کنفرانس پارک های علمی

به نقل از مرکز تخصصی مشاوره صنعت ipcc سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علمی از 12 تا 14 شهریور جاری در اصفهان برگزار شد و حدود 500 شرکت کننده از 50 کشور در آن حضور داشتند که افزون بر 150 نفر از آنها، مدعوین کشورهای خارجی بودند.
مدعوین خارجی این کنفرانس را رییسان و کارشناسان پارک های علمی 50 کشور دنیا تشکیل می دادند که نمایندگان بخش توسعه و فناوری کشورهای خود بودند و برای تبادل دانش و تجربه با مسوولان و کارشناسان پارک های علمی ایران به اصفهان سفر کردند.
آیین پایانی این کنفرانس با حضور مقام های بلندپایه ایران از جمله وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین رئیس و دبیرکل انجمن جهانی پارک های علمی و سفرای بیش از 30 کشور برگزار شد که خود گویای اهمیت و جایگاه بین المللی این گردهمایی است.
به گفته رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، در این شرایط که تنگناهای مختلفی به صورت ناجوانمردانه در حال تحمیل شدن به کشورمان است، حضور نمایندگان 50 کشور دنیا در کنفرانس بین المللی پارک های علمی اصفهان، موفقیت بزرگی برای ایران محسوب می شود.
مهدی ابطحی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مدعوین خارجی برای همکاری، همفکری و تبادل نظر درباره نحوه اداره پارک های علمی، چالش های مشترک و همکاری های بین المللی در راستای رشد اقتصاد دانش بنیان به ایران سفر کردند.
او افزود: این مشارکت بزرگ بین المللی، نشان داد که ایران منزوی نیست و پیوسته راه توسعه خود را ادامه می دهد و دنیا نیز ایران را در این جهت یاری خواهد کرد.
ابطحی با اشاره به مذاکره های چهره به چهره در این کنفرانس، تاکید کرد: در این مذاکره ها، روابط بین پارک های علمی کشورمان با خارج از کشور عمیق تر شد و جهانیان به ظرفیت بالای ایران در زمینه نوآوری آشنا شدند.
او با تاکید بر اینکه بسیاری از مدعوین خارجی کنفرانس برای سفر دوباره به کشورمان و گسترش روابط بین المللی اعلام آمادگی کردند، گفت: مدیران بخش های دولتی و خصوصی کشورمان نیز باید تلاش کنند، نگرانی های موجود از جمله در بخش اقتصادی را با قابلیت و رویکرد نوآوری برطرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *