دوره های آنلاین coursera

پردیس فناوری کیش طرح ملی مشاوره و صنعت

اتفاق می افتد که هر از گاهی فکر آدم به یک موضوع خاص میرود و متمایل میشود در مورد آن موضوع مطالعه و تحقیق کند. یا به عبارت بهتر، آموزش ببیند. معمولا آدم موفق نمیشود و با خواندن چند مقاله کلی در ویکیپدیا سر و ته قضیه هم می آید. اینجاست که coursera وارد عمل میشود.

اما coursera چیست؟

www.coursera.org یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که دوره های آموزشی منظم و با برنامه و علمی طی یک برنامه زمانی مشخص ارائه میدهد و هم در وب و هم به صورت اپلیکیشن در دسترس است. شما میتوانید فقط موضوعی که مورد نظر است را سرچ کنید و چندین و چند دوره ی آموزشی آنلاین برای شما آورده میشود که میتوانید هرکدام را انتخاب کنید.

اما این دوره های آموزشی چطور کار میکنند. اصلا دوره آموزشی یعنی چه؟

خب مثلا میخواهید در مورد توسعه شهری یا … آموزش ببینید و چیزی یاد بگیرید. به این سایت رفته و موضوع را سرچ میکنید. انواع و اقسام دوره های آموزشی که به آن course میگوند برای شما آورده میشود. جالب اینجاست که این دوره ها را دانشگاه های بسیار معتبر سرتاسر دنیا و اساتید آن دانشگاه ها آموزش و ارائه میدهند.

مثلا دوره در مورد توسعه شهری را انتخاب میکنید، آن دوره طی یک برنامه زمانی مشخص و بخش های جدا و برنامه ریزیث شده مطالب فشرده ای را در قالب ترکیبی از فیلم و متن به شما ارائه میدهد در پایان هر بخش کوییزی از شما گرفته میشود و در آخر دوره باید امتحان نهایی را بدهید. تفاوت این دوره ها با مقاله خواندن این است که این دوره ها برای آموزش طراحی شده اند و استاد دانشگاهی که دوره را ارائه داده مطالب را تهیه کرده و در ویدیو ها نیز خودش مطالب را توضیح میدهد.

تاکید میکنم که شما مقاله نمیخوانید،آموزش میبینید. آن هم از دانشگاه های معتبر و اساتید آنها. تمامی مراحل این دوره ها یه صورت کاملا آنلاین انجام میشود و حتی در پایان مدرک نیز به شما تعلق میگیرد.

البته برای گرفتن مدرک رسمی که آن دانشگاه صادر کرده و امضای استاد را دارد باید مبلغی پرداخت شود و از آنجایی که این پلتفرم بین المللی است،پرداخت باید به صورت ارزی باشد. البته به طور رایگان به تمامی مطالب دوره ها دسترسی دارید و در پایان مدرک را هم میگیرید ولی رسمی نیست. مدارک رسمی که از این پلتفرم گرفته میشوند معتبرند و مورد قبول دانشگاه ها و شرکت ها.

در ضمن دسترسی به این پلتفرم به دلیل سرویس ندادن آن به ایران صرفا از طریق وی پی ان و یا سرویس های تغییر دهنده آی پی آدرس امکانپذیر است.

در پایان توصیه میکنم سری به این پلتفرم بزنید. شاید مثل من خیلی به کارتان آمد و دائما در حال گشت و گذار و گذراندن دوره شدید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *