مدیریت بازرگانی
پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت _گروه مدیریت مالی:
مدیریت بازرگانی که سرآغاز آن کشور فرانسه میباشد، از دانشگاه ESCP Europe شروع شدهاست و به بحث در مورد پیرامون چگونگی کنترل سود، سرمایه، هزینه و استفادهٔ بهینه از امکانات موجود میپردازد. میتوان گفت که هدف از این رشته آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی بر مدیریت، جمعآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راهحلهای مختلف در مورد هر مسئله، تصمیمگیری و اجرای تصمیمات میباشد. تیلور پایهگذار این علم در مکتب کلاسیک بودهاست.
رشته مدیریت بازرگانی چیست ؟
مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش های مدیریت شرکتهای تجاری است زمانی یک شرکت میتواند بین خود، مشتریان و خریداران خود رابطه تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد. شخصی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد در جذب مشتریان و ارائه و معرفی درست و اصول محصول یا خدمات یک شرکت کوشش می کند و به صورت طبیعی مدیر بازرگانی شخصی است که نقش اساسی در سود و ضرر شرکت ها دارد.
دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی اموزش عالی است و مقصود از تشکیل این دوره اموزش نیروی انسانی تکنیسین موردنیاز سازمان ها، ادارات، مؤسسات و شرکت های دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظیفه ها و هدف های مختلف در سطوح کارشناسی می باشد.
گرایش های رشته مديريت بازرگاني برای ادامه تحصیل چه هستند؟
از جمله اصلی ترین گرایش های رشته مدیریت بازرگانی، میتوان به مواردی که در لیست زیر آمده اند اشاره نمود :
بازاریابی_بازرگانی بین المللی_تجارت الکترونیکی_مدیریت استراتژیک_بازرگانی داخلی_کارافرینی_گرایش های مالی_بیمه_تحول
هدف رشته مديريت بازرگانی
هدف از این رشته عبارت است از:شناخت دقیق با وظیفه های اساسی سازمان های بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در آشنایی مباحث مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تفکیک و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مباحث، محاسبه راه حل های گوناگون در خصوص هر مسئله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات متخذه.
دروس رشته مدیریت بازرگانی :
ردیف |
نام درس |
1 |
آمار و کاربرد آن در مدیریت 2 |
2 |
آمار و کاربرد آن در مدیریت 1 |
3 |
اصول حسابداری 1 |
4 |
اصول حسابداری 2 |
5 |
اقتصاد خرد |
6 |
اقتصاد کلان |
7 |
بازاریابی بین المللی |
8 |
بازاریابی و مدیریت بازار |
9 |
بازرگانی بین المللی |
10 |
بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان |
11 |
پول و ارز و بانکداری |
12 |
تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم |
13 |
تحقیق در عملیات 1 |
14 |
تحقیق در عملیات 2 |
15 |
تحقیقات بازاریابی |
16 |
توسعه اقتصادی و برنامه ریزی |
17 |
حسابداری صنعتی 1 |
18 |
حسابرسی 1 |
19 |
حقوق اساسی |
20 |
حقوق بازرگانی |
21 |
حقوق بازرگانی بین الملل |
22 |
روابط صنعتی |
23 |
روان شناسی کار |
24 |
روش تحقیق در مدیریت |
25 |
ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت 1 |
26 |
ریاضیات و کاربرد ان در مدیریت 2 |
27 |
زبان تخصصی 1 و 2 |
28 |
زبان تخصصی 3 و 4 |
29 |
سازمان های پولی و مالی بین المللی |
30 |
سمینار در مسائل بازاریابی |
31 |
سمینار در مسائل مالی |
32 |
سیاست پولی و مالی |
33 |
سیستم های خرید، انبارداری و توزیع |
34 |
سیستمهای اطلاعاتی مدیریت |
35 |
مبانی سازمان و مدیریت |
36 |
مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن |
37 |
مدیریت استراتژیک |
38 |
مدیریت تولید |
39 |
مدیریت رفتار سازمانی |
40 |
مدیریت مالی 1 |
41 |
مدیریت مالی 2 |
42 |
مدیریت منابع انسانی |
43 |
کامپیوتر و کاربرد آن در مدیریت |