سیستم کلاس مجازی ویژه دانشگاه و مدارس

سیستم کلاس مجازی ویژه دانشگاه و مدارس

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_دپارتمان آموزشهای آنلاین:

با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از این دانشگاه‌ها کلاس‌های آموزشی خود را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی کردند تا دانشجویان از درس جا نمانند و این امر الگویی باشد برای بهره‌گیری در تعطیلی‌ها و موقعیت‌های اضطراری آینده. از آنجا که معمولا دانشجویان با شیوه آنلاین برگزاری کلاس‌ها آشنایی ندارند حال قرار گرفتن در این موقعیت برایشان سخت و سوال برانگیز است لذا قصد داریم نحوه برگزاری کلاس‌های آنلاین همزمان کیش تک (ادوب کانکت Adobe Connect) دانشگاه‌ها و مدارس توضیح دهیم.

راهنمای شرکت در کلاس‌های آنلاین در سامانه LMS

سیستم مدیریت یادگیری Learning Management System که در اختصار LMS نامیده می‌شود، اصلی‌ترین زیرساخت در آموزش‌های الکترونیکی مبتنی بر وب محسوب می‌شود. درواقع LMS بستری را فراهم می‌کند که امکانات لازم برای ارائه و استفاده از محتویات آموزشی را در اختیار ما قرار می‌دهد. از طریق LMS شما به صورت آفالین هم می‌توانید با استاد در ارتباط باشید.

دانشجویان پیش از ورود به سامانه LMS مرکز آموزش الکترونیکی باید ابتدا ضمن ثبت نام در پرتال مرکز کیش تک ، نام کاربری و رمز ورود  دریافت شده را وارد نمایید تا بتوانند وارد حساب کاربری خود در سامانه کیش تک شده و سپس دروس خود را در قسمت ورود به کلاسهای آنلاین انتخاب کرده و وارد کلاس آنلاین خواهید شد .

نیازمندی‌های اولیه جهت استفاده از سیستم (ادوب کانکت Adobe Connect) 
اینترنت پرسرعت (۲۵۶ kb و ترافیک ماهانه ۳ گیگابایت)

مرورگر وب (استفاده از Firefox و یا Chrome) آخرین ورژن توصیه می‌شود

(نصب آخرین نسخه نرم افزار Flash Player)

جهت دانلود نرم افزارهای موردنیاز می توانید از لینکهای زیر استفاده نمایید.

نحوه ورود به سامانه LMS
جهت ورود به سامانه LMS ابتدا راهنمای ورود به کلاس آنلاین همزمان را کامل مطالعه نمایید و سپس وارد کلاس آنلاین همزمان شوید .

جهت ورود به صفحه هر درس، بر روی نام درس مورد نظر کلیک کنید . به صفحه‌ای وارد می‌شوید که اطلاعات جامع راجع به همان درس نمایش داده می‌شود. در این صفحه اطلاعیه‌های درسی، انواع فایل ها، کلاس مجازی استاد و کمک مدرس، تمرین‌ها و تالار‌های گفتگو را مشاهده می‌کنید. 

مشاهده محتوای آرشیو روی سرور ادوبی کانکت به محض اتمام کلاس بطور آفالین امکان پذیر است 

راهنمایی سایت (ادوب کانکت Adobe Connect)

زمانی که وارد کلاس آنلاین شدید با این صفحه روبرو میشوید :

برای اجازه گرفتن پرسش سوال از استاد میتوانید از نوار ابزار کمک بگیرید :


Agree: برای مواقعی که استاد سوالی میپرسد که نیاز به موافقت دانشجویان دارد مثلا برای اینکه مطمئن شود همه‌ی دانشجویان متوجه مطلب شده اند استاد از دانشجویان میخواهد که این دکمه را بزنند.
Disagree: خلاف دکمه Agree اگر با پرسش استاد مخالف هستید و نیاز به توضیح بیشتر دارید ازین دکمه استفاده نمایید.
Step Away: در واقع همان اجازه گرفتن برای ترک موقت کلاس برای انجام کاری مثلا دستشویی یا کار فوری.
speak louder: با زدن این دکمه استاد را متوجه صدای کم ویدیو میکنید و از او درخواست بلند صحبت کردن در ویدیو را میدهید.
Speak Softer: با زدن این دکمه از استاد درخواست میکنید به آرامی و با صدای پایین‌تر صحبت کند.
speed up: از استاد درخواست میکنید که سرعت تدریس را بالا ببرد.
speed down: از استاد درخواست میکنید سرعت درس رو کاهش بده.
Applause: دست زدن در کلاس

اطلاع از آخرین اطلاعات مربوط به درس
استاد می‌تواند اطلاعاتی از قبیل منابع و ماخذ درس، اطلاعیه عدم تشکیل کلاس در یک تاریخ خاص، برگزاری کلاس فوق العاده و یا تغییر برنامه کلاسی را در صفحه درس قرار دهد و شما می‌توانید این اطلاعات را مشاهده کرده و از آن‌ها مطلع شوید.


راه های ارتباطی : 

تلفن : 02166176196       02166493527

آدرس : بلوار کشاورز خیابان 16 آذر انتشارات دانشگاه تهران پلاک 54 طبقه 5 واحد9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *