خانه هوشمند smart home

خانه هوشمند

پردیس فناوری کیش- طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت- گروه فناوری

خانه هوشمند smart home

خانه هوشمند (ساختمان هوشمند) یا Smart Home مجموعه ابزارهایی است که به کمک آن شما کنترل برخی وسایل برقی و مکانیکی موجود در خانه را به عهده آنها میگذارید تا علاوه بر کاهش هزینه های مصرف انرژی ، افزایش ایمنی و آسایش را نیز برای شما به ارمغان بیاورند.

smart home

برای پیاده سازی ساختمان هوشمند شما بایستی در ابتدا زیرساخت های لازم برای این امر را ایجاد نمائید که غالباً این زیرساخت عبارت است از یک شبکه باسیم یا بیسیم که به نحوی تجهیزات خانه هوشمند تحت کنترل را به مرکز کنترل مرتبط مینماید و در صورت پیاده سازی زیرساختهای لازم شما میتوانید از مزایای زیر بهره مند گردید :

–  کنترل هوشمند روشنایی

–  کنترل هوشمند دما

– کنترل هوشمند پرده برقی

–  کنترل سیستم صوتی و تصویری

– سیستم اعلام حریق

–  سیستم حفاظتی و امنیتی

–  سیستم تغذیه گیاهان و حیوانات

بخش های مختلف خانه هوشمند

برای اینکه خانه هوشمند به خوبی کار کند بخش های مختلفی کنار هم قرار می گیرند و مجموعه ای هوشمند را ایجاد می کنند. این بخش ها با هم مرتبط هستند و به خوبی با هم کار می کنند تا خانه هوشمند هم به خوبی کار کند. قسمت های مختلف خانه هوشمند عبارتند از: کنترل کننده مرکزی ، پروتکل های ارتباطی ، رابط های کاربری ، سنسورها ، عملگرها.

چرا خانه هوشمند؟

زندگی در دنیای امروز بسیار متفاوت است. پس منطقی است که راه حل های ما هم در این دنیای مدرن، متفاوت باشد. خانه هوشمند مزیت های زیادی برای ساکنانش دارد مهمترین این مزیت ها را می تواند در ۴ دسته اصلی جای داد:

⇐ تحت کنترل قرار گرفتن همه وسایل خانه

⇐ تأمین ایمنی و امنیت بیشتر

⇐ بهینه سازی مصرف انرژی و زمان

⇐ کنترلی شدن تجهیزات و لوکس کردن قابلیت ها

در یک ساختمان هوشمند شما میتوانید کنترل سیستم سرمایش یا گرمایشی خود را بصورت هوشمند کنترل نمائید، در این صورت دمای محیط در حد معینی ثابت نگه داشته میشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *