رونمایی از پرشیب‌ترین قطار کابلی جهان در سوئیس

 

 

شايد اين ريل پرشيب از دور به يك چرخ غول پيكر شباهت داشته باشد،‌اما پرشيب‌ترين ريل قطار كابلي جهان به واسطه مهندسي و طراحي انقلابي‌اش مورد استقبال قرار گرفته‌است.
کابین‌های قطار کابلی این خط راه‌آهن ۵۲٫۶ میلیون دلاری که در کوهستان آلپ و با هدف دسترسی به پناهگاه استوس ساخته شده، شبیه به استوانه‌های چرخانی هستند که سطح مسافران را با نوسانات شیب کوهستان هماهنگ نگه می‌دارد.
کابین‌های قطار کابلی این خط راه‌آهن ۵۲٫۶ میلیون دلاری شبیه به استوانه‌های چرخانی هستند که سطح مسافران را با نوسانات شیب هماهنگ نگه می‌دارد. قابلیت سازگاری با سطح به کابین‌های فضاپیما‌گونه این قطار امکان می‌دهد در شرایطی که به بالاترین سرعت خود دست پیدا می‌کنند نیز افقی باقی بمانند. به بیانی دیگر قطار این ریل شبیه رشته‌ای از بشکه‌های بزرگ است که مسافران در هر شیب و سطحی ، چه قطار درحال بالا رفتن باشد چه پایین آمدن، صاف روی صندلی‌های خود باقی خواهند ماند.
این ریل ۱۷۲۰ متری از بستر دره‌ای در نزدیکی Schwyz  تا پناهگاه استوس که روی فلاتی در زیر کوه فرونالپ‌ستاک بنا شده ادامه یافته است. این ریل قطار که طی سفرش از میان بخش‌هایی کوهستانی عبور می‌کند در امتداد شیب‌هایی به تندی ۱۱۰ درصد، تا ارتفاع ۷۴۳ متری بالا می‌رود.
هر یک از چهار کابین قطار این ریل گنجایش ۳۴ سرنشین را دارد و بیشینه سرعت آن ۱۰ متر بر ثانیه است. این ریل قطار جایگزین ریل قطار کابلی دیگری شده‌ است که از سال ۱۹۳۳ مشغول به کار بوده‌ است. ساخت ریل جدید ۱۴ سال زمان برده‌است. تا پیش از این عنوان پرشیب‌ترین ریل قطار کابلی را به گلمربان با شیب ۱۰۶ درصدی نسبت می‌دادند، مسیر قطاری که در منطقه برن سوئیس و با هدف دسترسی به دریاچه گلمرسی ساخته شده‌ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *