لایحه انتشار صفر درصد گازهای گلخانه‌ای و حمایت از انرژی بیوگاز

لایحه انتشار صفر درصد گازهای گلخانه‌ای و حمایت از انرژی بیوگاز

پردیس فناوری کیش طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت گروه علوم ومهندسی محیط زیست

اخیراً قانون جدیدی در آمریکا با هدف دستیابی به انتشار خالص صفر گازهای گلخانه‌ای (GHG) در کشاورزی این کشور تا سال 2040 وضع شده است.

فناوری هضم بی‌هوازی می‌تواند در رسیدن به این هدف نقش داشته باشد. طبق اطلاعات ارسال‌شده به کنگره GOV، این لایحه با عنوان قانون ارتجاع کشاورزی یا HR 5861، در تاریخ 12 فوریه معرفی و به کمیته آموزش و کار در کمیته کشاورزی ارجاع شد.

تا به امروز، هیچ مؤسسه‌ای در حمایت از این لایحه ثبت‌نام نکرده است.

پینگری -نماینده دموکرات عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا- در تاریخ 26 فوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقررات این قانون را وضع می‌کند.

پینگری در آن بیانیه گفت: کشاورزی همیشه کاری با ریسک بوده است، اما الگوهای غیرقابل پیش‌بینی شدید آب و هوایی، چالش‌های بزرگی را ایجاد می‌کنند که تولید مواد غذایی کشور ما را تهدید و معیشت کشاورزان آمریکایی را به خطر می‌اندازد.

در سال گذشته، کشاورزان به‌دلیل بارندگی بسیار زیاد قادر به کاشت 19.6 میلیون هکتار از زمین‌های زراعی نبودند. ما باید شرایط را کنترل کنیم تا کشاورزان را در زمین و مشاغل نگه‌ داریم.”

همچنین او در بیانیه خود این سوال را مطرح کرده است که: “قانون ارتجاع کشاورزی به‌عنوان یک نقشه راه برای توالی بیشتر کربن در خاک و کاهش کلی انتشار گازهای گلخانه‌ای با حمایت از کشاورزان در کجا واقع شده است.

ما باید کشاورزان را با بهترین علم موجود توانمند سازیم و طیف وسیعی از ابزارهای حفاظتی را فراهم کنیم، زیرا آن‌چه برای یک کشاورز در شهر ماین سودمند است، ممکن است برای دیگری در آیووا یا جورجیا مفید نباشد.

من یک هدف بلندپروازانه اما قابل تحقق برای کاهش 50 درصدی میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای تا قبل از سال 2030 تعیین کرده‌ام.

چالش‌های این مقیاس نیازمند راه‌حل‌های جسورانه است و برخلاف سایر صنایع، کشاورزی یک فرصت منحصر به فرد دارد تا مقدار زیادی کربن را از جو بیرون بکشند و آن را در خاک ذخیره کنند.”

بر اساس گفته‌های پینگر، فعالیت‌های کشاورزی در حال حاضر 8.4 درصد از کل گازهای گلخانه‌ای منتشر شده در ایالات متحده را شامل می‌شود.

برای دستیابی به انتشار خالص صفر، این لایحه به شش هدف از حوزه سیاست‌گذاری از جمله :

  • افزایش تحقیقات
  • بهبود سلامت خاک
  • حفاظت از زمین‌های کشاورزی موجود
  • حمایت از سیستم‌های دامی مرتع
  • افزایش سرمایه‌گذاری در طرح‌های انرژی در مزرعه و کاهش ضایعات مواد غذایی متمرکز شده است.
  • هضم بی‌هوازی می‌تواند در تحقق اهداف چندین مورد از این زمینه‌های سیاسی کمک کند.

این قانون با هدف حمایت از سیستم‌های دامداری مبتنی بر مرتع، یک برنامه مدیریت جایگزین برای حمایت از مجموعه‌ای از راهبردهای مدیریت متان منتشر شده توسط دام ایجاد می‌کند.

با توجه به ابتکارات تولید انرژی در مزرعه، این لایحه بودجه برنامه انرژی روستایی برای آمریکا را افزایش می‌دهد، USDA را مستقیماً برای مطالعه انرژی‌های تجدیدپذیر دوگانه و سیستم‌های زراعی و دامی استفاده می‌کند و برنامه AgSTAR را به خدمات حفاظت از منابع ملی UDSA منتقل می‌کند.

کمک به کشاورزان علاقه‌مند در کاهش انتشار متان از طریق هضم بی‌هوازی مؤثر است.

با هدف کاهش ضایعات مواد غذایی، این لایحه همچنین حمایت فدرال را برای پروژه‌های ضایعات مواد غذایی و هضم بی‌هوازی غذا به انرژی افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *