ساخت ترازوی دیجیتال

ساخت ترازوی دیجیتال

پردیس فناوری کیش-طرح مشاورین متخصصین صنعت و مدیریت-گروه مکانیک

ترازوی دیجیتال

ترازو وسیله ای هست که برای اندازه گیری وزن اجسام و یا مایعات مورد استفاده قرار می گیرد که امروزه تقریبا در هر صنعتی کاربرد دارد. 

در گذشته نیز انواع مختلفی از ترازوها وجود داشته و مورد استفاده قرار می گرفته است. تعدادی از آن ها عبارتند از: ترازو دو کفه ای ، قپان ، ترازوی عقربه ای ، ترازوی آبی ،ترازوی حکمت ، ترازوی ترکیبی  و غیره.

ترازوی حکمت

ترازو دیجیتال دستگاهی با مدار و اتصالات الکترونیکی می باشد که عمر مفید استفاده دارد ، با رعایت الزمات استفاده از ترازوی دیجیتال کمک به افزایش عمر ترازو می نماییم و در صورت عدم رعایت آن در تخریب هر چه سریع تر ترازو کوشیده ایم .

ساخت ترازو دیجیتال یکی از پروژه های کاربردی می باشد که نه تنها می توان از وسیله ساخته شده در منزل و یا محل کار استفاده کرد بلکه اطلاعاتی که از طریق ساخت این دستگاه به دست خواهید آورد می تواند مسیری برای ورود به صنعت ساخت باسکول های حرفه ای باشد.

ترازوی دیجیتال

 

قطعات مورد نیاز برای ساخت ترازوی دیجیتالی دقیق

  1. لودسل
  2. مبدل آنالوگ به دیجیتال
  3. پردازنده (میکروکنترلر)
  4. نمایشگر 2*16(LCD)
  5. پایه ترازو
  6. کفی ترازو
  7. آداپتور برای تغذیه ( 5 ولت 1 آمپر)

لودسل

لودسل یک مبدل یا ترانسدیوسر می باشد که نیرو و فشار را به سیگنال های الکتریکی استاندارد تبدیل می کند و در انواع كششی، خمشی، فشاری و پیچشی ساخته شده است.

اندازه‌گیری وزن بطریقه دیجیتال در ترازوهای الكترونیكی نیز نیازمند لودسل می‌باشد. امروزه انواع مختلف لودسل با ظرفیت‌های متفاوت در ساخت ترازوها و باسكول‌های الكترونیكی كاربرد فراوان دارد. سیستم‌های اتوماتیك بر اساس اندازه‌گیری وزن مواد در كارخانجات مواد غذایی – كارخانجات آسفالت – پلانت‌های مواد شیمیایی همه از لودسل استفاده می‌نمایند.

انواع لودسل

  • لودسل های تک پایه
  • لودسل های خمشی
  • لودسل های خمشی دو طرفه
  • لودسل فشاری
  • لودسل کششیS Type
  • لودسل های باسکولی
  • لودسل های خاص
loadcell

مبدل آنالوگ به دیجیتال

سیگنال های آنالوگ سیگنال هایی هستند که توالی مداوم با مقادیر مداوم دارند. این نوع سیگنال ها از طریق صدا، نور، دما و حرکت ایجاد می شوند. سیگنال های دیجیتالی با توالی از مقادیر گسسته نمایش داده می شوند.

خروجی لودسل یک خروجی کاملا آنالوگ با تغییرات بسیار جزئی می باشد که همین باعث گشته استفاده  از ان در پروژه ها با مشکلات متععدی روبه رو شود.
روش های مختلفی برای تقویت خروجی وجود دارد. مثلا می توان از یک لامپ استفاده کرد و یا از مبدلهای انالوگ به دیجیتال با دقت بالا.
برای استفاده از مبدل مناسب بهتر است از کسی که در این موضوع سر رشته دارد استفاده شود.

   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *