روز جهانی دامپزشکی مبارک

پردیس فناوری کیش_طرح ملی مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه دامپزشگان

دامپزشکی در دنیای امروز جایی ‌ست که مهر به حیوانات، به دانش پیوند می‌‌خورد و سلامتی برای مظلوم‌ ترین عضو این کره ی خاک را تضمین می‌‌کند. شاید نگرانی برای بهزیستی و رفاه حیوانات همیشه وجود داشته است اما آنجا که با دانش پزشکی‌ همراه شده مفهومی‌ تازه یافته است. اینکه هر سال چند حیوان از مرگ نجات می‌یابند، برای پیشگیری از بیماریهای گوناگون واکسینه می‌‌شوند، برای در امان بودنشان عقیم می‌‌شوند عدد هایی بسیار بزرگ است، اما آنچه اهمیت دارد توجه این رشته به درد نکشیدن، رنج نبردن و استرس نداشتن حیواناتی ‌ست که زبان شکوه ندارند.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن روز-جهانی-دامپزشکی.png است

دامپزشکی در فرهنگ و تاریخ ما ایرانیان به دوره ی ساسانی برمی‌ گردد، و از آن روزگار همواره مورد توجه و اهمیت بوده است. اما آنچه امروز این رشته را از هر دوره ی دیگری در این سرزمین بیشتر بها و ارزش بخشیده است کمک دانش دامپزشکی و دامپزشک‌های شریفی ‌ست که در نجات و حمایت از حیوانات بی‌پناه سرزمینمان به خصوص گربه‌ها و سگ‌های آواره کوشا هستند. بی‌ کمک این گروه نجات و حمایت ناممکن و بی‌فایده است.

پناهگاه وفا همواره به بهره گرفتن از دانش و نیروی دامپزشکان و تیم‌های یاریگر آنها بر خود بالیده است. این روز را به تمامی‌ این دوستان به ویژه متخصصان پردیس فناوری کیشتبریک می‌‌گوییم و برایشان آرزوی سربلندی و موفقیت داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *