سامسونگ و آزمایش موفقیت آمیز اینترنت 5G در قطار

 

 

اخیرا سامسونگ و کمپانی مخابراتی ژاپنی «KDDI» اعلام کردند که فناوری 5G را در یک قطار در حال حرکت با موفقیت آزمایش کرده اند.
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، بر این اساس درحالی که قطار با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در حرکت بوده، بسته های داده با حداکثر سرعت 1.7 گیگابایت در ثانیه ارسال و دریافت شده اند.
تجهیزات به کار رفته در این آزمایش شامل فناوری های انتها-به-انتهای کمپانی کره ای از قبیل روتر و رادیوی 5G، هسته مجازی و RAN بوده است. به کارگیری چنین تجهیزاتی امکان دستیابی به برخی ویژگی های مورد نظر در ارتباطات 5G از قبیل تاخیر بسیار کم و کارایی بالا را فراهم کرده است.
این فناوری در کنار ارسال و دریافت موفقیت آمیز بسته های حجیم از چنان سرعت و کیفیتی برخوردار است که امکان دانلود ویدئوهای 8K با استفاده از تجیهزات نصب شده در قطار را فراهم کرده است. گفتنی است که یک ویدئوی 4K ضبط شده در قطار نیز با موفقیت در اینترنت بارگذاری شده است.
«یانگکی کیم»، رییس بخش کسب و کارهای شبکه سامسونگ در این باره می گوید:
پتانسیل های 5G می تواند چشم اندازهای زندگی روزانه را ما را تغییر دهد. موفقیت آزمایش امروز نتیجه تحقیقات مشترک ما و کمپانی KDDI است که از این به بعد برای توسعه مدل های کسب و کار و فناوری های مدرن ادامه پیدا خواهد کرد.
«یوشیکای اوچیدا» مدیر ارشد اجرایی KDDI معتقد است که این کمپانی تا دو سال دیگر سرویس های 5G را راه اندازی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *