معرفی دوره کارشناسی ارشد مدیریت رسانه:

معرفی دوره کارشناسی ارشد مدیریت رسانه:

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت_گروه منابع انسانی

رشته میان رشته ای مدیریت رسانه در دپارتمانهای مختلف دنیا رویکردهای متفاوتی دارد.

1. این رشته برای اولین بار در ایران در سال 81 بوسیله دانشکده صداوسیما ارائه شد. بنابراین رشته مدیریت رسانه در این دانشگاه رویکردی ارتباطات محور دارد و در مجموعه دانشکده ارتباطات این دانشگاه قرار گرفته است و بیشتر معطوف به اداره ی رادیو وتلویزیون است. استفاده از اساتید باتجربه و ارزشی در حوزه رسانه ها، نزدیکی به محیط حقیقی رسانه ملی با تمام چالشها و سختیهایش و محیط یکدست دانشجویان دانشکده ارتباطات این دانشگاه مزیت ویژه ای را برای دانشجویان این دانکشده فراهم آورده است.

البته پذیرفته شدن در این دانشگاه فقط به رتبه کنکور محدود نشده است. مصاحبه علمی، گزینش اعتقادی، معاینات پزشکی، تحقیق محلی و … دیگر مراحل لازم برای پذیرفته شدن در این دانشگاه است. دانشگاه صداوسیما از پذیرفته شدگان به میزان دوبرابر مدت تحصیل تعهد خدمت به سازمان صدا وسیما اخذ می کند.

2. اما اوضاع در دانشگاه علامه طباطبایی به گونه دیگری است. رشته مدیریت رسانه در این دانشگاه زیرمجموعه دانشکده مدیریت جای گرفته است. اساتید این دانشگاه در حوزه ارتباطات حرف اول را در کشور می زنند. البته دانشجویان ارشد مدیریت رسانه این دانشگاه از این اساتید بهره ی چندانی نمی برند. چراکه اساتید ارتباطاتی در دانشکده مدیریت حضور ندارند!!!

3. این رشته در دانشگاه تهران هم زیرمجموعه ی دانشکده مدیریت است. نکته مثبت در دانشگاه تهران این است که دانشجویان این دانشگاه برای حضور در مقطع دکترا شانس بیشتری دارند. چرا که از طرفی تنها دانشگاه دولتی ارائه دهنده دکتری این رشته در ایران دانشگاه تهران است و از طرفی دیگر اساتید حاضر در مصاحبه دکتری این دانشگاه اساتید سابق دانشجویان مدیریت رسانه در همین دانشگاه در دوره ارشد بوده اند!!!

 

 

دروس دوره ارشد:

دروس پیش‌نیاز

ارتباط جمعی (۲ واحد)
مدیریت عمومی (۲ واحد)
کاربرد آمار در علوم اجتماعی (۲ واحد)
حقوق ارتباطات (۲ واحد)
ارتباطات انسانی (۲ واحد)
بنیادهای علم سیاست (۲ واحد)
جمع: ۱۲ واحد

دروس اختصاصی

نظریه‌های انتقادی در ارتباطات جمعی (۳ واحد)
ارتباطات بین‌الملل و میان فرهنگی (۳ واحد)
حقوق بین‌الملل ارتباط جمعی (۳ واحد)
مدیریت ارتباط و رفتار سازمانی (۳ واحد)
مدیریت اسلامی (۲ واحد)
مدیریت استراتژیک (۲ واحد)
مدیریت رسانه (۱) (۲ واحد)
مدیریت رسانه (۲) (۳ واحد)
روش تحقیق و ارزیابی (۲ واحد)
زبان تخصصی (۲ واحد)
پایان‌نامه (۴ واحد)

دروس اختیاری:

افکار عمومی (۲ واحد)

آشنایی با پروپزال(۲ واحد)

سمینار مدیریت(3واحد)

و….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *