راه حل یادگیری گرامر زبان انگلیسی

راه حل یادگیری گرامر زبان انگلیسی

پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت_گروه فنی مهندسی

سلام دوست عزیز

امروز میخوام یکی از اشتباهات خیلی بزرگ خودمو در دوران یادگیری زبان انگلیسی برای شما تعریف کنم.

Basic Grammar in Use
English Grammar in Use
Essential Grammar in Use
Advanced Grammar in Use

من هم مثل شما خیلی به زبان انگلیسی علاقه داشتم و دوست داشتم یک روزی به مکالمه زبان انگلیسی مسلط بشم. و فکرم

کردم که راه یادگیری مکالمه زبان انگلیسی از طریق خوندن کتاب‌های گرامری محقق میشه. بنابراین، هر چند وقت یک‌بار، یک کتاب باکلاس گرامری می‌گرفتم. ابتدا تمامی سری کتاب‌های grammar in use رو خریدم. یعنی:

بعد هم یه کتاب خیلی قطور به اسم Practical English Usage گرفتم. که دیگه فکر می‌کردم با خوندن این کتاب خیلی خفن میشم.

اما نتیجه‌ی خریدن و استفاده از این‌همه کتاب چی بود؟ صفر!

متأسفانه هرکدوم از این کتاب‌ها رو شروع می‌کردم، چند درسشو با ذوق و شوق جلو می‌رفتم اما بعد چند روز رفته‌رفته انرژی‌ام کم می‌شد و درنهایت بی‌خیال می‌شدم.

اونموقع نمیدونستم و فکر می‌کردم مشکل از خودمه که نمیتونم تمرکز کنم. ولی الان میدونم که خوندن گرامر و کتاب‌های گرامری، نه تنها خسته کننده هست، بلکه مکالمه‌ی زبان انگلیسی رو هم تقویت نمی‌کنه.

چرا؟

خوب فرض کنید که با یک نفر انگلیسی صحبت می‌کنین. طرف مقابل از شما سوالی می‌پرسه. شما بایستی به سرعت هم لغتها و هم گرامر مورد استفاده رو بفهمین تا بفهمین طرف چی پرسیده. بعد تازه باید خودتون برای جواب دادن از لغتها و گرامر صحیح استفاده کنین.

همه این فرایند بایستی در کسری از ثانیه رخ بده. آیا شما وقت دارین که فکر کنین گذشته‌ی کامل چطور بیان میشه؟ یا جملات مجهول چطوری هستند؟ یا شکل سوم فعلی که میخواین استفاده کنین چطور هست؟ خیلی واضح هست که اگر شما بخواین به این قوائد گرامری لحظه ای هم فکر کنین، فرصت برای جواب دادن به موقع از دست میره و مکالمه‌ی شما به هم میخوره.

البته که وقتی انگلیسی صحبت می‌کنیم، گرامر جملاتی که به کار می‌بریم بایستی صحیح باشه. اما شما بایستی گرامر رو به صورت طبیعی (ناخودآگاه) یاد بگیرین که وقتی انگلیسی صحبت می‌کنین، بتونین به صورت ناخودآگاه و بدون فکر کردن، گرامر صحیح رو به کار ببرین. به عبارت دیگه زبان انگلیسی مثل روندن ماشین میمونه و با خوندن کتاب‌های تئوری نمیتونیم بهش مسلط بشیم.

خوب حالا این سوال پیش میاد که راه حل یادگیری طبیعی و ناخودآگاه گرامر چی هست؟

راه حل:

اولا وقتی در معرض زبان انگلیسی باشیم، مطالب مختلف رو بخونیم، و تکنیک سایه رو روی مطالب صوتی پیاده‌سازی کنیم، خودبه‌خود الگوهای مختلف زبانی و گرامری، در ذهن ما حک میشه. و ذهن ما چاره‌ای نداره جز اینکه اون الگوها رو رفته‌رفته یاد بگیره. بنابراین ساده ترین راه اینه که همینطور به انگلیسی گوش بدین و تکنیک‌هایی که در ایمیل قبلی گفتم رو پیاده سازی کنین. اما این کافی نیست.

علاوه بر گوش دادن، شما باید از تکنیک جواب دادن به سوالات کوتاه انگلیسی استفاده کنین.

این تکنیک به این صورت هست که داستان کوتاهی برای شما بیان میشه. پس از اینکه داستان رو چند بار خوندین و فهمیدین، تعداد زیادی سوال ساده، از شما در رابطه با داستان پرسیده میشه که بایستی به سرعت جواب بدین. این سوالات به صورت های مختلف پرسیده میشه. مثلا یک سوال ممکنه هم به صورت گذشته، و هم به صورت آینده پرسیده بشه. از اونجایی که شما داستان رو بخوبی یاد گرفتین، جواب دادن به این سوالات بسیار راحت هست و این کار باعث میشه گرامر به صورت طبیعی و ناخودآگاه در ذهن شما ثبت بشه.

تعدادی از پکیج‌های تخصصی اپلیکیشن زبانشناس، شامل درس‌نامه‌هایی هستن که مختص یادگیری ناخودآگاه گرامر از طریق تکنیک فوق تهیه شدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *