چگونه از لاستیک های تراکتور مراقبت کنیم؟

چگونه از لاستیک های تراکتور مراقبت کنیم؟

پردیس فناوری کیش – طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت – گروه کشاورزی 

نگهداری از لاستیک تراکتور

با گسترش کشاورزی استفاده از وسایلی مانند تراکتور بسیار مرسوم شده است زیرا این وسیله چندین برابر انسان ها راندمان دارد.

البته خرید ماشین آلات کشاورزی بخشی از مراحلی می باشد که باید طی کنید. در مراحل بعدی باید یادبگیرید که چگونه با آن ها کار کنید که آسیب نبینند .

نگهداری از ماشین آلات کشاورزی از دیگر بخش های استفاده از این وسایل کاربردی می باشد. با نگهداری صحیح و دقت در سرویس ها دوره ای هزینه های خود را به راحتی کاهش دهید. 

قسمت  مهم  تراکتور

یکی از مهم ترین قسمت های تراکتور یا هر ماشین کشاورزی دیگری تایر ها می باشند.

 طریقه آماده سازی تایر ها قبل از شروع کار واجب بوده که شامل تنظیم باد، تعویض، پنچر گیری و سنگین کردن میباشد. به همین دلیل راننده تراکتور باید تسلط کامل و مهارت کافی را برای انجام این کار ها داشته باشد.

امروزه در اکثر ماشین الات کشاورزی ازتایر های بادی استفاده می شود. چرخ های چنین ماشین های کشاورزی به طور معمول برای سرعت های کم طراحی شده اند ولی دارای مقاومت بالایی هستند.

به دلیل این که تراکتور های کشاورزی در شرایط سخت و تحت فشار زیادی حرکت می کنند و ممکن است که به آن ها فشار زیادی وارد شود به همین دلیل باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

ویژگی تایرهای تراکتور

تحمل فشار های زیاد در شرایط گوناگون

جذب تکان ها و ارتعاشات برای حرکت نرم وسیله نقلیه

حفظ تعادل وسیله نقلیه

مقاومت در برابر ساییدگی

tiers

معنی نوشته های روی تایر ها

هر تایری دارای نوشته هایی می باشد که این نشانه ها اطلاعات خاصی را در خود جای داده اند. این نوشته ها بر روی دیواره تایر نوشته شده که شامل سال تولید، اندازه تایر، تعداد لایه های تایر، حداکثر فشار باد، سرعت قابل تحمل و … می باشند.

اگر بر روی تایر را نگاه کنید کدی بر روی آن نوشته که به طور مثال P185/60R14 می باشد. حرف اول این کد که در اینجا با P شروع شده است دارای معنا و مفهومی خاص می باشد.

F   کاربرد لاستیک در چرخ های جلو

 R  کاربرد لاستیک در چرخ های عقب

  I   استفاده در ادوات کشاورزی

ابعاد لاستیک نیز از کد بالا قابل شناسایی می باشد. به عنوان مثال در کد بالا پهنای لاستیک برابر است با 18.5 سانتی متر است و قطر داخلی رینگ نیست 60 سانتی متر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *