کپی رایت

پردیس فناوری کیش طرح مشاوره ومتخصصین صنعت ومدیریت،گروه فناوری و ارتباطات

کپی رایت چیست

کپی رایت نوعی حمایت قانونی است،که به سازندگان اثار دیجیتال اعطا میشود.

کپی رایتهدف  فرایند

هدف فرایند،پیشرفت فرهنگی است،که موجب تعهد پذیری افراد به انجام کار های خلاقانه

در صورتی که بتوانند از مزایای اقتصادی بهره مند شوند،میشود.

محافظت های فرایند

مالک  این فرایند دارای پنج حق عمده میباشد:

تکثیر اثر مشمول فرایند

انجام کارهای تبلیغاتی

نمایش کار های تبلیغاتی

توضیع به عموم افراد

استثناهای محافظت از این فرایند

کار اورجینال همیشه توسط فرایند  ،پشتیبانی نمیشود،آثاری که تکثیر  ان ها منقضی شده باشد،یا در مورد ان ها به کار گرفته نشود ،اصطلاحا حوزه عمومی نامیده،وممکن است ازادانه توسط هر فردی مورد استفاده قرار بگیرد.

تکثیر در عصر رسانه های دیجیتال

اسان بودن تکثسر،ویرایش وانتقال رسانه های دیجیتال چالش های جدی را در محافظت ها سنتی از تکثیر کردن مطرح  میکند.قانون تکثیر در عصر رسانه های آنالوگ به وجود آمدو حقوق تعیین شده به واسطه آن،به خاطر ماهیت رسانه ها قابل دفاع بود.

سواستفاده از مطالب کپی رایت

شرکت های تامین کننده خدمات اینترنتی(ISP)دارای انگیزه قوی ،بوده،تا به محض مطلع شدن دارنده کپی رایت ازاتهام به تخطی فورا نسبت به حذف ،رسانه ها از سایت های که میزبان ان هستند ،اقدام نماید.

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *