رکورد تریلی خودران با پیمایش ۲۸۰۰ مایل در آمریکا شکسته شد

رکورد تریلی خودران با پیمایش ۲۸۰۰ مایل در آمریکا شکسته شد

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_ گروه فنی و مهندسی :


اولین سفر غرب به شرق ۲۸۰۰ مایلی (۴۵۰۰ کیلومتری) در آمریکا با تریلر خودران ظرف کمتر از ۳ روز به ثبت رسید و ۴۰ هزار پوند کره را به مقصد رساند.
با فناوری پلاس.آی Plus.ai اولین سفر تجاری باربری با تریلر خودران ، از سه شنبه هفته گذشته از «تولیر» در ایالت کالیفرنیا سفر خود را آغاز کرد و روز جمعه ۱۳ دسامبر به «کویکرتاون» ایالت پنسیلوانیا رسید و محموله آن کره با برند لنداُلیکس Land O’Lakes بود.

شاید برای مردم کویکرتاون هم جالب بود که کره ای که به شهر آنها رسیده، از آن سوی آمریکا از ایالت کالیفرنیا در یک تریلری رسیده که تمام راه را تقریباً بدون نیاز به راننده طی کرده است. در حقیقت کسانی که این سفر را برنامه ریزی کرده اند، آن قدر به کار خود مطمئن بودند که یک کالای فاسدشدنی را در اولین سفر بدون نیاز به راننده آن هم برای ۴۵۰۰ کیلومتر انتخاب کرده اند.

نتیجه تصویری برای رکورد تریلی خودران در آمریکا

فناوری به کار رفته در این تریلر خودران به SLAM معروف است. جالب است بدانید که این سرواژه اصلا با واژه های سازنده آن همخوانی تام ندارد و ترتیب هم رعایت نشده است. این سرواژه از ترکیب چهار فناوری ساخته شده است: فناوری اتصال حسگر چند منظوره ، فناوری الگوریتم بصری یادگیری عمیق و فناوری همزمان مکان یابی و نقشه خوانی .

در طول این ۲۸۰۰ مایل، اکثر مسیر حالت انتخاب شده «خودران» بوده است. تنها جایی که راننده کنترل تریلر را به دست گرفته در جایی بوده که قوانین فدرال آمریکا راننده را ملزم به کنترل دستی وسیله نقلیه کرده و آن «زمان استراحت و سوخت گیری اجباری» بوده است.

این تریلر در طول زمان روز و شب در حال حرکت بوده و تغییر در ارتفاع یا بخش هایی از جاده که در آن کارگران در حال ساخت و ساز بودند خللی هم در حرکت ایجاد نشده است. هنوز در مسیرهای بارانی و برفی، فناوری های خودران، امتحان خود را به طور کامل پس نداده اند.


منبع : بلومبرگ فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *