مطالعه کل مخازن کشور در دستور کار قرار می‌گیرد

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران از مطالعه کل مخازن نفت و گاز کشور با دستور وزیر نفت خبرداد.
به گزارش شانا، غلامرضا منوچهری صبح امروز در روز دوم و پایانی سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت در نخستین نشست بالادستی سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو گفت: با دستور وزیر نفت، مطالعه کل مخازن کشور در دستور کار قرار می‌گیرد که این اقدام و بهره‌مندی از مشاوران داخلی و خارجی در این مسیر، زمینه مناسبی برای جهش توسعه در صنعت نفت فراهم می‌کند.
وی افزود: شرکت ملی نفت ایران باید بیش از پیش برای ایفای نقش به عنوان کارفرما آماده شود؛ این در حالی است که مواجهه با ذینفعان و ذی مدخلان بسیار در بخش نفت و گاز، حرکت را سخت کرده است.
رئیس نخستین نشست بالادستی در سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو تصریح کرد: برای توسعه به اخلاق حرفه‌ای و زمینه فرهنگی مناسب نیاز داریم. هم اکنون زمینه فرهنگی صنعت نفت به طور کامل فراهم نیست و این صنعت به احیای ساختار نیاز دارد.
به گفته معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت، بخش خصوصی نباید مانند بخش دولتی بوروکراتیک باشد و باید کارآمدی و چابکی حداقل در شرکت‌های خصوصی حفظ شود و از آن حمایت کنیم.
منوچهری گفت: میدان‌های مشترک، به ویژه آن دسته از میدان‌هایی که احتمال فرار هیدروکربور در آنها وجود دارد در اولویت توسعه قرار دارند و پس از آن، مخازن پیچیده با ضریب بازیافت‌های پایین و میدان‌های بزرگ که توسعه آنها تولید و درآمد بیشتری نصیب کشور می کند، اولویت‌های بعدی ما هستند.

وی افزود: انتظار ما از شرکت‌های بین المللی، تامین مالی و ارائه فناوری‌های نو است و در اجرای قراردادهای توسعه میدان‌ها، دستیابی به تولید تجمعی مناسب و بالابردن ضریب بازیافت برای ما بسیار حائز اهمیت است.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت گفت: در عین برخورداری از ذخایر هیدروکربوری فراوان، امنیت کامل در سایه اقتدار جمهوری اسلامی ایران بر کشور سایه افکنده و وجود زیرساخت‌ها در حوزه راه، حمل و نقل، صادرات و …، فعالیت شرکت‌های اکتشاف و تولید و شرکت‌هایی که در حوزه EPC فعال هستند و سرانجام بهره مندی از متخصصان و کارشناسان زبده، از دیگر مزیت‌های صنعت نفت ایران برای فعالیت سرمایه گذاران به شمار می‌رود.
منوچهری تصریح کرد: برآوردها نشان می‌دهد در پنج سال آینده، قیمت نفت  ٤٠ تا ٦٠ دلار برای هر بشکه خواهد بود و لازم است اقتصاد خود را با این قیمت تطبیق دهیم و هزینه‌ها را کاهش دهیم. اقتصاد بریز و بپاش باید در صنعت نفت تمام شود و برای حداکثرسازی سودآوری تلاش بیشتری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *