شرکت ملی نفت ۵ قرارداد پژوهشی در حوزه اکتشاف امضا کرد

 

قراردادهای پژوهشی شرکت ملی نفت ایران با هدف توسعه زیرساخت‎های علمی و فناوری در کشف منابع هیدروکربوری، میان این شرکت و پنج دانشگاه منتخب کشور امضا شد.
 به گزارش خبرنگار شانا، قراردادهای پژوهشی حوزه اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، صبح امروز (دوشنبه، ۲۱ اسفندماه)، با حضور وزرای نفت و علوم،  مدیرعامل شرکت ملی نفت و روسای دانشگاه‎های شهید بهشتی، فردوسی مشهد، خوارزمی، صنعتی شاهرود و شهید چمران اهواز امضا شد.
بر این اساس، طرح پژوهشی «توسعه فناوری‎های نوین ژئوشیمیایی اکتشافی با تاکید بر مدل‌سازی هیدروکربوری حوضه رسوبی در ناحیه دزفول شمالی» با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و طرح «توسعه فناوری‎ بهبود تصویرسازی زیرسطحی در اکتشاف منابع هیدروکربوری در حوضه رسوبی کپه‎داغ» با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد اجرا می‎شود.
دانشگاه خوارزمی در زمینه «توسعه فناوری‌های سنگ‎های کربناته شکافدار در ناحیه دشت آبادان» با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران همکاری خواهد کرد و «کاربرد ژئومکانیک در اکتشاف منابع هیدروکربوری و فناوری‎های نوین حفاری و مهندسی نفت در چاه‎های اکتشافی» موضوع همکاری با دانشگاه صنعتی شاهرود خواهد بود.
طرح پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز «توسعه فناوری‎های نوین ژئوشیمیایی اکتشافی با تاکید بر ژئوشیمی سطحی و زیرسطحی در ناحیه دشت‎آبادان» است.
مدت زمان اجرای هر یک از این قراردادها ۱۰ سال خواهد بود و اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای تمام پنج طرح پژوهشی در فاز نخست، ۱,۵ میلیون یورو و حدود ۳ میلیارد تومان است.
بر اساس این گزارش، با امضای قراردادهای پژوهشی حوزه اکتشاف با دانشگاه‎ها، نفت گام بلند دیگری در مسیر تقویت و تحکیم پیوند صنعت نفت و دانشگاه برداشته است. پیش از این، ۹ قرارداد فناورانه در حوزه بالادست و ۱۲ قرارداد فناورانه در حوزه پایین‎دست صنعت نفت ایران بین شرکت‎های اصلی وزارت نفت و دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی منتخب کشور امضا شده بود و افزون بر این قراردادها، هر یک از شرکت‎های اصلی و شرکت‎های تابعه آنها، در حوزه‎های مختلف با دانشگاه‎ها و مراکز پژوهشی کشور همکاری‎های خوبی دارند و بعضا تفاهمنامه‎ها و قراردادهای همکاری مشترکی نیز به امضا رسانده‎اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *