر پذیرفته‌شده است.

Cloud Technology

مجموعه داده‌ای که در این تحقیقات مورداستفاده قرار گرفت، از مرکز اطلاعات تماس Aberdeen به‌دست‌آمده بود که از دهه‌ی ۱۹۸۰، تماس تلفنی میلیون‌ها آمریکایی را برقرار می‌کرد. آن‌ها با دقت سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای میلیون‌ها شرکت آمریکایی را در هرسال ثبت می‌کردند. این مجموعه داده، به دلیل پوشش گسترده و کیفیت بالای داده‌ها، غالباً توسط محققان دانشگاهی مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته این نظرسنجی‌ها نیز بی‌عیب و نقص نیستند. مهم‌ترین ایراد داده‌ها این است که پاسخ‌دهندگان پردازش ابری را طبق دیدگاه خود تعریف کرده‌اند. به‌بیان‌دیگر، گرچه بسیاری از خدمات اینترنتی امروزی، مستلزم این است که شرکت دیگری داده‌های ما را مدیریت کنند، اما در این نظرسنجی انتظار داریم که شرکت‌ها، سرویس میزبان ابری خود را مشخص کنند: AWS،مایکروسافت آژور، اوراکل، آی‌بی‌ام  کلاود، گوگل کلاود پلتفرم، علی‌بابا یا هر سرویس دیگر. نتایجی که در ادامه‌ی این مطلب ذکر می‌شود، از تحلیل اطلاعات پذیرش «محاسبات ابری» ۱۵۰ هزار شرکت آمریکایی به‌دست‌آمده است:

تصویب فناوری ابر در صنایع مختلف آمریکا

نمودار زیر، رشد محاسبات ابری را از سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهد. همان‌طور که می‌بینیم، این نرخ از ۰.۳ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۷ درصد در سال ۲۰۱۶ افزایش‌یافته و هرسال دو برابر شده است. به‌علاوه، این رشد در تمام صنایع مختلفی که موردبررسی قرارگرفته‌اند وجود دارد.

 Cloud Computing Adoption

تحقیقات نشان می‌دهد که گستره‌ی جغرافیایی رایانش ابری، نشان‌دهنده‌ی پذیرش گسترده‌ی این فناوری از سوی صنایع مختلف سراسر آمریکا است. درواقع ما صرفاً با یک تکنولوژی جدید روبرو نیستیم که از سمت استارتاپ‌های نوظهور نیویورک و سانفرانسیسکو مورد استفاده قرارگرفته باشد. از سال ۲۰۱۰ به بعد، این فناوری در تمام نواحی آمریکا رشد قابل‌توجهی داشته است.

کوچک، جوان، ابری

در نمودار بعد، ما شاهدیم که کوچک‌ترین شرکت‌ها، استقبال بیشتری از این فناوری داشته‌اند. به‌طور متوسط ۱۰ تا ۱۵ درصد از شرکت‌هایی که کمتر از ۲۵ کارمند دارند، محاسبات ابری را مورداستفاده قرار داده‌اند، درحالی‌که شرکت‌های متوسط، نرخ پذیرش کمتری دارند. درواقع نرخ تصویب این فناوری در شرکت‌هایی که حدود ۱۰۰ کارمند دارند، پایین است. شاید به این دلیل که آن‌ها آن‌قدر بزرگ هستند که از سیستم‌های داخلی برای محاسبات خود استفاده کنند، ولی هنوز آن‌قدر توسعه‌نیافته‌اند که هم از سیستم‌های پردازش داخلی و هم از سیستم‌های ابری استفاده کنند.

در میان شرکت‌های بزرگ، یعنی شرکت‌هایی که بیش از ۱۰۰ کارمند را در استخدام خود دارند، بار دیگر افزایش نرخ تصویب را شاهد هستیم. به‌طور متوسط ۵ تا ۱۰ درصد این شرکت‌ها از محاسبات ابری نیز استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد که شرکت‌های کوچک؛ واقعاً پیشگامان تصویب رایانش ابری هستند.

Adoption of Cloud Technology

در ادامه‌ی تحقیقات، محققان نرخ پذیرش محاسبات ابری را با نرخ پذیرش دو فناوری دیگر مقایسه کردند: کامپیوترهای شخصی (PCها) و تجارت الکترونیک. جالب است که در این موارد، شرکت‌های بزرگ‌تر با الگویی کلاسیک، نرخ پذیرش وسیع‌تری داشتند. مشخص است که «ابر»، فناوری بسیار جذابی برای شرکت‌های کوچک است.

اما این فقط شرکت‌های کوچک نیستند که پردازش ابری را تصویب می‌کنند. شرکت‌های جوان هم نرخ پذیرش بالاتری نسبت به شرکت‌های قدیمی دارند. بنابراین شرکت‌های جوان، چابک و کوچک، پیشگامان پذیرش فناوری ابر هستند. در این مرحله هم به‌طور مشابه، شرکت‌های قدیمی نخستین شرکت‌هایی بودند که کامپیوترهای شخصی و تجارت الکترونیک را پذیرفته بودند.

Adoption of Cloud Technology

همه‌ی این نتایج حاکی از آن است که محاسبات ابری ی یک تکنولوژی غیرمعمول است که جذابیت زیادی برای شرکت‌های جوان و کوچک دارد. محققان باور دارند که این فناوری، امکان محاسبات قدرتمند را در خانه فراهم کرده است؛ بدون اینکه هزینه‌ی بالایی را به متقاضیان تحمیل کند. به عبارتی، محاسبات ابری، محاسبات را در عموم جامعه گسترش داده و آن را دموکراتیزه کرده است.

دسترسی انعطاف‌پذیر به منابع محاسبات، به شرکت‌های کوچک اجازه می‌دهد به‌سرعت مقیاس خود را بالا یا پایین بیاورند و محصولات جدید یا ویژگی‌های آن‌ها را مورد آزمایش قرار دهند. این چابکی عملیاتی به‌ویژه زمانی که با تقاضای ناامن یا محیط شدیداً رقابتی روبرو شویم، اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. شواهد جدید نشان می‌دهد که امکان «اجاره» منابع فناوری اطلاعات نیز به بقا و بهره‌وری شرکت‌های جوان کمک می‌کند.

این یافته‌ها، در دورانی که با کاهش پویایی کسب و کارها مواجهیم، امیدبخش به نظر می‌رسند. گرچه به‌طور دقیق نمی‌دانیم که پردازش ابری چگونه عملکرد شرکت‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ولی بدون شک کاهش هزینه‌های محاسباتی، شانس حیات و پیشرفت شرکت‌های کوچک را افزایش می‌دهد.

روش‌هایی برای شناسایی ایده‌های کسب‌وکار که جهان را تغییر می‌دهند

پردیس فناوری کیش-طرح مشاوره تخصصی صنعت- گروه صنعت:

روش‌هایی برای شناسایی ایده‌های کسب‌وکار که جهان را تغییر می‌دهند

آیا می‌خواهید ایده‌ی کسب‌وکاری داشته باشید که جهان را تغییر دهد؟ قدم اول اینکه به‌صورت محلی فکر کنید؛ ببینید جامعه‌ی محلی شما دقیقا به چه چیزی نیاز دارد.

توانایی شناسایی صنایع و کسب‌وکارهایی که آماده‌ی موفقیت بزرگ در بازار هستند، قدم اول است؛ اما کارآفرینی نیازمند موردی بیش از یافتن ایده‌ ای است که بتواند درآمد زیادی ایجاد کند. کارآفرینان برای بهره‌مندی از قدرت انگیزشی لازم که منجر به موفقیت پایدار شود، باید به ایده‌هایی دست یابند که به قدر کافی قدرتمند باشند تا جهان را ازطریق تاثیرات عمده‌ی اقتصادی، اجتماعی یا زیست‌محیطی تغییر دهند.

اگر ایده‌ی شما این معیار را برآورده کند و محصول یا خدمات شما در جهت منافع جامعه باشد، به‌سادگی، از انگیزه‌ی بیشتری برای درگیرشدن با چالش‌های کارآفرینی پیش رو برخوردار خواهید بود. به‌دلیل اینکه این ایده‌ای است که شما واقعا می‌توانید از لحاظ احساسی و عاطفی در آن سرمایه‌گذاری کنید. البته، مشکل اصلی در وهله اول، شناسایی این ایده‌های کسب‌ و کاراست.

چگونه این ایده‌ها را پیدا کنیم؟ در ادامه پنج راه ساده معرفی می‌شود که ازطریق آن‌ها می‌توانید ایده‌های تجاری تغییردهنده‌ی جهان را پیدا کنید:

ایده / Idea

۱. فرصت‌ها را در جامعه‌ی اطراف خود جست‌وجو کنید

گرچه فرهنگ‌ها و زبان‌ها ممکن است متفاوت باشد، بسیاری از چالش‌های دنیای ما در بین بسیاری از نقاط جهان مشابه هم هستند. به همین ترتیب، یکی از بهترین راه‌ها برای شناسایی ایده‌های متحول‌کننده‌ی جهان، این است که محلی شروع کنید؛ به‌دنبال مسائلی باشید که مربوط‌به جامعه‌ی محلی شما باشد.

نظر جفری لسلی، مدیرعامل شرکت Screems در مورد چگونگی جست‌وجوی فرصت‌های محلی، جالب توجه است. پیش‌بینی شده است که این شرکت هلندی، تغییراتی را در سطح محلی و جهانی با استفاده از MAPS) Major Appliance Power Station) ایجاد خواهد کرد. مپس، یک دستگاه تولید انرژی پاک است که می‌تواند در خانه یا محل کار نصب شود. این دستگاه می‌تواند جوامع را در سراسر جهان ازطریق برق مقرون‌به‌صرفه و پایدار تغییر دهد. لسلی این نکته در مورد محلی فکر کردن را تأیید می‌کند:

بسیاری از بهترین ایده‌ها از مشاهدات شخصی ما به دست می‌آید، اما برای به دست آوردن این بینش، شما باید به درون این جامعه بروید.

وی پیشنهاد می‌کند تا برای یادگیری بیشتر در مورد مسائلی که او اشاره می‌کند، به یک گروه داوطلب ملحق شوید و مقاله‌های خبری را بخوانید که در مورد مشکلات شهر شما صحبت می‌کنند. لسلی می‌گوید:

این تعاملات در سطح میکرو، می‌تواند در یافتن مسئله‌ای که بتوانید به آن پاسخ دهید، کمک کنند.

شما می‌توانید به‌جای تلاش برای تحول کل جهان در یک اقدام، ایده‌هایی را شناسایی کنید که ابتدا بتوانند در جامعه محلی شما آزمایش شوند. این کار می‌تواند به‌عنوان یک راه عالی برای تنظیم دقیق تلاش‌های شما و اندازه‌گیری تاثیرات آن همگام با آمادگی برای بردن ایده‌ی خود به یک مرحله‌ی بزرگ‌تر عمل کند.

دزدیدن ایده

۲. از تجارب شخصی خود استفاده کنید

بسیاری از قدرتمندترین ایده‌های متحول‌کننده‌ی جهان از تجربیات و چالش‌هایی ناشی می‌شود که کارآفرین در زندگی خود با آن مواجه بوده است. لحظه‌ای به مشکلی که در حال حاضر با آن رو‌به‌رو هستید فکر کنید. این مشکلات می‌تواند در حال تاثیرگذاری بر تلاش‌های کسب‌وکاری فعلی، زندگی شخصی و خانه‌ی شما باشند.

احتمالا شما تنها کسی نیستید که با این مسائل رو‌به‌رو هستید.

به‌جای اینکه منتظر فرد دیگری باشید تا مشکل شما را حل کند، با توسعه‌ی یک ایده‌ی کسب‌وکار که به‌طور مستقیم مسائل گریبان‌گیر شما را نشانه گرفته است، اقدام به تغییر جهان کنید. مهم‌تر از این، بدانید که وقتی به مشکلات خود رسیدگی می‌کنید احتمال بیشتری خواهد داشت که برای ایجاد بهترین راه‌حل ممکن مشتاق و علاقه‌مند باشید.

به‌عنوان مثال، در مورد لسلی، به معنای نگاه‌کردن به خانه‌اش در هلند و دیدن وابستگی سنگین به سوخت‌های فسیلی بود. این حقیقت، همراه‌با افزایش نگرانی در مورد تغییرات آب‌وهوایی، راه‌حل او را نه‌تنها به پیشرفتی مهم برای شرکتش، بلکه به پیشرفتی بزرگ برای جهان با ظرفیت اصلاح الگوی تولید انرژی تبدیل کرده است.

ایده

۳. به‌دنبال ایده‌هایی باشید که دیگران نیز درگیر آن شوند

بسیاری از موفق‌ترین ایده‌های متحول‌کننده‌ی جهان، صرفا محصول یا خدمت جدیدی را ارائه نمی‌دهند. آن‌ها به‌دنبال تغییر نحوه‌ی برخورد مردم با زندگی روزمره خود هستند. تغییر چشم‌انداز ذهنی یک فرد در درازمدت به میزان قابل ملاحظه‌ای تاثیر بیشتری خواهد داشت.

این مثال را که مونیکا بورژئو، مشاور کسب‌وکار، به اشتراک گذاشته درنظر بگیرید. همان‌طور که در هافینگتون‌پست می‌نویسد، جان پل فلینتوف (نویسنده و سخنران TEDx) برای کمک به حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از گرمایش جهانی کار می‌کند. او متوجه شد که می‌تواند تفاوت‌های فوری را با کمک گرفتن از همسایگانش ایجاد کند. اگرچه، او این کار را با غرق کردن آن‌ها در حقایق و تحقیقات انجام نداد، بلکه با دادن … نهال‌های گوجه فرنگی. بورژئو می‌نویسد:

فلینتوف هرساله، نهال‌های گوجه فرنگی مازاد خود را به همسایگانش می‌داد. این اقدام ساده و محبت‌آمیز باعث شد همسایگان او شروع به کاشت برخی از مواد غذایی خود و در نتیجه کاهش تاثیرات زیست‌محیطی کنند.

با درگیر کردن مشتریان و اعضای جامعه به‌صورت شخصی، شما تفاوت‌های بسیار بیشتری را نسبت به کار به‌صورت انفرادی ایجاد می‌کنید.

۴. از مسیر خود بیرون بیایید تا از دیگران بپرسید چگونه می‌توانید کمک کنید

کشف ایده به‌تنهایی همیشه آسان نیست. به همین دلیل است که طوفان مغزی به‌طور مداوم به‌عنوان یک ابزار قدرتمند شناخته شده است. شما ممکن است در حال تقلا برای ارائه‌ی یک ایده‌ی تغییردهنده‌ی جهان باشید؛ اما ممکن است افراد زیادی در اطراف شما وجود داشته باشند که دارای بینش عالی هستند و می‌توانند شما را در مسیر درست هدایت کنند.

از مشورت کردن با چندین گروه مختلف برای پیدا کردن ایده‌ها نهراسید.

به‌عنوان مثال، می‌توانید از خانواده و دوستان درباره چالش‌های خاصی بپرسید. می‌توانید با همکاران هم‌فکر خود که مایل به تأثیرگذاری نیز هستند، مشورت کنید. شما حتی می‌توانید گروه‌های کانونی را در جامعه‌ی خود ایجاد کنید.

کسب‌وکارهای موفق در خلاء کار نمی‌کنند، به‌ویژه اگر می‌خواهند جهان را تغییر دهند. با استفاده از ورودی‌های دیگران، ایده‌های بیشتری برای حل مسائل و مشکلات بالقوه می‎‌توانید ایجاد کنید.

کسب و کار

۵. ازطریق کارهای خیرخواهانه، سهم خود را ادا کنید

ایده‌ی اولیه‌ی کسب‌وکار شما لزوما به خودی خود، نیازی به تغییر جهان ندارد. اما هنگامی‌که به‌درستی آن را با تلاشی بشردوستانه هماهنگ کنید، می‌توانید به نیرویی واقعی برای خوبی تبدیل شوید.

حبیر سایان، شرکت عینک‌سازی خود را به چیزی بیش از یک کسب‌وکار سنتی تبدیل کرد؛ زیرا او عینک‌هایش را اهدا کرده و کلینیک‌های چشم‌پزشکی را در کشورهای فقیر راه‌اندازی کرد. سایان در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکار خود، این ایده‌های بشردوستانه را در ذهن نداشت. اما با شناسایی مسائل واقعی مربوط‌به صنعتش، توانست این تلاش‌های خیرخواهانه را به‌عنوان بخش اصلی هویت شرکتش تبدیل کند. یک عینک به خودی خود ممکن است جهان را تغییر ندهد؛ اما همگام کردن آن‌ها با کمک‌رسانی‌های بشردوستانه قطعا این پتانسیل را دارد.

چه به‌دنبال بهبود شرایط زندگی برای افراد فقیر و تلاش برای ایجاد انقلاب در صنعت خود هستید، پیدا کردن یک هدف عالی‌تر در کار خود می‌تواند تمام تلاش‌های کارآفرینی شما را تغییر دهد.

ایجاد یک تفاوت معنادار، به آن اندازه که ممکن است فکر کنید، دور از دسترس نیست.

منبع:زومیت

 
 

لینکدین به پایان مسیر و شکست نزدیک می‌شود؟

پردیس فناوری کیش-طرح مشاوره تخصصی صنعت- گروه صنعت:

دو سال از زمان فروخته‌شدن لینکدین به مایکروسافت می‌گذرد؛ درحالی‌که به‌عقیده‌ی برخی کارشناسان، هنوز اتفاق خاصی در شبکه‌ی اجتماعی اختصاصی کسب‌وکار رخ نداده است.

یکی از تبلیغات مشهور لینکدین در سال‌های اولیه‌ی فعالیت، از چند اسلاید ساده و موسیقی آماده‌ای تشکیل می‌شد که از شاتراستاک خریده شده بود. آن تبلیغات به‌هیچ‌وجه نشان‌دهنده‌ی استارتاپی نبود که روزی غولی همچون مایکروسافت آن را بخرد. به‌هرحال، همان شرکت را درنهایت ردموندی‌ها با قیمت ۲۷ میلیارد دلار خریدند که حدود ۵۰ درصد بیش از قیمت‌گذاری پیشین روی مجموع ارزش سهامش بود.

برخی کارشناسان مایکروسافت را به‌‌دلیل خرید لینکدین، «احمق» توصیف می‌کنند؛ اما این شرکت در زمان مدیریت ساتیا نادلا خریده شد؛ کسی که خریدهای معقولانه‌ای را در تاریخ رهبری خود مدیریت کرده است. او به بازگرداندن مایکروسافت به روزهای اوج مشهور است؛ روزهای اوجی که تا پیش از مدیریت مدیرعامل نه‌چندان محبوب، یعنی استیو بالمر، کام مایکروسافت را شیرین کرده بود. بالمر تجربه‌های خرید اشتباه زیادی در کارنامه‌‌اش داشت. نمونه‌ی بارز آن‌ها، تصاحب نوکیا در سال ۲۰۱۳ با رقم ۷.۹ میلیارد دلار بود. به‌هرحال، نویسنده‌ی مقاله‌ی منبع، یعنی Lance Ng اعتقاد دارد احتمالا نادلا نیز اشتباه مشابهی با قیمتی ۳.۴ برابر بیشتر مرتکب شده است.

پردیس فناوری کیش-طرح مشاوره تخصصی صنعت- گروه صنعت:

اطلاعات خرید کاربران، زیربنای کسب و کار بزرگ تبلیغاتی آمازون