چگونه از گرم شدن بیش از اندازه گوشی‌های هوشمند جلوگیری کنیم؟

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که اطرفیانتان که به طور نرمال از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند، از گرم شدن آنها ابراز نارضایتی کنند. بسیاری از کاربران هم معمولاً از بیش از اندازه گرم شدن گوشی در زمان شارژ، بازی کردن و یا پخش ویدئو ناراحتند. این موضوع زمانی بیشتر به چشم میاد که صنعت تولید گوشی‌های هوشمند روی به استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر با ظرفیت 4000 میلی آمپرساعت و حتی بیشتر آورده است.

البته ممکن است که دلیل داغ شدن گوشی شما مشکلات سخت‌افزاری باشد، اما معمولاً راهکارهایی وجود دارد که می‌تواند این موضوع را حل کند. ما به شما 6 راه‌حل برای جلوگیری از گرم شدن گوشی پیشنهاد خواهیم داد.

Charger plug phone on car

1. از تماس مستقیم با نور خورشید جلوگیری کنید
قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب آن هم به صورت مستقیم می‌تواند باعث داغ شدن گوشی شود. این موضوع برای گوشی‌هایی که قاب پشتی آن پلاستیکی است، شدت بیشتری دارد. علاوه‌براین تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن طولانی مدت گوشی در معرفی نور آفتاب به نمایشگر لمسی آن آسیب می‌زند. بهتر است که در هوای گرم گوشی خود را درون کیفتان نگه دارید.

2. در زمان شارژ گوشی را روی تخت یا مبل رها نکنید
گوشی‌های هوشمند در زمان شارژ گرما منتشر می‌کنند. قرار دادن آنها بر روی سطحی مانند مبل از انتقال گرما جلوگیری کرده و به جای آن دمای خود گوشی بالا می‌رود. بهتر است که در زمان شارژ، گوشی را بر روی سطوح سخت قرار دهید.

3. قاب پشتی گوشی را درآورید
قاب پشتی گوشی هم مانند مبل و تخت مانع انتقال گرما می‎شود و این دمای گوشی را بالاتر می‌برد. درآوردن قاب باعث به جریان افتادن جبهه هوای گرم درون گوشی و خنک شدن دستگاه می‌شود.

4. برنامه‌هایی که بیش از اندازه از پردازنده کار می‌کشند را حذف کنید
برنامه‌های متعددی هستند که همواره در پس‌زمینه گوشی فعال‌اند و بخش بزرگی از فعالیت پردازنده را به خود اختصاص می‌دهند. این برنامه‌ها باعث بالارفتن دمای گوشی نیز می‌شوند. بنابراین بهتر است آنها را از گوشی خود حذف کنید.

5. از شارژرها و باتری‌های متفرقه استفاده نکنید
اگر امکان این هست، فقط از شارژر اصلی گوشی خودتان استفاده کنید. شارژرهای متفرقه تأثیر مستقیمی بر باتری و گرم شدن گوشی دارند. این موضوع برای باتری‌های متفرقه هم به همین صورت است.

6. گوشی خود را در تمام طول شب به برق وصل نکنید
بسیاری از ما در زمان قدیم گوشی‌های خود را در تمام طول شب به شارژر وصل می‌کردیم و تعداد کسانی که هنوز هم این کار را انجام می‌دهند زیاد است. این نه تنها باعث داغ شدن بیش از اندازه گوشی می‌شود، بلکه بر روی باتری آن هم در طولانی مدت تأثیرات بدی خواهد گذاشت.