کوچکترین ماه نورد دنیا

کوچکترین ماه نورد دنیا

پردیس فناوری کیش-طرح مشاوره ی متخصصین صنعت و مدیریت-گروه صنعت

انگلیس قصد دارد یک ماه نورد ۱.۵ کیلوگرمی را در ٢٠٢١ میلادی به ماه بفرستد.این ماه نورد به جای چرخ، چهار پا دارد و کوچکترین ماه نورد دنیا به حساب می آید.

این ماه نورد کوچک که فقط یک و نیم کیلوگرم وزن دارد در یکی از ماموریت های ناسا به سطح ماه ارسال می شود. ماه نورد مذکور به جای چرخ دارای چهارپا است و می‌تواند به بخش هایی از ماه نفوذ کند که لندرهای دیگر قادر به بررسی آن نبوده اند.‌

ماه نورد مذکور توسط شرکت اسپیس بیت ساخته شده است.لندر آستروباتیک به نام پرگرین می‌تواند ۱۴ ابزار ناسا و همچنین ۱۴ محموله باری شرکای دیگر از جمله اسپیس بیت را به ماه ببرد. پیش‌بینی می‌شود این لندر در یک جولای ٢٠٢١ میلادی به آسمان برود و ماه نورد انگلیسی از زیر آن روی سطح ماه آزاد می شود.

در مرحله بعد ماه نورد انگلیسی در سطح ماه حرکت و اطلاعات اکتشافی را جمع آوری می کند. ماه نورد اسپیس بیت دارای دو دوربین است و به این ترتیب می تواند از خود سلفی بگیرد.

پاهای ماه نورد به این ابزار کمک می کند هنگام اکتشاف سطح و حرکت در مناطق با شیب تند یا صخره ای شبیه انسان رفتار کند. کاوشگر اسپیس بیت می تواند در برابر دمای ١٣٠ درجه سانتی گراد تا ١٣٠- درجه سانتیگراد در شب مقاومت کند و مدت ماموریت آن یک روز ماه یعنی حدود ۲ هفته است. پس از آن شب در ماه آغاز می‌شود و این کاوشگر یخ می زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *