صندوق های پژوهش در دانشگاههای تهران ایجاد خواهد شد

 

 به نقل از مرکز مشاوره صنعت ipcc استاندار تهران از تشکیل صندوق پژوهش در دانشگاههای پایتخت خبرداد و گفت: هدف از اجرای این طرح اختصاص منابع مالی برای پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاهها و توجه به شرکت های دانش بنیان است.محمد حسین مقیمی عصر شنبه در نشست شورای هماهنگی دانشگاههای استان تهران که در سالن امیر کبیر دانشگاه تهران برگزار شد اظهارداشت: یکی از اقدام های مهمی که به دنبال آن هستیم برقراری ارتباط میان دانشگاه و امور اجرایی است، چرا که در شهر و سطح استان بزرگترین و مهم ترین قطب های علمی و دانشگاهی وجود دارند.
وی با بیان اینکه توجه به مراکز علمی و دانشگاهی استان می تواند به توسعه و پیشرفت در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری کشور کمک کند افزود: با همکاری دانشگاهها می توان در جهت اصلاح فناوری و تولیدات گام های خوبی برداشت و محصولات با کیفیت تری را تولید کرد.
مقیمی ادامه داد: برای همکاری بیشتر با دانشگاهها، تاکنون سه جلسه با روسای دانشگاهها برگزار شده و در نظر داریم تا هر فصل جلسات کاری خوبی را با این نهادهای علمی برگزار کنیم.
استاندار تهران گفت: برای حمایت بیشتر از طرح های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاهی حدود 2 میلیارد تومان منابع مالی در نظر گرفته ایم.
مقیمی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور می توان با امکانات دانشگاهها، تخصیص منابع مالی استان و توجه به شهرک های دانش بنیان کمبودهای علمی و فناوری در استان را جبران کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *