تامین نیمی از تجهیزات دریایی صنعت نفت از سوی شرکت‎های داخلی

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از توانایی بالای شرکت‌های ایرانی در تامین تجهیزات بالادستی صنعت نفت خبر داد و گفت: امکان تامین حدود ۵۰ درصد از نیازمندی‌های صنعت نفت در بخش دریایی از سوی شرکت های داخلی وجود دارد.
به گزارش شانا، حمید بورد  (یکشنبه، ۱۴ آبان‌ماه) در نهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به این که شرکت‌های داخلی ظرفیت خوبی در تامین کالاهای بالا دستی صنعت نفت دارند، افزود: بیش از ۷۰ درصد تجهیزات مورد نیاز این بخش از سوی شرکت‌های داخلی تامین می شود.
وی رشد شرکت‌های داخلی در بخش تامین کالا و تجهیزات صنعت نفت را در نهمین نمایشگاه نفت اهواز مطلوب عنوان کرد و افزود: شرکت‌های داخلی توانایی تامین حدود ۵۰ درصد از تجهیزات نفت در بخش دریایی را دارند.
بورد با تاکید بر لزوم تقویت بخش مهندسی شرکت‌های داخلی گفت: برای رقابت با کالاهای مشابه خارجی باید ساخت داخل بر مبنای کیفیت عالی انجام شود.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با اعلام این‌که ساخت کامل سکوهای دریایی صنعت نفت به دست توانای متخصصان داخلی انجام می شود، گفت: اهتمام شرکت نفت فلات قاره به حمایت از بخش داخلی که از سال گذشته روند شتابانی به خود گرفته است سبب شده بیش از نیمی از تجهیزات مورد نیاز این صنعت از سوی شرکت‌های داخلی تامین شود.
پرونده مذاکرات اسفندیار تا پایان سال بسته می‎شود
مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره در پاسخ به پرسشی در باره تعیین تکلیف میدان اسفندیار نیز اظهار کرد: مذاکرات اولیه توسعه این میدان از سوی شرکت ملی نفت و با یک شرکت نروژی انجام شده است که در ادامه شرکت نفت فلات قاره عهده دار انجام مذاکرات آتی شد.
وی ادامه داد: هم اکنون مذاکرات با شرکت‌های مپنا و گروه انرژی دانا در حال انجام است و در عین حال مذاکراتی نیز با برخی از شرکت‌های ژاپنی و کره ای صورت گرفته است.
بورد افزود: توسعه میدان اسفندیار فرآیند پیچیده ای نیست و تنها بحث مالی در توسعه این میدان وجود دارد که البته پیش بینی می شود تا پایان سال به نتیجه برسد.
مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره در ادامه در باره بهره برداری از لایه نفتی پارس جنوبی نیز اظهار کرد: بهره برداری از لایه نفتی پارس جنوبی از یکم مهرماه به شرکت نفت فلات قاره سپرده شد.
به گزارش شرکت ملی نفت، نهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت از روز پنجشنبه (۱۱ آبان ماه) و به مدت چهار روز در محل نمایشگاه‌های بین المللی اهواز برگزار شده و در آن بیش از ۲۶۰ شرکت سازنده تجهیزات صنعت نفت حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *