شیرین‌سازی گاز فاز ۲ و ۳ پارس جنوبی به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شد

مدیر پروژه شیرین سازی میعانات گازی شرکت نفت و گاز پارس گفت: شیرین سازی میعانات گازی، در فازهای ۲و۳ پارس جنوبی از سوی شرکت ملی نفت ایران به پژوهشگاه صنعت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گروه شهید رجایی واگذار شد.

به گزارش تسنیم؛ سیروس پیکار در نشست بررسی اجرای طرح شیرین‌سازی میعانات گازی در فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در فازهای پارس جنوبی عملیاتی شده است اظهار داشت: در این راستاعملیات اجرایی پروژه احداث واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی یا شیرین‌سازی میعانات گازی تحت عنوان (DMC) در پالایشگاه دوم فازهای ۲ و۳ پارس جنوبی آغاز شد.

وی با بیان اینکه این پروژه به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء واگذار شده خاطر نشان کرد: قرارداد پروژه شیرین سازی میعانات گازی فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی از سوی شرکت ملی نفت ایران به پژوهشگاه صنعت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گروه شهید رجایی واگذار شده است.

مدیر پروژه شیرین سازی میعانات گازی شرکت نفت و گاز پارس بیان کرد: پروژه شیرین سازی میعانات گازی به منظور جداسازی ترکیبات گوگردی ترش و آلاینده از میعانات گازی تولیدی در پالایشگاه دوم پارس جنوبی اجراء شده است.

پیکار، با بیان اینکه نخستین واحد شیرین سازی میعانات گازی، در فازهای ۲و۳ پارس جنوبی اجرایی شده است تصریح کرد: این واحد برای نخستین بار در پارس جنوبی و به منظور کاهش اثرات خوردگی ترکیبات مضر موجود بر تاسیسات پالایشگاهی، ارتقا و بهبود کیفیت میعانات گازى و افزایش ارزش افزوده این فرآورده طراحی و اجرا می‌شود.

وی مدت اجرای پروژه شیرین سازی میعانات گازی فاز ۲ و ۳ پارس جنوبی را ۱۰ ماه اعلام کرد و افزود: بر اساس برنامه زمانبندی، مدت زمان اجرای این پروژه ۱۰ ماه در نظر گرفته شده و تاکنون پیمانکار حدود ۵۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز را تامین کرده است.

مدیر پروژه شیرین سازی میعانات گازی شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به خصوصیات پروژه یاد شده بیان کرد: ویژگی منحصر به فرداین پروژه این است که در مجاورت واحدهاى در حال بهره برداری پالایشگاه فازهاى ۲ و ۳ پارس جنوبی و ضمن رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط خاص اجرا می‌شود.

پیکار افزود: در قالب پروژه واحد شیرین سازی میعانات گازی، در فازهای ۲و۳ پارس جنوبی برای نخستین بار سیستم تصفیه خانه به منظور تصفیه پساب‌های حاوی ترکیبات کاستیکی و قلیایی ناشی از فعالیت‌های این واحد و بخشی از پساب‌های تولیدی پالایشگاه احداث شده و پساب تصفیه شده مطابق با استانداردهای روز زیست محیطی قابلیت استفاده مجدد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *