تراکتورهای خودران ، آینده کشاورزی

تراکتورهای خودران ، آینده کشاورزی

پردیس فناوری کیش-طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت- گروه مکانیک و کشاورزی

خودروهای خودران در سال های اخیر وارد صنعت شده اند و اگر این فناوری بتواند چهره سفر کردن را تغییر دهد نباید زیاد تعجب کرد. نکته قابل توجه این است که در سکوت ، انقلابی در صنعت کشاورزی در حال اتفاق است که میتواند کشاورزی را برای همیشه تغییر دهد.

در حالی که بعضی از شرکت ها در تلاش هستند تا خودرویی طراحی کنند که بطور کامل خودش رانندگی کند ، چندین سال است که کشاورزان آمریکایی  از فناوری مشابهی استفاده میکنند تا خودرویی طراحی کنند که بطور خودکار مراحل کاشت ، داشت و برداشت را انجام دهد.

تراکتورهای خودران از همان سنسورها و سیستم هایی استفاده میکند که در ماشین ها استفاده میشود. بیشتر تراکتورهای فروخته شده در ایالت متحده آمریکا شامل فرمان پذیری خودکار هستند که قابلیت کنترل تراکتور را حتی در زمان دید کم میدهد.

تاریخچه تراکتورها

تراکتورهای خودران از زمان ایجاد ایده کشاورزی دقیق در دهه 1980 میلادی در حال توسعه هستند. سازندگان در تلاش هستند تا تراکتورهای مفیدی تولید کنند که هم در مصرف سوخت صرفه جویی شود و هم کارآمدتر باشند به همین منظور  تولید کنندگان شروع به استفاده از فناوری های GPS برای هدایت تراکتورهای خود در مزارع کردند.

رونمایی از تراکتورهای جدید

Case IH و New Holland هر دو تراکتورهای خوران جدید خود را در نمایشگاه پیشرفت مزرعه 2016 معرفی کردند. Case IH از یک کانسپت تراکتورخودران پرده برداری کرد که با ترکیب جدیدترین در مهندسی و فناوری تراکتورسازی ساخته شده است. New Holland تراکتور T8 Blue Power خود را به نمایش گذاشت که مانند یک تراکتور استاندارد معمولی است اما یک وسیله نقلیه بدون سرنشین است که کاملاً خودمختار است و از طریق کامپیوترها کنترل می شود.

مزایای تراکتورهای خودران

تراکتورهای خودران مزایای بسیار زیادی دارند ، از جمله :
  • سیستم های کاشت خودکار تراکتورهای خودران از دقت استثنایی برخوردار بوده و منجر به حفظ بذر و باعث افزایش بازده میشود.
  • سنسورهای تراکتور همچنین می توانند اطلاعات مربوط به شرایط خاک را جمع آوری کنند ، و همچنین چگونگی ایجاد شرایط بهتر برای کاشت بهتر محصولات را به ما میدهد.
  • تراکتورهای خودران می توانند فشار کار و فشار روانی را برای کارمندان کاهش دهند.

سنسورهای پیشرفته و سیستمهای هدایت

تراکتورهای مدرن می توانند اطلاعات زیادی را ارائه دهند. این امر به ویژه در مورد مدل های خودران که از GPS و فرمان اتوماتیک برای کنترل مسیر خود استفاده می کنند صادق است.
مواردی که یک سنسور میتواند تعیین کند:
  • سطح رطوبت زمین
  • پیشرفت عملیات کاشت و برداشت
  • عملکرد فعلی
  • میزان سوخت مورد استفاده در یک مدار معین یا در یک بازه زمانی معین.

جهت اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در kishindustry  تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *